اسرائیل و امارات نزدیک به بحران روابط هستند. توافقنامه نفت در حال بازنگری است



به دنبال عادی سازی روابط تل آویو و ابوظبی ، شرکت صهیونیستی کاتسا (شرکت نفتی اروپا-آسیا) توافق نامه ای را با امارات امضا کرد که به ابوظبی اجازه صادرات نفت از طریق فلسطین اشغالی به جهان را می دهد.

العربی الجدید به نقل از هاآرتص گفت كه وزیر انرژی جدید تل آویو ، كارین الحرار ، علناً اظهار داشت كه این توافق نامه “منافع اسرائیل را تأمین نمی كند و به نفع مردم و اقتصاد اسرائیل نخواهد بود.” ما داریم این کار را می کنیم من هیچ آسیبی در آن نمی بینم. “

این روزنامه در جای دیگری از این گزارش خاطر نشان كرد كه تصمیم كابینه تل آویو در مورد تجدید نظر در این توافق نامه زمانی گرفته شد كه وزیر محیط زیست اسرائیل گیلا گامیلیل با این توافق مخالفت و آن را رد كرد.

بر اساس این گزارش ، تحقیقات انجام شده توسط وزارت محیط زیست تل آویو نشان می دهد که انتقال نفت از امارات از طریق بنادر ایلات و اشدود ، از صخره های مرجانی ایلات به صحراهای فلسطین و اشدود به محیط زیست آسیب جدی می رساند. در مناطق آنها

همچنین گزارش شده است که هاآرتص تصمیم گرفته است جلسه گسترده تری در مورد این موضوع ، به ویژه با مشارکت وزارت محیط زیست ، وزارت امور خارجه ، وزارت دارایی ، وزارت انرژی و دادگستری برگزار کند.

پیش از این سخنگوی ارشد ابوظبی به اسرائیل هیوم گفته بود که اگر تل آویو توافقنامه را لغو کند ، این می تواند منجر به بحران در روابط دو کشور شود.

بیشتر بخوانید  با این آجیل خاص کلسترول خود را کاهش دهید

یک مقام اماراتی گمنام نیز گفت که اگر این توافق لغو شود ، احتمال به خطر افتادن توافق نامه های عادی سازی معروف به “ابراهیم” وجود دارد.

سپتامبر گذشته ، امارات و رژیم صهیونیستی از طریق دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا توافق نامه ای به نام ابراهیم را امضا کردند و روابط دیپلماتیک را به طور رسمی عادی کردند.

پس از امضای توافق نامه ، روابط بین دو کشور در مدت زمان کوتاهی شاهد پیشرفت چشمگیری بود ، تا جایی که ابوظبی و تل آویو با چندین هیئت در زمینه های مختلف توافق نامه همکاری امضا کردند.

311311

دیدگاهتان را بنویسید