استخدام 16000 پرستار شرکتی برای دو ماه آینده


سید حسن هاشمی در خصوص مشارکت بخش خصوصی در ساخت بیمارستان ها و برخی اظهارنظرها و نگرانی ها در این زمینه، گفت: از آنجایی که در بخش خصوصی تجربه خوبی نداریم، تصور می شود بیمارستان های دولتی یا آموزشی نخواهند داشت. خصوصی شود.»

وی با تاکید بر اینکه سرمایه های مردم در حوزه های مختلف مصرف می شود و بدون شک این اعتبارات می تواند شرایط بهتری را برای درمان مردم فراهم کند، افزود: این بدان معنا نیست که بیمارستان ها توسط بخش خصوصی اداره می شود.

با اقدامات صحیح، بیمارستان ها به تدریج خسارت وارد نمی کنند. با توجه به فرسودگی بیمارستان ها و عدم امکان اعتبار برای بازسازی آنها، طبیعی است که از ظرفیت ها و پتانسیل های علاقمندان به سرمایه گذاری در این حوزه استفاده کنیم.

بیمارستان های فرسوده در معرض خطرترین ساختمان های کشور هستند

وزیر بهداشت ادامه داد: وقتی فردی حاضر است در محیطی بهتر و مجهزتر از ما خدمات ارائه کند، استقبال از او اشکالی ندارد؟ در چنین شرایطی شرایط دریافت خدمات مردم و کسانی که مخالف و یا از مزایای آن مطلع نیستند و متأسفانه به منافع ملی و مردم توجهی ندارند به هیچ وجه تغییر نمی کند.

وی با بیان اینکه در صورت وقوع زلزله در تهران یا هر شهر دیگری، بیمارستان ها بیشترین ساختمان های کشور را در معرض خطر تخریب قرار دادند، افزود: در صورت وقوع زلزله در کشور اولین محل ارائه خدمات بیمارستان است در حالی که فرسوده است. بیمارستان‌ها در معرض خطرترین ساختمان‌های کشور هستند.» و ببینید چه بلایی سر مردم می‌آید.

بیشتر بخوانید  دیابت عصبی

استخدام 16000 پرستار شرکتی برای دو ماه آینده

هاشمی با اشاره به اینکه دولت اگر ثروتمند بود بیمارستان های خود را می ساخت، افزود: امسال نشان می دهد که چند بیمارستان در کشور ساخته شده اما به دلیل کمبود نیروی کار یا تجهیزات و …. آنها هنوز استفاده نشده اند.” حالا که یک نفر حاضر است در این زمینه سرمایه گذاری کند، دستش را ببوسیم یا جاسوسی را شروع کنیم؟

استخدام 16000 پرستار شرکت در دو ماه آینده

وزیر بهداشت همچنین درباره خبر استخدام 16 هزار پرستار در یکی دو ماه آینده گفت: استخدام 16 هزار پرستار در دو ماه آینده از طریق استخدام دولتی نخواهد بود.

وزارت بهداشت با کمبود نیرو مواجه است و در حال حاضر دولت به دلیل کمبود منابع مالی مانع از اشتغال شده است، بنابراین پرستاران از طرح تحول سلامت به صورت شرکتی استخدام خواهند شد.

وی در پایان گفت: از آنجایی که دولت باید منابع لازم برای ایجاد اشتغال را داشته باشد، در حال حاضر از اشتغال جلوگیری می کند و این حق را به دولت می دهیم. اما از سوی دیگر مراکز درمانی با افرادی روبه‌رو هستند که نیاز به خدمات دارند، بنابراین برای این منظور از طریق طرح تحول سلامت و در قالب یک شرکت اجازه داریم تعداد مورد نیاز خود را جذب کنیم.

منبع: طبنا


دیدگاهتان را بنویسید