اسنودن: بعید است جاسوسی اسرائیلی تلفن همراه بایدن را هک کند


به گزارش گروه بین الملل فارس ، معروف ادوارد اسنودن ، مخبر مشهور آمریکایی ، روز چهارشنبه به گزارش های جدید مبنی بر نفوذ جاسوسان صهیونیست به تلفن های همراه سران کشورها ، فعالان و روزنامه نگاران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری “ماهوارهاظهارات اسنودن پس از آن صورت گرفت که NSO ، سازنده جاسوس افزار Pegasus ، توسط رئیس جمهور امانوئل مکرون شناسایی شد. فرانسه وی در حال جاسوسی است و ادعا می کند که هک تلفن همراه با پیشوند آمریکایی (1+) از نظر فنی غیرممکن است.

افشاگر جنجالی و مشاور سابق آژانس امنیت ملی گفت: “ادعای NSO مبنی بر اینکه” جاسوسی بر روی شماره تلفن های آمریکا “از نظر فنی” غیرممکن است “دروغ آشکاری است.

اسنودن افزود: این کاربر که روی تلفن همراه ماکرون کار کرده است می تواند همین کار را روی تلفن همراه نیز انجام دهد [جو] “آنها باید این کار را انجام دهند.”

اسنودن که اکنون در روسیه زندگی می کند ، هشت سال پیش به هنگ کنگ گریخت و هزاران سند جاسوسی آمریکا را در معرض دید شهروندان روسی قرار داد که به یک بمب خبری جهانی تبدیل شده اند.

یک مقام آمریکایی امروز (چهارشنبه) به واشنگتن پست گفت: “این احمقانه است اگر فکر کنیم NSO اطلاعات حساس امنیت ملی را با دولت اسرائیل به اشتراک نمی گذارد.”

وی افزود: “این بدان معنا نیست که آنها جبهه ای برای آژانس های امنیتی اسرائیل هستند ، اما دولت های سراسر جهان همکاری NSO را با اسرائیل می پذیرند.”

طبق نتایج تحقیقات 17 سازمان رسانه ای که روز یکشنبه منتشر شد ، از جاسوس افزار این شرکت اسرائیلی برای هک موفقیت آمیز 37 تلفن هوشمند متعلق به روزنامه نگاران ، مقامات دولتی و فعالان حقوق بشر از سراسر جهان استفاده شد.

بیشتر بخوانید  زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد

واشنگتن پست یکی از رسانه های درگیر در تحقیقات بود ، که گزارش داد جاسوس افزار Pegasus ، دارای مجوز از شورای امنیت سازمان ملل متحد مستقر در فلسطین اشغالی ، همچنین تلفنهای همراه دو زن نزدیک به جمال هاشگی ، ستون نویس روزنامه ، را هدف قرار داده است. سعودی ها کشته شدند ، قبل و بعد از ترور او مورد استفاده قرار گرفتند.

به دنبال افشای رسانه های غربی در مورد جاسوس افزار Pegasus و فروش این نرم افزار به برخی از کشورهای جاسوسی اقتدارگرا ، از جمله امارات متحده عربی و عربستان سعودی ، گاردین ، ​​که مدتهاست NSO را فاش کرده است ، نشان داد که دولت Avio به نرم افزار سعودی مجوز داده است دولت برای فروش.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید