مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

استفاده از روغن کرچک + فواید روغن کرچک

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


فواید خوردن روغن کرچک

روغن کرچک از دانه های کرچک بوته ای هستند است و بیشتر در هندوستان تو برو تو را ببر روغنی که سالهاست بخشی از درمان های خانگی مادران و مادربزرگ ها بوده است، شاید این روزها کمی فراموش شده باشد. در این بخش از دلگرم کننده ما به شما خواهیم گفت که این روغن گیاهی چه خواصی دارد.

فواید خوردن روغن کرچک

خواص روغن کرچک

شاید بیشتر مردم روغن کرچک را دوست داشته باشند ملین و ملین قبل از اینکه انجام دهید رادیوگرافی یا آماده سازی شکم، قبل از جراحی استفاده شده میدونم

اما جالب است بدانید که این روغن نباتی علاوه بر کاربرد درمانی در تولید L.روان کننده های درجه یک، جوهر ماشین تحریر، چاپگرها و پارچه های رنگرزی، شمع ها، واکس ها، لاک ها و کربن نیز استفاده می شود.
روغن کرچک بسیار کم در دستگاه گوارش جذب می شود و بیشتر آن در روده ها باقی می ماند و با تحریک عضلات دستگاه گوارش و تجمع آب در داخل روده باعث تشکیل مدفوع آبکی و تسهیل اجابت مزاج می شود. از آنجایی که روغن کرچک بوی نامطبوعی دارد، انواع طعم‌دار و کپسول‌های آن نیز در داروخانه‌ها موجود است.

موارد استفاده و فواید روغن کرچک

خواص دارویی روغن کرچک

برای روغن کرچک علاوه بر ملین بودن و ملین بودن آن، خواص بسیار دیگری نیز ذکر شده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روغن کرچک دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است و غده تیموس و بافت های لنفاوی را تحت تاثیر قرار می دهد و تورم غدد لنفاوی را کاهش می دهد.
  • برخی معتقدند این روغن به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی می تواند در التیام زخم های پوستی و رفع قارچ های اطراف ناخن دست و پا مفید باشد.
  • اگر روغن کرچک را در فصل سرد بعد از استحمام روی پوست بدن بمالید، علاوه بر جلوگیری از خشکی پوست، از ایجاد لکه های سفید روی بدن جلوگیری می کند و اگر آن را روی پوست سر مالیده و بگذارید بماند. ساعت، اسپری مخصوص مو به شما خشکی می دهد. برخی افراد می گویند اگر روزی دو بار و به مدت 15 دقیقه روغن کرچک را روی نوک پستان بمالید، زگیل ها پس از مدتی از بین می روند.
  • مصرف موضعی روغن کرچک در درمان بیماری های روماتیسمی، آرتریت، نقرس و بیماری های مفصلی مفید است.
  • افرادی که مژه ها و ابروهای بسیار نازکی دارند می توانند قبل از خواب از روغن کرچک برای پرکردن آن استفاده کنند.
بیشتر بخوانید  نکات رژیمی

موارد استفاده و فواید روغن کرچک

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید فواید خوردن روغن کرچک

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

————————————————- ————–

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *