استاندار فارس: ما به طور جدی به دنبال گسترش روابط اقتصادی با صربستان هستیم



انایاتولا رحیمی روز یکشنبه در گفتگو با دراگان تودوروویچ ، سفیر صربستان در ایران ، با اشاره به پتانسیل اقتصادی این استان ، افزود: بسیاری از کشورهای جهان مقصد صادرات محصولات صنعتی به فارس هستند و صربستان یکی از آنهاست.

وی در این جلسه که در شیراز برگزار شد ، ادامه داد: ظرفیت دیگر استان فارس کشاورزی است که علاوه بر اندازه و تنوع آب و هوایی ، این استان را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و باغی در کشور.”
رحیمی گفت: فعالیتهای بخش خصوصی در قالب اتاق بازرگانی ، خانه صنعت و معدن و خانه كشاورزی می تواند زمینه را برای ایجاد روابط بهتر بین دو كشور فراهم كند.
استاندار فارس در مورد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ، مبنی بر حفظ منافع ملی ، استقلال و عزت کشور و احترام متقابل بحث و تبادل نظر کرد و افزود: روابط با جهان ، به ویژه کشورهایی که حیثیت ملت های دیگر را حفظ می کنند و در امور داخلی دخالت نکنید. “این ایران است.
رحیمی با اشاره به اعمال تحریم ها و ایجاد برخی فشارها بر کشور از سوی برخی کشورها ، اظهار داشت: چنین کشورهایی از این استدلال منطقی پیروی نمی کنند که این تحریم ها باید از طریق سیاست ها و راهکارهایی مانند خدمات متقابل و مبادله خنثی شود.
وی حضور سفیر صربستان در فارس را فصل خوبی در تعمیق روابط دو کشور خواند و گفت: ما احترام ویژه ای برای مردم صربستان قائل هستیم و امیدواریم هر روز روابط مستحکم تری بین ایران و صربستان شاهد باشیم.
استاندار فارس روابط فرهنگی را قوی ترین نوع روابط بین دولت ها و ملت ها می داند و می گوید: “بدون شک این نوع روابط از روابط سیاسی و حتی اقتصادی ماندگارتر و م effectiveثرتر خواهد بود و در ذهن و قلب مردم ماندگار خواهد بود. “

بیشتر بخوانید  نجات یک گربه گیر کرده در آجر! | چطوری اونجا گیر کرده؟ + ویدئو

روابط سیاسی ایران و صربستان در بالاترین سطح قرار دارد
سفیر صربستان در ایران همچنین گفت: روابط ایران و صربستان در بالاترین سطح است و امیدواریم شاهد تقویت روابط اقتصادی دو کشور باشیم.
دراگان تودوروویچ افزود: بر این اساس ، ما بحث توسعه روابط دو کشور را با توسعه روابط با استانهای فارس ، اصفهان ، آذربایجان شرقی و قزوین آغاز خواهیم کرد و سپس توسعه این روابط را در سراسر ایران گسترش خواهیم داد. “
وی ادامه داد: در همین حال ، شهر شیراز برای ما بسیار مهم است و انتخاب شهر جدید صربستان به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا می تواند فرصت خوبی برای توسعه روابط با استان فارس ، شیراز و اروپا باشد.
وی گفت: حافظ و سعدی در صربستان بسیار مشهور هستند و ما بیش از 130 کتاب فارسی در صربستان داریم که به صربی ترجمه شده است.

صربستان یک کشور اروپای شرقی است که مرکز آن بلگراد است.

دیدگاهتان را بنویسید