اسرار مذاکرات وین عضو کمیسیون امنیت ملی را آزاد کرد


یکی از اعضای کمیته امنیت ملی پارلمان دلایل توقف مذاکرات در وین را اعلام کرد.

– “: حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به اظهارات روحانی در جلسات هیئت دولت واکنش نشان داد و حسن روحانی را به طراحی در مذاکرات وین متهم کرد و گفت:” از روزها و ماه های تبلیغات انتخاباتی تاکنون روحانی پروژه ادامه دارد و امروز شکست های خود را عامل اقدام استراتژیک پارلمان می داند.

در آن سخنرانی قابل توجه ، زولنوری گفت که آمریکایی ها برای اجرای برجام به ایران تضمین لازم را نداده اند و فقط 48 ساعت بازرسی را در نظر گرفته اند. جالب اینکه برخی از اعضای کابینه روحانی گفتند که این بار باید بازرسی را ثابت کنند. کافی! رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی گفت که آمریکایی ها برخلاف گفته های رئیس جمهور 517 مجازات (برچسب اعلام حقوق بشر ؛ سایبر و.) اعمال کرده اند.

) یادآوری می کند! ایالات متحده همچنین حاضر به لغو تحریم تسلیحاتی تحت توافق جدید نیست. و پیشنهاد تمدید آن را داد.

رئیس سابق کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفت: شما اعلام کرده اید که دولت های یازدهم و دوازدهم به تعهدات خود برای رفع تحریم ها عمل کرده اند.

شما اعلام کردید که اگر در مجلس تصویب نشود ، تحریم ها در ماه مارس برداشته می شود.

شما اعلام کردید که اگر آنها به عراقی ها اجازه دهند نه فردا ، اما امروز او تحریم ها را لغو می کند.

با چه زبانی اعلام کردید که آمریکا توبه کرده و گفته توبه کرده اید؟ آنچه را که در قالب عنوان به مردم نگفته اید ، ذکر می کنم.

زولانوری خطاب به حسن روحانی گفت كه رئیس جمهور می داند كه وی با جزئیات محتوای توافق وین آشناست: “شما به مردم نگفتید كه ایالات متحده فقط در سال 2015 به بخشی از شورای امنیت سازمان ملل باز خواهد گشت.”

بیشتر بخوانید  گل سوم به نفع تیم ملی قطر | قطر ۳ ایران ۲ +ویدئو

517 تحریم ها را لغو نمی کند و اجازه تأیید نمی دهد.

در متن مذاکرات ، شما موافقت کردید که به دلیل اختلاف افق ، فقط 48 ساعت برای تأیید مجاز است.

کدام فرصت اقتصادی را می توان طی دو روز آزمایش کرد؟ تیم مذاکره کننده می گوید برای حذف سوئیفت دو تا سه ماه زمان لازم است.

چگونه بررسی کنیم؟ شما به مردم نگفته اید که به دلیل عدم حضور ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل ، قطعنامه هایی که به پزشک داده اید نمی توانند با ماشه برگردانده شوند ، اما با رضایت ناقص ، ایالات متحده قادر به استفاده از کلیک برگشت است. می تواند بلافاصله قطعنامه ها را برگرداند و مردم را از سوراخ به سوراخ دیگر پرتاب کند

رئیس سابق کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد که ایالات متحده نمی خواهد مطالب برجام 1394 را بپذیرد. زولنور ادامه داد: ایالات متحده آمادگی لغو تحریم های تسلیحاتی بر اساس قطعنامه 2231 را ندارد.

رئیس جمهور به مردم نگفت كه ایالات متحده حداقل برجام را برای تعهد خود و برجام پلاس و برجام و برجام منطقه ای را برای تعهدات ما در جریان مذاكرات در وین آورده است.

آقای رئیس جمهور به مردم نگفته است که اظهارات نهایی وزرای 1 + 5 این است که ما در روابط امنیتی با ایالات متحده در منطقه باید همکاری کنیم و این به معنای پذیرش توافقنامه منطقه ای است.

شما به مردم نگفتید شرطی که برای شما تعیین کرده اند ، اگر شما بیانیه را قبول نکنید ، همه چیز لغو خواهد شد ، به این معنی است که ما باید با نگرانی ها و منافع اروپا و ایالات متحده در مورد کشورهای منطقه همکاری کنیم .

اظهارات تحریک آمیز یکی از اعضای کمیته امنیت ملی مجلس نشان می دهد آنچه حسن روحانی درباره شکستن دیوار تحریم ها (قبل از انتخابات) گفت ، با واقعیت مذاکرات وین و تاسمان متفاوت است.

بیشتر بخوانید  مجری پتروشیمی میانکاله بدهکار بزرگ بانکی است

تجربه برجام نشان می دهد که برگه اطلاعات آمریکایی ها واقعیت مذاکرات را منعکس می کند.

در رمزگشایی از پشت صحنه مذاکرات وین و آشکار کردن اهداف پنهان آن ، می توان به دستیابی به برجام ، شرطی سازی افکار عمومی و هدایت ایران به سمت زمین سوخته مذاکرات مخرب اشاره کرد.

روز گذشته وال استریت ژورنال گزارش داد که در جریان مذاکرات برای از سرگیری توافق هسته ای ، آخرین درخواست ایران این است که ایالات متحده با بندی موافقت کند که با توجه به تصویب سازمان ملل متحد ، آمریکا را از توافق هسته ای خارج کند.

به گفته این روزنامه ، ایران معتقد است كه این اقدام ضروری است ، زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریكا به طور یك جانبه از توافق هسته ای در سال 2018 خارج شد.

وال استریت ژورنال گزارش داد: “ایران به این واقعیت توجه نمی کند که اعمال چنین ماده ای مطابق با قوانین ایالات متحده نیست.”

رئیس جمهور ایالات متحده نمی تواند از تغییر در سیاست های اعضای آینده کنگره و رئیس جمهور آینده ایالات متحده جلوگیری کند ، به ویژه هنگامی که توافق هسته ای هرگز برای تصویب به عنوان پیمان نامه به سنای ایالات متحده ارائه نشده است.

اکثر قراردادها دارای بخشهایی هستند که به آنها اجازه داده می شود تحت شرایط خاصی پس بگیرند.

به نظر می رسد مذاکرات وین خیلی سریع و نامتوازن پیش رفته است ، محتوای منتشر شده و گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه نشان می دهد که این گفتگوها از نقطه بد شروع شده و ادامه دارد ، تیم ایران در وین به دلیل فشار شدید روحانی به دنبال بدون تضمین منافع اقتصادی به برجام 2015 بازگردند و از چانه زنی و نمایش شرایط مناسب منع شده اند.

بیشتر بخوانید  رونمایی از سامانه برخط بازار متشکل ارزی

تنها اهرمی که تاکنون غرب را از اسراف بیش از حد دور نگه داشته است ، قانون تصویب شده توسط مجلس ، اقدام استراتژیک برای رفع تحریم ها و حمایت از حقوق ملت ایران است. متأسفانه دولت روحانی نمی تواند از ظرفیت های ارائه شده در مجلس به خوبی استفاده کند.

روز گذشته ، راب مالی ، مذاکره کننده ارشد آمریکایی ، در مصاحبه ای با S.

که

توسط.

سی گفت که بایدن به شدت به برجام احتیاج دارد و بیشترین فشار به منافع آمریکا در منطقه آسیب رسانده است. متأسفانه خواستارهای مكرر برای ضعف ، با ادعای اینكه روحانی برای انتخابات به وین احتیاج دارد ، ایالات متحده را بر آن داشته است كه بدون برداشتن تحریم ها به توافق برسد.

براساس شواهد ، مشخص نیست که حسن روحانی کدام مذاکرات را 70٪ پیشرفت و نقض تحریم ها ذکر کرده است ، وی در آستانه انتقال قدرت است. متن مذاکرات هیئت دولت در مورد وین باید منتشر شود تا پس از چندین ماه بحث درمورد پارلمان در تصویب قانون حمایت از حقوق بشر ، مشخص شود که دولت تا چه اندازه به غرب نرسیده است!
کلمه کلیدی: کمیسیون امنیت ملیوین صحبت می کندکمیته امنیتجلسه علنی مجلس شورای اسلامیروحانیمذاکرهآمریکایی هاکمیته امنیت ملی پارلمانقانون اقدام استراتژیکامنیت ملیتبلیغات انتخاباتیمجلسالوالنوریعضو کمیته امنیتآمریکاییکمیسیونحسابداران و حافظ کتابجلسه علنی مجلسدفتر معنویاقدام استراتژیکاستراتژیتختهکلمات معنویشورای اسلامیاعضای کابینهحجت الاسلاماعلامامنیتحسن روحانیرئيس جمهور

دیدگاهتان را بنویسید