استراتژی آمریکا در عراق شکست خواهد خورد – اخبار مهر اخبار ایران و جهان



خبرگزاری مهر، گروه بین بین المللی – سمیه خمارباقی: ایالات متحده اخیراً موضع خصمانه جدیدی را علیه اخبار مربوط به محور مقاومت در منطقه اتخاذ کرده است. وزارت دادگستری آمریكا در بیانیه ای با انتشار بیانیه ای 33 وب سایت مورد استفاده اتحادیه اسلامی برای رادیو و تلویزیون و سه وب سایت متعلق به كتاب های حزب الله در عراق را ممنوع كرد.

وزارت دادگستری آمریكا با توجیه اقدامات خود ، كه نقض آشكار آزادی بیان است ، بیانیه ای صادر كرد و در آن اظهار داشت: “اقدامات آمریكا برای مسدود كردن وب سایت های مختلف مطابق قانون و نقض تحریم های آمریكا انجام شد! از جمله وب سایت هایی که آمریکایی ها مسدود کردند ، العالم ، المسیره ، “اخبار»، «فرات»، “کربلا»، “مروارید»، “القطار»، “من نمی دانم“فلسطین امروز” ، “افق ها” ، “درخشش»، “دانش”“من”جاده الاولی“نقل شده است.

این اقدام وزارت دادگستری واکنش های منطقه ای را به دنبال داشت. در همین راستا ، روابط عمومی المسیره بیانیه ای درباره اقدامات اخیر دولت آمریکا برای مسدود کردن سایت این شبکه صادر كرد. در این بیانیه آمده است: “هیچ دلیلی برای مسدود کردن وب سایت المسیره وجود ندارد. در این رابطه، گزارشگر بیشتر گفتگو با “کروزر همادااین مقاله توسط وزیر پیشین لبنان و یک تحلیلگر برجسته تهیه شده است که می توانید جزئیات آن را بخوانید.

* همانطور که می دانید ، اخیراً وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه ای 33 وب سایت مورد استفاده اتحادیه صدا و سیما و 3 وب سایت متعلق به کتابهای حزب الله در عراق را ممنوع اعلام کرد. به نظر شما دلیل یا دلایل این تصمیم خصمانه واشنگتن چه بود؟

بیشتر بخوانید  ۲۵ مدل گوش گیر فانتزی و کیوت دخترانه مناسب کودکان و دختران نوجوان

ایالات متحده در تلاش است تا مانع رسیدن صدای مقاومت اسلامی به مردم لبنان و فلسطین شود و واشنگتن در تلاش است صدای حقیقت را پنهان کند. اقدام دولت آمریكا برای جلوگیری از آن سایت اینترنتی مقاومت آنها در عصر ارتباطات و اطلاع رسانی توهین و بی احترامی به آزادی بیان است. با اينكه اختیارات بزرگترها از فناوری رسانه های جمعی برخوردار هستند و محاصره می کنند ، تحریم می کنند و روابط انسانی را مختل می کنند ، اما با وجود تمام تجهیزات موجود ، آنها از فناوری فیلتر و مسدود کردن استفاده می کنند. سایت اینترنتی آنها قادر نخواهند بود صدای حقیقت را خاموش کنند. صدای مقاومت و محور آن صدای حقیقت است و به همه و همه جا خواهد رسید.

* آمریکایی ها بیش از 33 وب سایت مذهبی و سیاسی متعلق به محور مقاومت در منطقه را مسدود کرده اند و مرتبا شعارهایی مانند پایبندی به “آزادی بیان” سر می دهند. آیا فکر می کنید اقدام اخیر وزارت دادگستری آمریکا با اصل “آزادی بیان” مغایرتی ندارد؟

شکی نیست که ایالات متحده مانع آن شده است سایت اینترنتی مقاومت و ممانعت از پخش صدای مقاومت در صدا و سیما و رسانه های جمعی. تائیدیه آزادی بیان و بیان اثبات شده واشنگتن اجازه پخش داد رای و افکار خبیثانه اما اجازه نمی دهد صدای حقیقت پخش شود و به گوش مردم برسد. چنین استانداردهای دوگانه ای در آزادی بیان ، نشان دهنده استبداد رسانه ها و ماهیت شیطانی و گمراه کننده رسانه های استکباری است.

* آمریکایی ها بسیار امیدوارند که پس از محاصره بیش از 33 وب سایت متعلق به محور مقاومت ، انتشار اخبار مربوط به این محور در منطقه و جهان مختل شود. آنها همچنین به تضعیف تأثیر رسانه های مقاومت بر افکار عمومی اعتماد کردند. فکر می کنید این اهداف محقق خواهد شد؟

بیشتر بخوانید  فال قهوه امروز | ته فنجون قهوه‌ات چه خبره؟ | خبرای خوبی در انتظارته! + تفسیر دقیق

علی رغم تلاش های ایالات متحده برای مسدود کردن سایت های مقاومت ، صدای محور مقاومت همچنان قوی است انداز خواهد بود. مسدود کردن در دنیای ارتباطات امروز یک سیاست رسانه ای ناموفق است و هرگز موفقیت آمیز نیست زيز این نخواهد بود.

مقاومت با روش های جایگزین صدای حقیقت را منعکس می کند و آمریکا شکست خواهد خورد سیاست های مانند سایر موارد و موارد دیگر ، تحقق خواهد یافت و از عمل خود عقب خواهد نشست سیاست های ناموفق لغو داشته است.

* به نظر شما ، اهداف واشنگتن از آخرین حمله به مواضع جمعیت شعبی ، به ویژه حمله اخیر در منطقه الکوکمال در مرز عراق و سوریه چیست؟

ایالات متحده در تلاش است تا کنترل عراق را بدست آورد ، اگرچه از مقاومت عراق در برابر اشغال آگاه است. اگرچه واشنگتن از خروج کامل از عراق صحبت کرده است ، اما به خوبی می داند که عراق یک قدرت بزرگ و در کنار تهران ، دمشق ، بیروت ، فلسطین و بیت المقدس در مرکز مقاومت است. ایالات متحده نیز این را به خوبی می داند جمعیت این شاخه ای از خط مقاومت است و نیرویی در برابر توطئه های سلطه است جوان بنابراین ایالات متحده این گروه را حتی اگر یک نیروی رسمی نظامی باشد ، یکی از دشمنان خود می داند و در تلاش برای انجام این کار است. جمعیت به یک شعبه در عراق ، به ویژه در مرز با سوریه و اردن بروید. این مناطق همانطور که مناطقی مانند بغداد و عراق مرکزی مناطق مهمی هستند مناطق حساس استراتژیک برای محور مقاومت هستند.

بیشتر بخوانید  معاون وزیر راه: افزایش قیمت طرح ملی مسکن طبیعی بود- اخبار راه و مسکن - اخبار اقتصادی تسنیم

تجاوزات آمریكایی و حملات علیه جمعیت شعب در این مناطق به عنوان اهداف ناگهانی دیده می شوند ، اما تجربه نشان می دهد که ایالات متحده استراتژی تهاجمی کاهش وزن خود را تحمیل می کند. جمعیت Shabby شکست خواهد خورد. جمعیت شعبی و ملت عزیز در عراق بر تجاوزات آمریکایی غلبه خواهند کرد و عراق علی رغم تجاوزات آمریکا قلب تپنده مقاومت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید