مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اسپری آب برای صورت و گردن و تاثیر آن بر شادابی پوست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اگر از پوست خود نیز مراقبت می کنید، بهتر است اسپری آب را فراموش نکنید. در واقع این اسپری برای پوست بسیار مفید است و با تامین رطوبت لازم پوست می تواند محصول مراقبتی بسیار خوبی باشد. در زیر شما را با خواص اسپری آب آشنا می کنیم.

اسپری آب چیست؟

اسپری آب یکی از مرطوب کننده های طبیعی است و می توانید به راحتی در هر کجا که هستید از آن استفاده کنید. اگر پوست شما رطوبت و آب خود را از دست بدهد، سفت می شود. بیشتر این موارد زمانی است که آرایش را با یک پاک کننده آرایش تمیز می کنید و تمام رطوبت را از پوست پاک می کنید. اگرچه می‌توانید در طول روز بارها از نرم‌کننده‌های صورت استفاده کنید، اما همچنان پوستتان رطوبت خود را از دست می‌دهد.
بهترین راهی که بسیاری از متخصصان پوست می توانند به شما بگویند این است که یک برنامه روتین پوستی داشته باشید که در آن اسپری آب بسیار مهم است. استفاده از این روتین های پوستی به تامین بیش از 50 درصد رطوبت بدن شما کمک می کند. استفاده از این محصول مراقبتی به باریک شدن رگ های خونی و افزایش جریان خون در قسمت های مختلف پوست شما کمک می کند. همچنین به حفظ تعادل کلی بدن کمک می کند. اسپری آب می تواند پوست شما را تغذیه و شاداب کند، پس بهتر است استفاده از آن را به تاخیر نیندازید.

کاربردهای اسپری آب

خواص اسپری آب برای پوست بسیار بالاست و به راحتی می توانید با این محصول مراقبت از پوست از پوست خود مراقبت کنید. یکی از مهم ترین زمان های استفاده از این اسپری هنگام ظهر و در گرما است. در واقع اگر در این زمان از این اسپری آب استفاده کنید، می توانید شادابی را به پوست خود بازگردانید و انرژی بیشتری را به پوست خود بیاورید. در نظر داشته باشید که بیشتر پوست در هنگام گرما و ظهر انرژی خود را از دست می دهد و به جای شستن صورت با آب سرد توصیه می کنیم از این اسپری ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  علت و راههای درمان جوش های کیستی چانه


 جت آب


خواص اسپری آب برای پوست عبارتند از:

پوست را جوان کنید
پیشگیری از پیری پوست
جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست
پوست را متعادل کنید
جلوگیری از تحریک و قرمزی
باعث بهبود پوست و شادابی آن می شود
رساندن مواد مغذی به پوست
مرطوب کردن منظم پوست

نوع پوست و استفاده از اسپری آب

خواص اسپری آب برای پوست بسیار زیاد است اما شاید تصور کنید که این اسپری ها از طریق پوست های مخصوص قابل استفاده است که بسیار اشتباه است و تمام پوست ها به خصوص آنهایی که خیلی خشک هستند می توانند از این اسپری برای بهبودی استفاده کنند. در واقع این محصول برای تغذیه پوست و رفع عطش آن موثر بوده و به راحتی با کمترین قیمت می توانید زیبایی و شادابی را به پوست خود بازگردانید.


مواد به کار رفته در این اسپری

معمولا در اسپری آب از مواد معدنی استفاده می شود، البته زمانی که می خواهید اسپری مخصوص بخرید بهتر است ترکیباتی که در آن به کار رفته است را ببینید. در بسیاری از این محصولات از چای سبز استفاده می شود. چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی زیادی است و می تواند به کاهش روند پیری پوست کمک کند. از دیگر مواد به کار رفته در این اسپری ها که محبوبیت آن را دو چندان می کند می توان به روغن ها و عطرهای گیاهی و همچنین آلوئه ورا اشاره کرد. آلوئه ورا به دلیل داشتن ویتامین های مهم پوست در این اسپری ها استفاده می شود و می تواند رطوبت و استحکام پوست را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید  کفش های بافت بچگانه سری جدید 2016

نحوه استفاده از اسپری آب

اکنون که با خواص اسپری آب آشنا شدید، شاید بخواهید بدانید که چگونه از آن استفاده کنید. برای اینکه بتوانید بدون مشکل از این اسپری های مراقبت از پوست استفاده کنید، باید مراحل را به ترتیب انجام دهید. این مراحل عبارتند از:


مزایای اسپری آب

قبل از استفاده بطری را به خوبی تکان دهید.
زمانی که می خواهید از این اسپری برای صورت خود استفاده کنید، بهتر است دهان خود را ببندید و چشمان خود را بسته نگه دارید.
بعد از استفاده از این اسپری ها می توانید از سرم های مخصوص صورت استفاده کنید تا نتیجه بسیار خوبی بگیرید.
پس از استفاده از این اسپری برای جلوگیری از تبخیر آن باید دست خود را روی پوست فشار دهید تا مواد به کار رفته در این اسپری به راحتی جذب پوست شود.

یک اسپری آب مناسب پوست خود بخرید

برای گرفتن نتیجه بسیار بهتر از این موارد بهتر است اسپری که خریداری می کنید مناسب پوست شما باشد تا بتواند بهترین و حداکثر تاثیر را روی آن بگذارد. به خاطر داشته باشید که اگر پوست شما خشک است، بهتر است از اسپری هایی استفاده کنید که حاوی اسید هیالورونیک یا اسکوالن هستند. این دو مورد برای پوست های خشک بسیار مناسب هستند و می توانند خشکی را برطرف کرده و شادابی را برای آن ها به ارمغان بیاورند.
اگر پوست شما چرب و مستعد آکنه است، باید از اسپری های آبی که فاقد چربی یا سیلیکون هستند استفاده کنید. مواد به کار رفته در این اسپری آب بسیار مفید است و می تواند منافذ باز پوست را ببندد و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کند. البته اگر پوست معمولی دارید و مشکلی روی آن نمی بینید، بهتر است از اسپری آبی حاوی آنتی اکسیدان برای از بین بردن رادیکال های آزاد و ناخالصی های موجود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  برای لایه‌برداری از پوست

انواع کاربردهای اسپری آب

همانطور که مشاهده می کنید اسپری آب دارای خواص بسیاری است و می توان از آن برای مصارف پزشکی و غیر پزشکی استفاده کرد. برای مصارف غیر پزشکی مانند بهبود سوختگی پای نوزاد، بهبود آفتاب سوختگی و بهبود پوست پس از اصلاح و اپیلاسیون استفاده می شود و کاربرد پزشکی این اسپری ها عبارت است از:

بهبود اگزما
بهبود پسوریازیس
بهبود ایکتیوز
بهبود کراتوز
بهبود روزاسه
سرو را بهبود بخشید
بهبود اریتروز
کاهش التهاب پوست
کاهش التهاب پس از میکرودرم ابریژن

خاصیت اسپری آب بسیار بالاست و می توانید برای مصارف مختلف از آن استفاده کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *