استاندار خوزستان: اولویت ما تأمین آب آشامیدنی خوزستان است


به گزارش خبرگزاری اهواز فارس ، قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه جلسه ستاد استانی روز جمعه ویروس کرونا وی به خبرنگاران گفت: “اولویت بعدی ما محصولات فصلی ، جایگزین و صیفی است و در مرحله بعدی آماده کاشت در پاییز هستیم.”

وی افزود: افراد زیادی کار با برنج و برنج را شروع کردند علاوه بر این در کنار هورالعظیم مقدار زیادی برنج درست شد که کار بسیار خطرناکی است.

فرماندار گفت: متأسفانه علیرغم اینکه هورالعظیم در حال خشک شدن است و گاوهای سنگین ما از تشنگی در حال از بین رفتن هستند ، برخی افراد با ریتم هورالعظیم کاری دارند که کار درستی نیست . “

وی با بیان اینکه با بحران تنش آبی روبرو هستیم ، گفت: در این بحران با توجه به تأمین آب پشت سدها ، آب مورد نیاز را برای محصولات و مصارف مختلف اختصاص داده ایم.

سلیمانی دشتکی با تشکر از مردم خوب خوزستان که در رابطه با کمبود آب با ما همکاری کردند ، گفت: برای حل مشکلات کشاورزان با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صحبت کردیم و با حضور نمایندگان تصمیم گیری شد وزارت انرژی ، جهاد کشاورزی و بیایید این مسئله را در کشور در حومه بررسی کنیم.

وی در خصوص پرداخت خسارت به کشاورزان استان افزود: کارهای مقدماتی برای پرداخت خسارت باقیمانده از سیل 98 به کشاورزان انجام شده است و امیدواریم این مبلغ زودتر پرداخت شود.

فرماندار گفت: اعتبارات لازم برای دو سد چوبده و مارد آماده شده و این موضوع از طریق وزیر کشور به برنامه و سازمان بودجه ارجاع شده است. ما همچنین در حال پیگیری خساراتی هستیم که اکنون به کشاورزان وارد شده است.

بیشتر بخوانید  ذوق‌زدگی زلنسکی در کنار جنگنده‌های اف‌-۱۶ + فیلم

وی با ابراز تشکر از مردم خوب خوزستان که در رابطه با کمبود آب با ما همکاری کردند ، افزود: مردم باید بدانند که ما به آنها اهمیت می دهیم و با وزیران نیرو ، جهادکشاورزی ، کشور و برنامه و سازمان بودجه برای حل این مشکلات.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید