هیوندای سوناتا 2015 با طراحی محافظه کارانه تر، فروش خوبی در بازار آمریکا ندارد.
گزارشهای موسسه Consumer یا Consumer Reports نشان میدهد که سوناتا به آرامی در این کلاس بسیار رقابتی پذیرفته شده است. فروش تنها 41994 دستگاه در چهار ماه اول در بازار ایالات متحده نشان می دهد که این خودرو نسبت به مدل قبلی خود 13 درصد کاهش محبوبیت را تجربه می کند.
بسیاری از خریداران و خریداران تصور می کنند که طراحی سوناتا جدید بیش از حد بی مزه است. در مقایسه با طراحی اسپرت و نوآورانه نسل قبل، مدل جدید برگ برنده کمتری نسبت به طراحی محافظه کارانه دارد و شباهت بیشتری به مدل های کیا، فورد و سایر رقبا دارد.
سوناتا جدید از هر نظر بسیار بهتر از نسل قبلی است. اما مصرف کنندگان در ابتدا با ظاهر خودرو جذب آن می شوند.
بازار آمریکا بعد از چین دومین بازار بزرگ است و شکست سوناتا از بسیاری از رقبای این کلاس از جمله هوندا آکورد، تویوتا کمری و نیسان آلتیما می تواند ضربه بزرگی باشد.
از سوی دیگر، به نظر می رسد خریداران کره ای علاقه کمتری به سوناتا جدید نشان داده اند و در ماه سپتامبر 6861 نسخه فروخته است که تقریباً نیمی از فروش آوریل 11904 دستگاهی است.
استقبال ناامید کننده ای از سوناتا جدید
در سال 2014 هدف هیوندای فروش در بازار آمریکا رسیدن به 92500 دستگاه است که 17000 دستگاه باید در ماه آینده به فروش برسد در حالی که میانگین فروش ماهانه این خودرو تا 10500 دستگاه بوده است.