اسپانیا تحقیقاتی را درباره قتل مهاجران در مرز با مراکش آغاز کرده است



ساعاتی پس از آن که سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل در مورد فاجعه ای شد که در آن حداقل 23 مهاجر آفریقایی در تلاش برای ورود از مراکش به منطقه ملیلا اسپانیا کشته شدند، دفتر دادستانی دولتی اسپانیا گفت. درخواست تحقیقات برای مشخص شدن این موضوع شد. ، او گفت.

به گفته مراکش، در خونین‌ترین حادثه در مرز مراکش و اسپانیا در دو منطقه سبتا و ملیلا، تنها مرزهای اتحادیه اروپا با قاره آفریقا رخ داد که حدود 2000 مهاجر سعی کردند حداقل از منطقه حائل بین مراکش و ملیلا عبور کنند. 23 مهاجر کشته و 140 افسر پلیس زخمی شدند.

دادستان عمومی اسپانیا این تصمیم را ناشی از جدی بودن خطر نقض حقوق اولیه انسانی افراد دانست.

پس از این فاجعه، مقامات مراکشی با اشاره به اینکه مهاجران از ابزارهای بسیار خشن استفاده کردند، توضیح دادند که قربانیان این حادثه به دلیل ازدحام جمعیت و سقوط حصار آهنی جان خود را از دست دادند.

سپس دفتر دادستانی ایالت مراکش در شهر النزور علیه 65 مهاجر بازداشت شده از جمله ورود غیرقانونی به مراکش، خشونت علیه کارمندان دولت و تجمعات مسلحانه کیفرخواست صادر کرد.

سازمان ملل روز سه شنبه مقامات مراکشی و اسپانیایی را به استفاده از زور بیش از حد در برخورد با مهاجران غیرقانونی متهم کرد.

استفان دوزاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، استفان دوزاریک در یک کنفرانس خبری گفت: ما شاهد استفاده از زور هستیم. ما بیش از حد صلاحیت داشتیم و این موضوع نیاز به بررسی دارد زیرا آنچه اتفاق افتاده قابل قبول نیست و کشورها تعهداتی بر اساس قوانین بین المللی و حقوق بین الملل حقوق بشر و قانون پناهندگی دارند.

بیشتر بخوانید  آثار بازیگر فرانسوی ژان رنو در شبکه "نمایش" مشاهده می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دوژاریک در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به مقامات ملیلا که خشونت بیش از حد علیه مهاجران از خود نشان دادند، به خبرنگاران گفت: «ما آن را در دو طرف مرز دیدیم.

دیدگاهتان را بنویسید