استانکزی: برای خروج از وضعیت کنونی ، مهم نیست که دولت آینده افغانستان چه خواهد بود – اخبار آسیا و اقیانوسیه – اخبار بین المللی تسنیم


به گفته دولت منطقه خبرگزاری تسنیممعصوم استانکزی ، رئیس تیم مذاکره کننده طالبان افغانستان ، با وزیر حج و کمکهای مالی و شماری از علمای افغانستان دیدار کرد تا روند صلح بین دولت و طالبان را مورد بحث قرار دهد.

وی با تأکید بر ایجاد یک سیستم فراگیر در افغانستان ، گفت: برای خروج از وضعیت کنونی و پایان جنگ ، مهم نیست که سیستم آینده این کشور چگونه خواهد بود.

به گفته آریانا ، رئیس تیم مذاکره کننده افغانستان با طالبان درباره قانون اساسی نیز گفت که قانون اساسی این کشور از بین نمی رود ، اما روند اصلاح آن در حال انجام است.

پیش از این اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در دیدار با رئیس و اعضای تیم مذاکره کننده گفته بود که نظرات اقشار مختلف مردم افغانستان ، مشورت های لویه جرگه ، شورای صلح و قانون اساسی محدودیت های صلاحیت این تیم را تعیین کرده است. دستور جلسه.

وی همچنین تاکید کرد که مذاکرات با طالبان باید در چارچوب قانون اساسی باشد تا بتواند موفق شود.

از سوی دیگر ، طالبان بارها با قانون اساسی فعلی افغانستان مخالفت کرده اند و سهیل شاهین ، یکی از اعضای ارشد تیم مذاکره کننده طالبان در قطر ، پیشتر گفته بود: “ما قانون اساسی می خواهیم ، اما قانونی که ارزشهای اسلامی و ملی را منعکس کند از مردم ما متشکل از دانشمندان و دانشمندان افغان در فضای آزادی. قانون اساسی فعلی این ویژگی ها را ندارد و در سایه B-52 تهیه شده است ، بنابراین ما مخالف آن هستیم. “

بیشتر بخوانید  ۸ بیماری که با نخوردن آب سراغ‌مان می‌آید!

انتهای پیام.

دیدگاهتان را بنویسید