استان گلستان منابع آبی خود را از دست داده است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش وزارت نیرو ، حمیدرضا کشفی در نشست تنش آبی در استان گلستان با اشاره به توزیع آب در شبکه آبرسانی در شرایط فعلی گفت: متاسفانه واقعیت این است که استان گلستان آب خود را از دست داده است منابع و مشکلات آب. این روند خوبی نیست.

وی افزود: امسال بودجه آبرسانی وام های مناسبی را در شهرهای استان به ویژه مرکز استان نشان می دهد.

قائم مقام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: مدیران اجرایی شرکت های آب و فاضلاب منطقه ای ، آب و فاضلاب و فاضلاب کشور باید سعی کنند کارها را با اولویت در پروژه های مهم انجام دهند.
کشفی افزود: اگر به منابع آبی توجه نکنیم و از جمع آوری بی رویه آنها جلوگیری کنیم ، شرایط مناسبی پیش روی خود نخواهیم داشت.

در ادامه این جلسه ، بهزاد هرمزی ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: “نکته مهمی که بارها مورد تأکید قرار گرفته است ، علاوه بر تأمین منابع آب ، نیاز به تجدید و بهبود شبکه های توزیع آب شهرستان . “

وی افزود: در شهرهای استان یک هزار و 17 کیلومتر شبکه فرسوده داریم که باید برای جایگزینی فوری اعتبارات لازم تأمین شود تا از اتلاف آب جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: 100 فشار سنج در شبکه های توزیع آب در مرکز استان نصب کرده ایم و امیدواریم بتوانیم با دریافت مجوز از این استعداد استفاده بهینه کنیم.

هرمزی در پایان گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبار لازم بتوانیم محصولات نیمه تمام و اولویت دار استان را برای رفع برخی از مشکلات استان به اتمام برسانیم.

بیشتر بخوانید  واکسیناسیون رایگان اتباع افغان علیه کرونا

دیدگاهتان را بنویسید