استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها خطر سرطان روده را افزایش می دهد – خبرگزاری اطلاعات مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر به نقل از سلام روز ، “سارا وروت»، رئیس تیم تحقیقاتی از دانشگاه ابردین انگلیس ، در این مربوط به وی گفت: “ما فکر می کنیم این اولین مطالعه ارتباطات است.” ضد بیوتیک با افزایش خطر رنج کشیدن سرطان روده بزرگ را نشان می دهد. “طی دو دهه گذشته ، این بیماری حداقل 3 درصد در سال رشد کرده است.”

محققان اطلاعاتی درباره حدود 8000 نفر در اسکاتلند مبتلا به سرطان روده بزرگ دارند رکتوم آنها با افراد فاقد این بیماری و رابطه بین استفاده مقایسه شد ضد بیوتیک و افزایش خطر رنج کشیدن در تمام سنین مبتلا به سرطان روده بزرگ تشخیص داده می شوند.

با این حال ، این مطالعه تفاوت های زیادی با سن نشان می دهد. استفاده كردن ضد بیوتیک با 50٪ احتمال افزایش خطر رنج کشیدن در افراد زیر 50 سال با سرطان روده بزرگ و در افراد مسن با 9٪ خطر بیشتر همراه است.

برای افراد جوان استفاده کنید ضد بیوتیک این با سرطان روده بزرگ ارتباط دارد. کوینلون آره و سولفونامیدها تری ماتوپریم، ضد بیوتیک سلام برای درمان طیف وسیعی از عفونت ها ، با استفاده می شود رنج کشیدن آنها با این سرطان ها در ارتباط بودند.

اما محققان گفتند كه یافته های آنها نگرانی در مورد اثرات 65٪ افزایش استفاده را ایجاد كرده است ضد بیوتیک در جهان بین سالهای 2000 و 2015.

وروت و اضافه می کند: «بنوش سلام شیرین کننده ها ، چاقی و الکل ممکن است با افزایش سرطان روده بزرگ همراه باشد ، اما داده های ما اهمیت پرهیز از مصرف را نشان می دهد. ضد بیوتیک سلام “آنها بر موارد غیرضروری به ویژه در کودکان و بزرگسالان تأکید می کنند.”

بیشتر بخوانید  ما نمی توانیم بانک ها را ببندیم

دیدگاهتان را بنویسید