استاندار: شهرداران ناراضی برای اخراج در خوزستان برکنار می شوند



به گزارش ایرنا ، کااسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه به کارگروه پسماند خوزستان در سالن استانداری گفت:. “

وی گفت: به همین منظور شهردارانی که در انجام وظایف خود کوتاهی می کنند و بی نتیجه هستند ، برای رسیدگی به موضوع به مرکز تخلفات اداری و دادستانی معرفی می شوند.

استاندار خوزستان گفت: مردم استان با مشکلات زیادی روبرو هستند و مدیران نباید مشکلات بیشتری را به افراد کم کار و تعهد تحمیل کنند.

اختصاص 500 میلیارد ریال از محیط خوزستان برای بهسازی سایت صفیره

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان به کارگروه گفت: برای کمک به بهبود و انجام برخی تعمیرات و بهبود وضعیت محل دفن زباله Safire در اهواز ، این اداره کل با 500 میلیارد ریال به شهرداری اهواز کمک می کند.

محمدجواد اشرفی افزود: سایت دفن زباله Safire با مشکلاتی روبرو است که شهرداری اهواز در تلاش برای حل آن است ، احتراق خود به خود زباله به ویژه در فصل گرما یکی از مشکلات این سایت است.

وی اظهار داشت: اقدامات خوبی توسط شهرداری اهواز برای جلوگیری از سوختن زباله در این سایت انجام شده و خوشبختانه در این راستا نیز موفق عمل كرده است و اداره اصلی حفاظت از محیط زیست خوزستان نیز از این طریق به شهرداری كمك مالی می كند.

سایت دفن زباله صفیره در اهواز در منطقه غیزانیه این شهر واقع شده است که به دلیل دفن نامناسب ، زباله های موجود در این سایت به دلیل مجموعه ای از فعل و انفعالات شیمیایی به خودی خود می سوزند و در سال های اخیر مشکلات بهداشتی بسیاری را برای اهالی روستای صفیره ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید  برنامه احتمالی قطعی برق ۱۲ مرداد مازندران

عدم انطباق صاحبان دفاتر و مراکز درمانی برای انعقاد قرارداد جمع آوری زباله های عفونی

اشرفی در ادامه کارگروه ادامه داد: زباله های عفونی که توسط مراکز درمانی و مطب ها تولید می شود و در سطح شهر رها می شود که برای سلامت عمومی چندان خطرناک نیست ، بنابراین تصمیم بر این شد که این زباله ها با صاحبان مراکز درمانی جمع آوری شود. نتیجه گیری.

وی گفت: این یک قرارداد بین مالکان مراکز درمانی و شهرداری است که باید مبلغی را برای جمع آوری زباله به شهرداری پرداخت کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در واقع دفع و ضد عفونی زباله های عفونی توسط مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود و شهرداری ها فقط وظیفه جمع آوری زباله ها را بر عهده دارند اما متاسفانه دفع پسماندهای بهداشتی آماده نیست.

اشرفی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید برای ایمن سازی زباله ها گام بردارد ، پس از آن شهرداری آنها را جمع آوری و دفع می کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در ادامه جلسه گفت: فقط 42٪ از مطب ها و مراکز درمانی در شهر اهواز برای انعقاد قرارداد جمع آوری زباله های عفونی ، بهداشت جامعه و افراد باید ارزیابی و برای حل این مشکل همه آژانس های لازم بیایند کار کنند.

دکتر محمد علوی افزود: “این امکان وجود ندارد که دانشگاه علوم پزشکی اهواز این زباله ها را در سایت های دفع زباله های بیمارستانی دفع کند. در این شرایط کرونر ، خود بیمارستان ها مشکلات زیادی دارند و باید به دنبال راه حل دیگری باشند. این خطر این بود. هدر.

بیشتر بخوانید  انتقاد از افزایش قیمت مواد اولیه تولید قارچ خوراکی - آژانس مهر | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید