استاندار یزد: آموزش های فنی و حرفه ای مشکل بیکاری را حل می کند



محمد علی طالبی با اشاره به کمبود نیروهای متخصص برای برخی مناطق در استان ، افزود: با توجه به حوزه آموزش فنی و حرفه ای ، هنرستان ها و مراکز آموزش عالی فنی و حرفه ای می توانند این مشکل را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه مطالعه دقیق اطلس و نیازهای اشتغال استان نشان می دهد باید به آموزشگاههای حرفه ای و توسعه آنها توجه جدی شود ، خاطرنشان کرد: توجه به این حوزه باید عمیق باشد نه به صورت شعارهای پیشرو به رشد. تکنسین ها در آموزش و پرورش.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشتر نرخ بیکاری به دلیل بیکاری فارغ التحصیلان است ، اظهار داشت: فارغ التحصیلان بیکار در صورت ایجاد فرصت های شغلی بیش از حد برای کارکنان دانشگاه ، عمدتا در مناطقی آموزش می بینند که در بازار کار تسلط ندارند.

طالبی وضعیت استان یزد در زمینه آموزش را عالی توصیف کرد و گفت: مدیران و روسای آموزش و پرورش بدون داشتن کوچکترین نگرانی در مورد مسائل و مشکلات سیاسی ، این مرحله حساس را در حوزه آموزش و پرورش با موفقیت پشت سر می گذارند.

وی با اشاره به تلاش دولت برای ازسرگیری آموزش مدارس افزود: مدیران آموزش و پرورش باید وظایف و مسئولیت های خود را با انرژی و انگیزه کامل انجام دهند و هماهنگی و برنامه ریزی لازم را برای شروع سال تحصیلی جدید داشته باشند.

استاندار یزد به رشد چشمگیر پروژه های مدرسه سازی بعد از فوران تاج اشاره کرد و گفت: در زمانی که با بحران اقتصادی و کاهش درآمد در برخی از سطوح مواجه هستیم ، نه تنها پروژه های خیریه و مدارس – ساخت و ساز متوقف نمی شود در شهرها اتفاقات مهمی افتاد.

بیشتر بخوانید  رشد ۹ هزار واحدی شاخص بورس

طالبی ادامه داد: امیدواریم شاهد ادامه روند جذب منابع خوب و استانی در زمینه مدرسه سازی باشیم و برخی از رویکردهایی که هم اکنون در استان دنبال می کنیم با جدیت بیشتری دنبال می شود.

استان یزد 250،000 دانش آموز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید