مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

استایل کژوال چیست و چه تفاوتی با دیگر تیپ ها دارد؟ (معرفی انواع استایل کژوال)

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله

درباره استایل کژوال و تفاوت های آن با دیگر استایل ها

بسیاری از اوقات این الزام به وجود می آید که برای شرکت در برخی از مهمانی ها و یا دورهمی ها از لباس های راحت استفاده کنید. به طور کلی در صنعت مدلینگ امروزی استایل ها و سبک های مختلفی وجود دارند که یکی از ساده ترین آن ها استایل کژوال است. این استیل دارای سادگی خاصی است و باعث می شود تا فرد احساس آرامش کند. ما در این مقاله به بررسی استایل کژوال دخترانه و مردانه می پردازیم و تفاوت آن را با سایر استایل ها هم بیان خواهیم کرد. اگر می خواهید با نکات مختلف آن این سبک آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید.

تاریخچه استایل کژوال

اولین سؤال اینجا است که تاریخچه این سبک به چه زمانی بر می‌ گردد؟ آیا این سبک یکی از استایل ها و سبک های جدید است یا در گذشته وجود داشته است و اکنون در بین مردم جا باز کرده است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در دهه 1920 در آمریکا و برخی از مناطق اروپا مردم به دنبال تغییر در سبک و استایل های خود بودند. آن ها به دنبال این موضوع بودند تا لباس ها و استایل های رسمی خود را تغییر دهند و به جای آن از سبک های ساده و راحت استفاده کنند.  در این سال ها زنان نیز سعی کردند به جای استفاده از لباس های رسمی از لباس های راحت استفاده کنند تا بتوانند آزادی عمل بیشتری هم داشته باشند. آن ها اعتقاد داشتند که پوشش های رسمی تا حدود زیادی جلوی دست و پای آن ها را خواهد گرفت و این موضوع می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای آن ها شود.

به طور قطع می توان بیان کرد که از دهه 1960 تا به الان از این استایل استفاده می شود. تمامی ستاره ها و بازیگران دنیا در این سال ها از این نوع سبک استفاده کرده اند به همین دلیل به یکی از استایل های معروف و محبوب تبدیل شده است. لباس های مختلفی در کشور ما هم وجود دارند که می توان با استفاده از آن ها یک استایل کژوال ایرانی را تجربه کرد. این سبک در کشور ما هم طرفدران بسیار زیادی را دارد.

استایل کژوال

منظور از استایل کژوال چیست؟

لباس کژوال به لباس های گفته می شوند که حالت رسمی ندارند. این لباس ها جزو لباس های راحتی و زیبا هستند که از آن ها در موقعیت ها و مراسم های غیر رسمی استفاده می کنند. البته غیر رسمی بودن به این منظور نیست که این لباس ها جز لباس های ورزشی محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید  نوآوری در نگه­داری مواد غذایی با جدیدترین یخچال Signature Kitchen Suite ال‌جی

لباس های کژوال دارای دسته بندی های مختلفی هستند و به همین راحتی نمی توان هر لباسی را کژوال نامید. لباسی کژوال است که فرد در آن احساس راحتی و سبکی داشته باشد. ضمن این که این لباس ها برای زن ها و مردان وجود دارند و مختص به یک جنس خاص نیستند.

البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید هر لباس سبک و راحتی کژوال نیست. این بدین معنی است که شما نمی توانید هر لباس سبکی را بپوشید و پیش خودتان فکر کنید که تیپ شما کژوال است. شما باید بر اساس مد و برند های موجود در بازار اقدام به پوشیدن این لباس ها کنید. اما باید این موضوع را بدانید که استایل کژوال دخترانه و استایل کژوال مردانه برای مجالس و مهمانی های رسمی، مراسمات عروسی و عقد و … مناسب نیستند. شما می توانید از این لباس ها در برخی از دورهمی های دوستانه، رفتن به کافی شاپ، تفریحات و … استفاده کنید.

استایل کژوال

تفاوت استایل کژوال و مینیمال

در این بخش تفاوت استایل کژوال و مینیمال را برای شما بیان می کنیم. استایل کژوال همان گونه که بیان کردیم یک نوع استایل آزاد و راحت برای مردان و زنان است. این لباس ها کاملاً ساده هستند. اگر شما راحت ترین لباس های خود را بپوشید و یک استایل خوب داشته باشید می توان گفت که هم اکنون یک استایل کژوال دارید. البته این استایل اگرچه ساده است اما جز استایل های حرفه ای به شمار می رود. هدف از این استایل این است که بتواند راحت بودن را به فرد القا کند. این لباس ها در عین راحتی و سادگی که دارند می توانند یک تیپ زیبا به فرد هم هدیه دهند.

استایل های مینیمال هم دارای سادگی خاصی هستند.  در واقع در این نوع استایل باید سادگی وجود داشته باشد و سادگی به عنوان یکی از مهمترین اصول آن شناخته می شود. این نوع پوشش و استایل بسیار زیبا است اما در عین حال دارای سادگی خاصی هم است. در انتخاب استایل مینیمال باید رنگی را انتخاب کنید که به رنک چهره شما بیاید. همان گونه که گفتیم این استایل ساده است به همین دلیل پارچه های به کار رفته در این استایل هم باید ساده باشند. اگر می خواهید از پارچه های طرح دار استفاده کنید باید از پارچه ها با طرح ها و خط های ساده و راه راه استفاده کنید. مهمترین رنگی که معمولاً در این استایل به چشم می خورد رنگ سفید است زیرا این رنگ یک سادگی و معصومیت در خود دارد. البته برخی رنگ های دیگر هم در این نوع استایل وجود دارند.

بیشتر بخوانید  مالیات حریف خانه‌های خالی نمی‌شود!

استایل کژوال

تفاوت استایل کژوال و استایل اسپرت

استایل کژوال تا حدودی شباهت هایی با استایل اسپرت دارد به همین دلیل بسیاری از افراد معمولاً به دلیل راحت بودن هر دو استایل آن ها را با هم اشتباه می گیرند.

در بالا استایل کژوال را برای شما بیان کردیم. استایل اسپرت دارای تفاوت هایی با کژوال می باشد. در استایل اسپرت معمولاً فرد راحتی و شیک پوشی را در کنار هم خواهد داشت. از این استایل تمامی زنان و مردان می توانند استفاده کنند و هیچگونه محدودیت سنی هم برای آن در نظر گرفته نشده است و مردم می توانند به صورت عام از آن استفاده کنند. بسیاری از مردان و خانم ها در کنار لباس هایی که دارند یک ست لباس اسپرت هم دارند و در مواقع لازم از آن استفاده می کنند.

بساری از افراد گمان می کنند که استایل اسپرت تنها برای انجام ورزش، پیاده روی و کوهنوردی مناسب است در صورتی که این تفکر کاملاً اشتباه است. این نوع لباس ها می توانند برای استفاده روزمره بسیار مناسب باشند ضمن این که فردی که از این لباس ها استفاده می کند نشان می دهد که فردی پر جنب و جوش است.

استایل کژوال

انواع استایل کژوال کدامند؟

به طور کلی انواع مختلفی از این نوع استایل در بازار وجود دارند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • استایل کژوال روزمره

این نوع استایل بسیار حرفه ای و البته راحت است که افراد برای زندگی روزمره خود می توانند از آن استفاده کنند. این نوع استایل دارای ویژگی است که راحتی را در فرد به وجود می ‌آورد تا با آسایش بیشتری بتواند کارهای روزمره خود را انجام دهد.

  • استایل کژوال محل کار

هدف از این نوع استایل این است که یک ظاهر کاملا موجه به شما بدهد. علاوه بر این که شما یک ظاهر موجه دارید می توانید آسایش و راحتی را هم تجربه کنید. اگر شما در محلی کار می کنید که سازمان شما برای کارمندان خود از لباس های فرم استفاده نکرده است حتماً از این نوع لباس ها استفاده کنید. شما می توانید از استایل کژوال کلاسیک هم استفاده کنید تا یک مقدار حالت رسمی تر داشته باشد. حتماً سعی کنید از لباس های جذب دراین نوع استایل استفاده نکنید زیرا در طول روز و در زمان کار کردن با مشکل رو به رو خواهید شد به همین دلیل بهترین لباس ها می توانند لباس های آزاد باشند.

استایل کژوال

  • استایل کژوال مهمانی

یکی از مهمترین ویژگی های این نوع استایل زیبایی در کنار راحتی است. در واقع می توان گفت که این سبک همان سبک روزمره می باشد اما دارای ظاهری شیک تر و زیباتر است. در واقع این سبک بیان می کند که شما در عین زیبایی می توانید کمی خود نمایی هم داشته باشید.

بیشتر بخوانید  اس ام اس روز عشق + عکس پروفایل روز عشاق و روز عشق

اگرچه در بالا بیان کردیم که این لباس ها برای مهمانی های بسیار مهم مناسب نیستند اما شما می توایند یک سبک از این نوع لباس ها انتخاب کنید و از آن ها در هنگام شرکت در برخی از مهمانی ها و جشن تولدها استفاده کنید. استفاده از این نوع لباس ها می تواند این ذهنیت را در افراد به وجود بیاورد که شما دارای چه استایل و ظاهر زیبا و جذابی هستید.

  • استایل کژوال تفریحی

این نوع سبک و استایل هم می تواند تا حدودی به سبک روزمره نزدیک باشد اما تفاوت آن این است که در این سبک، رنگ ها و طرح های بیشتر و زیباتری وجود دارند. به طور قطع می توان گفت که شما نمی توانید از تفریحات خود لذت ببرید مگر این که از این نوع استایل و سبک استفاده کنید.

نکاتی برای داشتن یک استایل کژوال مناسب

بسیاری از افراد و به ویژه خانم ها دوست دارند تا بتوانند با استفاده از ست کردن لباس های راحتی مختلف یک استایل کژوال زیبا داشته باشند. برای این که این سبک را داشته باشید به نکات زیر دقت کنید. به عبارت دیگر می توانید با بهره گیری از نکات زیر زیبایی را به خود هدیه دهید:

  • همان گونه که بارها در این مقاله بیان کردیم راحتی مهمترین اصل است به همین دلیل باید لباس های راحتی را انتخاب کنید.
  • اگر دوست دارید یک تیپ غیر رسمی داشته باشید می توانید از شلوارهای جین استفاده کنید. استفاده از شلوارهای جین می تواند زیبایی آن را چند برابر کند.
  • شما باید بافت ها و همچنین رنگ های مختلفی را با هم ترکیب و ست کنید.
  • شما در هنگام پوشیدن و استفاده از این لباس ها نباید به خود سخت بگیرید زیرا هدف شما از پوشیدن این لباس ها داشتن آرامش است پس حتماً به چشم یک تفریح به آن نگاه کنید.
  • حتماً لباس هایی را انتخاب کنید که به راحتی دچار پین و چروک نمی شوند.
  • اگر چه بیان کردیم که این لباس ها باید آزاد و راحت باشند اما در صورتی که بیش از حد گشاد باشند هم می توانند ظاهر بدی داشته باشند.

نتیجه گیری

استایل کژوال یکی از سبک های ساده و بی آلایش است که بسیاری از افراد و به ویژه بانوان طرفدار آن هستند. هدف از پوشیدن این لباس ها سادگی و داشتن راحتی است اما در کنار تمامی این ویژگی ها می توانند زیبایی زیادی هم به تیپ ما ببخشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *