استعفای مرعشی در اعتراض به حجاب اجباری


به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، مرعشی دبیر استانی گام دوم انقلاب در خراسان رضوی نوشت: در حالی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر جذب حداکثری و طرد حداقلی تاکید دارند، این امر با برخوردهای خشن و بعضاً زننده، غیرتخصصی برخی از افسران و مدیران، مواجهه افراد با یکدیگر یا حکومت به هیچ وجه قابل درک نیست و توجیه اسلامی ندارد.

سید عبدالهادی مرعشی دبیر استانی گام دوم انقلاب در استان خراسان رضوی در اعتراض به گشت ارشاد از سمت خود استعفا داد.

در متن این استعفا آمده است:

حضرت حجت السلام والمسلمین آقای سید رضی علم الهادی دامت برکاته مسئول گام دوم قرارگاه جهادی انقلاب درود بر شما و رحمت الله علیه

البته هر انقلابی بهای خودش را دارد که بیفتد و بماند، بهای انقلاب ما 1300 سال تلاش علما و خون شهدا بود که امروز دانسته یا ندانسته به نام دین به سادگی هدر می رود و نابود می شود. تبر به ریشه دین می زند و ریشه اعتقاد ما را زیر شعاع قرار می دهد.

نادیده گرفتن فساد

چقدر از امور معروف ما حول محور حجاب، چقدر حول محور فساد اداری، عدالت اجتماعی، امنیت اقتصادی، شکاف طبقاتی، اعتیاد، طلاق و فقر ملی و آزادی بیان و بعد از بیان و سلامت نظام اداری کشورمان بود؟ چگونه می توان انتظار داشت مردم از کسانی که امروز آنها را مبدع اصلی مشکلات خود می دانند، در مورد حجاب، نماز و روزه توصیه کنند؟!

آنچه مسلم است این است که هیچ کس مخالف اقناع مردم به وجوب حجاب به عنوان یک واجب الهی و اجتماعی نیست، بلکه بحث بر سر چگونگی استقرار آن به عنوان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است. گفت ؛ کسی که دیگران را به نیکی دعوت می کند باید آن دعوت را به نحو احسن انجام دهد!

بیشتر بخوانید  واکسیناسیون یاوران هلال احمر در استان مرکزی مهم بود

در حالی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر جذب حداکثری و طرد حداقلی تاکید دارند، به هیچ وجه قابل درک نیست که مردم با اقدامات تند و گاه غیرحرفه ای برخی از مسئولان و مدیران با یکدیگر یا دولت روبرو شوند. هیچ توجیه شرعی ندارد، اپوزیسیون مردمی نه با حجاب، بلکه مخالف دروغ و اسلام گزینشی است. آیا مسئولان نیز با علم به اینکه فلسفه حجاب احترام به حیا و حیا است، در رهبری خود به حجاب لازم پایبند هستند؟! در حالى كه موليم على عليه السلام فرمود; مردم از رفتار و کردار مسئولان پیروی می کنند و راه و رسم آنها را دنبال می کنند.

استعفا نامه اعتراضی تند خطاب به علم الهادی/ مخالفت مردم نه با حجاب بلکه با دروغ و اسلام گزینشی است.

لذا مبارزه با جریانات تندرو و متعصب را ضروری دانستم و چون راضی به استفاده از عنوان دبیر استانی گام دوم انقلاب نبودم، از این سمت به عنوان اعتراضی مسالمت آمیز و مدنی/با اعتقاد به عملکرد نامناسب. به افراد فوق الذکر که جان من را مجروح کردند و جگرم را سوزاندند، استعفای خود را اعلام می کنم.

این پیام به معنای زیر سوال بردن تمام تلاش برادران و خواهران پلیس و بی احترامی به انصاف و عدالت نیست، بلکه هدف این اعتراض محکومیت ظلمی است که بدون چنین آگاهی در حق مطیعان اسلام و حجاب انجام می شود. ادای دینی که به مادرم مدیونم جلوی ون.

آیا مردمی که در تمام فراز و نشیب های این چهار دهه از انقلاب ما همواره پشت و پناه این نظام مقدس بوده اند، هنوز این حق را نیافته اند که ظرافت خوبی و فضل و کرامت آزادی اسلامی را بچشند؟! لذا به عنوان یکی از نزدیکان جناب رئیس جمهور متواضعانه از جنابعالی تقاضا دارم که این پیام را برای توجه و تأکید بیشتر بر سیاست های سخاوتمندانه و مدنی ارسال کنید و فضا را برای تعصب شدیدی که از زمان مولایمان علی میر در حال وقوع است، تنگ کنید. با او باشید، اندیشه های خوارج تا کنون خیری جز اسلام هراسی و اختلاف و اسلام ستیزی نداشته است.

بیشتر بخوانید  ماجرای ازدواج ویدا جوان +عکس

دیدگاهتان را بنویسید