اسرائیل منتظر سرنوشت اوکراین است



بسام روبین، سرتیپ بازنشسته ارتش اردن می گوید: «همانطور که اوکراین با حمایت از ظلم و ستم بر مردم فلسطین با سرنوشت خود مواجه شد، اسرائیل نیز دیر یا زود با سرنوشت محتوم ویرانی مواجه خواهد شد».

روبین در مقاله ای که در روزنامه اینترنتی رای الیوم منتشر شد، گفت: «طبق کتب دینی و قوانین الهی، نابودی اسرائیل به خودی خود و فقط موضوع زمان است». یک نظر وجود دارد. «حتی کشیش‌های یهودی به قطعیت سقوط اسرائیل ایمان کامل دارند، بنابراین فقط با سیاستمداران خود برای به تعویق انداختن آن همکاری می‌کنند.

اخیراً شایعات و پیش‌بینی‌هایی مبنی بر نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل شنیده می‌شود، اما من به‌عنوان یک شهروند عرب و مسلمان چنین پیش‌بینی‌هایی را تأیید نمی‌کنم زیرا امت عربی و اسلامی اکنون آمادگی مقابله با آن را ندارند و به همین دلیل افزود: نفاق متحد نیست و جاسوسان رشد کرده اند.

سرتیپ بازنشسته اردنی گفت: «اما آنچه بین روسیه و اوکراین اتفاق افتاد مرا به این باور رساند که آنها در اظهارات خود درباره فروپاشی قریب الوقوع اسرائیل غافل نشدند، حتی اگر وضعیت بین روسیه متفاوت باشد». و اوکراین باید تشدید شود و اوکراین نباید تسلیم شود یا تسلیم خواسته های روسیه شود. به هر حال محاصره روسیه توسط غرب تصمیم احمقانه ای است زیرا مثلاً محاصره 40 ساله ایران از آن کشوری قدرتمند ساخته است.»

روبین ادامه داد: به نظر می رسد غرب نمی داند که نیاز مادر اختراع است. روسیه که کشورهای بزرگ دیگری را در کنار خود می بیند، اساسا کشوری بزرگ و قدرتمند است که می تواند جهان را با سلاح های هسته ای خود به منصه ظهور برساند. به نظر می رسد غرب داستان گربه ای را که در اتاق به دام افتاده است و به هر کسی که با چیزی مزاحم او شود حمله می کند، نخوانده باشد. این ما را به این تحلیل می رساند که روسیه در صورت احساس شکست یا بدبختی می تواند مجبور شود به دشمنان خود حمله کند و از متحدان خود برای ایجاد یک جبهه جدید با مسلح کردن آنها به سلاح های با کیفیت استفاده کند. و هسته ای، برای ضربه زدن به غرب».

بیشتر بخوانید  درآمد صداوسیما از حق پخش ورزش چقدر است؟

این تحلیلگر نظامی اردنی در پایان گفت: ما امیدواریم که غرب در تصمیمات احمقانه خود تجدید نظر کند، تصمیمی که فکر می کند در حالی که اوضاع را بدتر می کند و ممکن است منجر به عواقب وحشتناکی برای روسیه شود، کارساز خواهد بود. موضوع نابودی اسرائیل تا بیداری راست اعم از اعراب و مسلمانان در لیست انتظار باقی خواهد ماند، مگر اینکه جنگ روسیه پیچیدگی جدیدی پیدا کند که ایالات متحده را ملزم به قطع تسلیحات در منطقه به رهبری اسرائیل کند. با این حال، اگرچه مواضع متزلزلی در قبال این بحران اتخاذ کرده است، اما روابط نزدیک آن با غرب و اوکراین قابل کتمان نیست. وی ادامه داد: از آنجایی که آنها زیر چتر از اسرائیل حمایت کردند و دارند، بنابراین باید گفت همانطور که اوکراین در سرکوب مردم فلسطین با سرنوشت خود مواجه شد، اسرائیل نیز دیر یا زود با سرنوشت زوال روبرو خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید