استفاده از نرم افزارهای جاسوسی صهیونیستی برای نفوذ به تلفن های همراه



ایرنا روز یکشنبه گزارش داد ، این مطالعه به طور مشترک توسط سازمان های خبری مانند رویترز ، واشنگتن پست ، وال استریت ژورنال ، الجزیره و گاردین انجام شده است.
تحقیقات نشان می دهد تلفن های همراه هک شده در فهرست 50000 شماره تلفن قرار دارد.
شرکت صهیونیستی NSO با رد نتایج تحقیق ، گفت: “این تحقیق شامل نظریه های تایید نشده و مبتنی بر تفسیر گمراه کننده اطلاعات فاش شده است.”
طبق گزارش CNBC ، یکی از افراد مهمی که تلفن وی توسط این جاسوس افزار هک شده است ، نامزد جمال هاشچیچی مقتول است که در سال 2018 توسط دولت سعودی کشته شد.
کشورهایی که بیشترین استفاده را از این نرم افزار کرده اند شامل آذربایجان ، بحرین ، مجارستان ، هند ، قزاقستان ، مکزیک ، مراکش ، رواندا ، عربستان سعودی و امارات هستند.
محققان توانسته اند بیش از هزار نفر را از طریق تحقیق و مصاحبه در چهار قاره شناسایی کنند: چندین نفر از اعضای خانواده سلطنتی عرب ، حداقل 65 مدیر بازرگانی ، 85 فعال حقوق بشر ، 189 روزنامه نگار و بیش از 600 سیاستمدار و مقام دولتی ، از جمله تلفن های آنها توسط نرم افزار Pegasus هک شد.
اولین برنامه جاسوسی اسرائیل ، پگاسوس ، در سال 2016 رونمایی شد. تلفن همراه احمد منصور فعال اماراتی توسط یک سری برنامه های جاسوسی بسیار پیچیده هک شد و پس از آن منصور دستگیر و زندانی شد.
برجسته ترین ویژگی این برنامه فناوری “صفر کلیک یا هک گوشی بدون اتصال کاربر به اتصال مشکوک و جدیدترین تکنیک برای هک گوشی و جاسوسی از کاربران بدون اطلاع آنها است ، زیرا این برنامه بسیار گران است و بیش از سه میلیون دلار هزینه دارد.
شرکت صهیونیستی می گوید هدف اصلی این برنامه مبارزه با آنچه تروریسم نامیده می شود است ، اما قربانیان – به گفته جیک مور کارشناس امنیتی انگلیس – فعالان حقوق بشر ، روزنامه نگاران ، سیاستمداران و برخی افراد ثروتمند هستند ، بنابراین همه پشت برنامه هدف قرار دارند در افراد خاص
تهدید همچنین در توانایی او برای نفوذ در دقیق ترین زندگی شخصی است ، زیرا فیس بوک صریحاً این شرکت اسرائیلی را به سرقت و هک برنامه محبوب واتس اپ و جاسوسی از صدها کاربر خاص متهم کرده است.
در سال 2019 ، این نرم افزار به شبکه های اجتماعی WhatsApp نفوذ کرد و با جاسوسی از میلیون ها کاربر برنامه ، خبرساز شد.

بیشتر بخوانید  فقط در ۵ ثانیه و با یک حرکت هوشمندانه چوب کبریت تساوی ۹=۷+۳ را به شکل درست دربیاورید!

دیدگاهتان را بنویسید