استاندار خوزستان: مدیران به جای ترس از انتقاد ، باید در برابر رسانه ها پاسخگو باشند



کاظم سلیمانی-دشتکی سه شنبه شب در جلسه شورای اداری استان خوزستان با تأکید بر اینکه رسانه ها خواستار هستند و نمایانگر تعدادی از افراد هستند که مشکل دارند ، اظهار داشت: “ممکن است کسانی باشند که مغرضانه باشند و مشکلات را افزایش دهند ، اما هنوز مدیران این مردم باید پاسخگو باشند.

وی افزود: “مدیران باید صادقانه واقعیت را با مردم در میان بگذارند ، نه اینکه مشکلات سانسور کنند. آنها باید سنگ بنای آسیاب باشند و از برتری برخوردار باشند و اگر مردم عصبانی هستند ، باید تحمل خود را نسبت به آنها افزایش دهند ، مشکلات را بپذیرند و برای حل مشکلات تلاش کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه چندین ماه جلسات خشکسالی در استان برگزار شده است ، گفت: ما اطلاعات بسیار گسترده ای بین جلسات مشترک با شورای کشاورزی و از روزهای اول اعلام کم بارشی و کمبود آب داریم. از طریق رادیو و تلویزیون ، رسانه ها و دستگاه های مرتبط برای کارگران خیابان ساخته شده است.

وی با اشاره به عواقب کشت محصولات شالیزاری در خوزستان گفت: اگر کشت میوه های شالیکار ادامه یابد ، هیچ یک از برنامه های ما مانند برنامه ریزی کشت جایگزین ، کشت پاییزه ، آب آشامیدنی ، آب دام و … اجرا نخواهد شد. “

سلیمانی دشتکی افزود: با توجه به شرایط موجود ، اگر میوه های پوست نخورده از محصولات فصلی و جایگزین جلوگیری کند ، کشاورزان می توانند محصولات فصلی و جایگزین داشته باشند. برنج فقط به خود کشاورزان آسیب می رساند و آبهای فصلی ، جایگزین و حتی پاییزی را از بین می برد.

بیشتر بخوانید  تعداد مرگ و میرهای تاج در آذربایجان غربی بیشتر از میانگین کشوری است

وی افزود: از طرف دیگر ، اگر از آب برای یک صخره غیرقانونی استفاده شود ، طوفان بزرگ خشک می شود و اگر توفان بزرگ خشک شود ، محیط از بین می رود و گرد و غبار برمی گردد و زندگی دچار مشکل می شود. “

استاندار خوزستان با اشاره به برپایی سه اردوگاه مهم در استان گفت: سه اردوگاه شامل اردوگاه های محرومیت زدایی و حاشیه نشینی ، اردوگاه های اسکان و مشکلات آب و فاضلاب استان که هدف این اردوگاه برای از بین بردن است. بوروکراسی اداری.

وی ادامه داد: گردش مالی شرکت های بزرگ نفتی ، فولادها ، پتروشیمی های خوزستان باید در بانک های استان باشد و قانون این موضوع را تأیید می کند تا مالیات بر ارزش افزوده این واحدها به خوزستان برگردانده شود. در خوزستان از این واحدها سیگار می کشیم و ارزش افزوده این شرکت ها باید به خوزستان برگردانده شود تا استان رونق بگیرد.

سلیمانی دشتکی گفت: شرکت های بزرگی که در خوزستان فعالیت می کنند نیز باید در استان خرید و تجارت کنند و از تهران و جاهای دیگر خرید نکنند. در صورت امکان ، این شرکت ها باید از پیمانکاران در حومه شهر استفاده کنند و کارگران محلی یا استانی را جذب کنند.

وی با بیان اینکه موجودی محصولات استراتژیک در خوزستان به هیچ وجه کم نیست ، گفت: در این حوزه باید حمل و نقل قویتر شود و عرضه کالاها و محصولات در بازار و توزیع آنها تقویت شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: یکی از اقدامات بزرگی که باید انجام شود ارائه سند پنج ساله برای رفع چهار مشکل تعمیر و اجرای سیستم فاضلاب ، حل مشکلات رواناب سطحی و پیشگیری از سیل با کمک به الزامات آلودگی در سطح ملی ؛ “این طرح توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و امضا شده و به وزیر نفت و رئیس جمهور ارائه شده و مراحل بعدی آن دنبال می شود.

بیشتر بخوانید  پسر 11 ساله سه نفر را در تفرش به کشتن داد

وی با اشاره به باقی مانده مطالبات کشاورزان خوزستانی از طغیان سال 1998 اظهار داشت: بحث های عمیقی در این زمینه مطرح شده است برخی معتقدند مطالبات به طور کامل پرداخت شده است اما ما معتقدیم حدود 37 درصد پرداخت نشده است جلساتی با وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی ما لیسانس گرفتیم و شخصاً با وزیر جهاد کشاورزی و وزیر کشور ملاقات کردیم که منجر به تأیید وزارت کشور برای پرداخت 230 میلیارد تن شد .

سلیمانی دشتکی در ادامه با بیان اینکه تلاش زیادی برای جلوگیری از قطعی برق در خوزستان انجام شده است ، افزود: سهم ما از قطع برق حدود 400 مگاوات بود که آن را به 200 مگاوات افزایش دادیم و اکنون قطعی برق شهر بسیار کم است و در اکثر نقاط صفر است. “رسید.

وی گفت: کارگروه های استانی بسیار فعال هستند و مدیران علی رغم اینکه این پایان دولت است ، بسیار با شدت حرکت می کنند و کار مدیران در شهرها و استان ها بسیار بدیهی و خوب است. ستاد تسهیل ، ستاد اقتصاد مقاومتی ، ستاد گفتگوی دولت و خصوصی ، ستاد تنظیم بازار ، هیئت برنامه ریزی ، ستاد مدیریت بحران ، شورای کشاورزی و غیره

استاندار خوزستان با بیان اینکه تلاش زیادی برای اداره تاجگذاری شده است ، گفت: “گاهی اوقات وضعیت بسیار خطرناکی داشتیم اما اکنون به وضعیت مطلوبی رسیده ایم. هندی و اندیمسک اگرچه به عنوان شهرهای قرمز اعلام شده اند اما هیچگونه شرایط قرمز شهری ندارند. “من همچنین در این باره با وزیر بهداشت صحبت کرده ام و برنامه ریزی شده بود که اصلاح شود.

بیشتر بخوانید  فال ابجد امروز شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳

خوزستان رتبه نخست وام های کشوری را در این کشور دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه خوزستان از نظر مبلغ عددی در وام های استانی در رتبه اول کشور قرار دارد ، گفت: امسال 177 میلیارد تن کل خط اعتباری برای پنج بخش خوزستان در نظر گرفته شد. .

مهرداد نیکو افزود: یکی از این ردیف های بودجه مربوط به توسعه شهرهای هورامشهر و آبادان با وام 110 میلیارد تومانی است. از دیگر ردیف های بودجه می توان به بحث خارجی سازی زیردریایی های اروند با وام 15 میلیارد تنی ، زیرساخت های اربعین به ارزش 24 میلیارد تن ، اجرای فاز دوم طرح کشاورزی 550 هزار هکتار رهبر معظم انقلاب با وام 15 میلیارد تنی اشاره کرد. 150 میلیارد تومان باوی و حمیدی با وام 878 میلیارد تومانی.

وی ادامه داد: رشد درآمد پیش بینی شده برای خوزستان حدود 10 درصد کمتر از متوسط ​​ملی است و بنابراین فشار کمتری بر شرکت های خوزستانی در کشور وجود دارد.

وی گفت: کل درآمد استان پیش بینی شده کشور 52.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ، اما این تعداد برای خوزستان 42.5 درصد افزایش داشته و به 13.5 تریلیون تن رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید