اسکندر مومنی کیست | بیوگرافی اسکندر مومنی وزارت کشور


photo 2024 08 11 15 03 15

معرفی اسکندر مومنی به عنوان فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران در وزارت کشور

اسکندر مومنی، اهل روستای کلاگرمحله شهرستان قائم‌شهر، به عنوان فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت چهاردهم و با تأیید آقای پزشکیان وزیر کشور به مجلس معرفی شد.

اسکندر مومنی در سال ۱۳۴۱ در قائم‌شهر، استان مازندران به دنیا آمد. او از زمان آغاز جنگ ایران و عراق به عنوان یکی از اعضای سپاه پاسداران فعالیت داشت و تا به امروز در عرصه‌های مختلف نظامی و انتظامی خدمت کرده است. مومنی از سال ۱۳۹۷ به عنوان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند.

در سوابق حرفه‌ای مومنی می‌توان به فرماندهی نیروی انتظامی خراسان از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲، معاونت انتظامی فرمانده نیروی انتظامی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳ و ریاست مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ اشاره کرد. همچنین، او معاون عملیات نیروی انتظامی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ و از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی کشور را برعهده داشت.

مومنی همچنین از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ به عنوان جانشین فرمانده نیروی انتظامی فعالیت می‌کرد و در این مدت به عنوان یکی از چهره‌های مؤثر در تأسیس و توسعه پلیس ۱۱۰ در کشور شناخته می‌شود. او دارای دکترای امنیت ملی و همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی است.

با توجه به تجربه و تخصص‌های فراوان اسکندر مومنی، انتظار می‌رود که او در سمت جدید خود نقشی مؤثر در بهبود وضعیت امنیتی و انتظامی جامعه ایفا کند.

بیشتر بخوانید  عکسی از تیپ متفاوت برخی حاضران در دیدار امروز با رهبر انقلاب

دیدگاهتان را بنویسید