استخراج آب با برنامه های مدیریت حوضه آبریز گزینه خوبی است


به گزارش خبرگزاری فارس ، آیت الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه جمعه زنجان از پروژه سد چهرآباد بازدید کرد.
امام جمعه زنجان در این بازدید با اشاره به اهمیت صرفه جویی در منابع آب و خاک در کشور اظهار داشت: استخراج آب از طریق استفاده از سدهای خاکی و سایر پروژه های مدیریت آبخوان ها و حوضه های آبریز گزینه خوبی است که در کشور و استان زنجان تلاش ویژه ای برای اجرای چنین پروژه هایی است.
خلیل آقاجانلو افزود: این اقدام باعث می شود آب و خاک به درستی استخراج شود و از طرف دیگر باعث ایجاد اشتغال در روستاییان و مهاجرت معکوس شود.

نماینده ولی فقیه در زنجان همچنین کنترل آبهای زیرزمینی و تقویت آب در منطقه را از اهداف مهم برای پروژه های مدیریت حوضه آبریز عنوان کرد و گفت: این یکی از بهترین و ارزان ترین راه های مدیریت زمین و سیل است.

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب استان زنجان گفت: طبیعت قابل کنترل و پیش بینی نیست اما اثرات مخرب آن می تواند باشد که کاهش.
خلیل آقاجانلو تأکید کرد: اجرای پروژه احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی دشت ابهر و طرح چهرآباد و همچنین اجرای این پروژه ها منجر به توسعه و پایداری روستاهای اطراف و آبادانی روستاها می شود.
وی افزود: حوزه انتخابیه حدود 11 هزار هکتار را شامل می شود که شامل روستاهای چهرآباد ، نصیرآباد ، حسین بی آباد ، گازی کندی ، سنگ بین ، اوزای و کلیچبلاگ می شود که همگی در بالادست حوزه انتخابیه قرار دارند و خروجی از حوزه انتخابیه روستای چهرآباد است.
مدیرکل حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه 14 میلیارد تومان برای کل پروژه هزینه شده است ، گفت: این پروژه در هفته دولت امسال و پس از پایان پروژه به بهره برداری می رسد ، سالانه 2.5 میلیون متر مکعب خروج پیش بینی می شود. “و سیلها را تغذیه کند.
آقاجانلو هدف این طرح را کنترل می کند سیل وی به روستا و باغ های اطراف آمد و از تثبیت ، تقویت و توسعه آب آشامیدنی و منابع کشاورزی پایین دست روستا خبر داد و گفت: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های مالی مدیریت حوضه آبریز کشور است.
انتهای پیام / 73009 / ق

بیشتر بخوانید  اخبار 20:30 آبروی سلبیرتی‌ها را برد


دیدگاهتان را بنویسید