استاندار همدان می گوید منابع آب این شهر تا ماه اکتبر تمام می شود


استاندار همدان می گوید منابع آب این شهر تا ماه اکتبر تمام می شود

روز جدید : همراه با کاهش قابل توجه بارندگی ، همراه با عدم برنامه ریزی مناسب و طولانی مدت ، عطش توسعه ، حفر چاه های غیر مجاز ، جمع آوری کنترل نشده ، کشت و کشت مجدد بدون تغییر در زمین های کشاورزی و روش های آبیاری سنتی شاهد یک کاهش چشمگیر منابع آب ما در زیر زمین هستیم.

استاندار همدان با بیان اینکه حدود 77 درصد آب مورد نیاز این شهرستان از سدهای اکباتان و آبشینه تأمین می شود ، گفت: میزان ذخایر این سدها به حدود 40 درصد کاهش یافته که با روند فعلی مصرف پایان می یابد. در ماه اکتبر.

محمد علی محمدی روز سه شنبه در شورای حفاظت از آب در شهر همدان ، اظهار داشت: با کاهش 44 درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته و افزایش دمای هوا ، شاهد کاهش چشمگیر منابع آب و البته نیاز هستیم. برای مدیریت جدی مصرف

وی گفت: “علاوه بر کاهش قابل توجه بارندگی ، همراه با عدم برنامه ریزی مناسب و طولانی مدت ، توسعه تشنگی ، حفر چاه های غیرمجاز ، جمع آوری کنترل نشده ، عدم توانایی در اصلاح مدل کشت و کشت دوم در زمین های کشاورزی و روش های آبیاری سنتی ما شاهد کاهش چشمگیر هستیم. “ما منبع آب زیرزمینی هستیم.

استاندار همدان با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی و صرفه جویی قابل توجه شهروندان در زمینه مصرف بهینه آب ، اظهار داشت: در دنیا برنامه ریزی برای استفاده از منابع آب به گونه ای که متناسب با منابع آب موجود باشد و کاهش آن باشد ، صرفه جویی در منابع برای نسلهای آینده نیز در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید  وام بانکی بدون ضامن خبر خوش

وی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی ضمن استفاده از سیستم ها و روش های نوین ، با در نظر گرفتن ملاحظات منابع آب موجود ، باید به مزایای مقایسه ای و مزیت های مطلق برای انتخاب نوع صحیح محصول توجه کنیم.

محمدی با ارزیابی اقدامات مشترک شرکت آب ، فاضلاب و آب منطقه ای در اجرای طرح جهاد انتقال آب از چاه های خالق وردی گفت: ضمن اقدامات فنی ، آب پنج حلقه چاه منطقه از طریق خط لوله انتقال آب تالوار به همدان منتقل می شود. .

وی افزود: انتقال آب جاری از سرشاخه های فوقانی سد اکباتان و آب رودخانه مرادبک و دره های عباس آباد در فصول غیر فرهنگی نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای تأمین آب آشامیدنی شهر همدان است.

استاندار همدان با اشاره به ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی باید در این زمینه نظارت کند و در صورت نظارت ، قطعی برق ، سهمیه سوخت و معرفی سود به دادگستری ارجاع می شود. “

محمدی با بیان اینکه برای مدیریت مصرف آب شاهد افت فشار آب در شب هستیم گفت: برای جلوگیری از بارندگی و قطع آب در شهر همدان در ماه های آینده به بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم تا همکاری ژنرال را در مجامع عمومی حفظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید