استقرار ۱۳۰ آهن‌فروش در شهرک صنوف قم/احداث شهرک خودرویی با ظرفیت ۱۲۰۰ واحد صنفی


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا مظفری با اشاره به اهمیت ساماندهی مشاغل مختلف به شهرک صنوف اظهار کرد: از سال ۷۴ آماده‌سازی شهرک صنوف آغاز شد اما پیشرفت خوبی نداشت و این پروژه در سال ۹۴ با مساحت ۱۳۶ هکتار به سازمان میادین واگذار شد و در فازهای مختلف عملیات عمرانی ازجمله خاک‌برداری،جدول‌گذاری، آسفالت و انتقال صنوف مزاحم با قوت و قدرت، پیگیری و انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰ مورد از آهن‌فروشان عمده از سطح شهر، جمع‌آوری و در شهرک صنوف مستقر شده‌اند، افزود: مبلغ ریالی هزینه شده در شهرک صنوف با احتساب برق‌رسانی تا پایان سال ۱۴۰۰، حدود ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم ادامه داد: اقدامات مختلفی از جمله برق‌رسانی، جدول‌گذاری، آسفالت و نصب تابلوهای شناسایی و نصب ۱۸۰ کنتور برق در ۱۰ سوله برای استقرار و فعالیت صنف درب و پنجره ساز انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی صنوف وابسته به خودرو و احداث شهرک خودرویی تصریح کرد: احداث شهرک خودرویی باهدف ساماندهی مشاغل هسته مرکزی شهر و رفع مزاحمت‌های شغلی از مردم در محلات مختلف در سال‌های گذشته آغاز شده است.

مظفری با تأکید بر اینکه شهرک خودرو در زمینی به مساحت حدود ۳۳ هکتار و با ظرفیت بیش از ۱۲۰۰ واحد صنفی در دست احداث است، عنوان کرد: تقریباً سطح اشغال ۹۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۴۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع در این شهرک، ساخته و مبلغ ریالی که پیرو اصل ۴۴ قانون اساسی برای هزینه ساخت با مشارکت بخش خصوصی صرف شده، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید  اتهام محمود فکری به بازیکنان استقلال

وی با اشاره به پیش‌بینی خیابانی ۴۵ متری و به طول ۴۵۰ متر مطابق طرح تفصیلی با هزینه سه میلیارد و ۶۰۰ میلیونی در شهرک خودرو یادآور شد: طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب شهرک با انعقاد قرارداد با بخش خصوصی به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای تصفیه فاضلاب است و در همین راستا سازمان به جمع‌آوری اطلاعات صاحبان مشاغل خودرویی در مناطق هشتگانه و استخراج آمار صنفی برای هدایت به شهرک خودرویی پرداخته است.

انتهای پیام/2258


دیدگاهتان را بنویسید