استاندار خراسان رضوی خواستار ثبت اسناد خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس شد


محمد سده معتمدیان روز شنبه در بازدید از پروژه باغ موزه دفاع مقدس مشهد افزود: “ما باید در مستندسازی خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس عجله کنیم تا این خاطرات به عنوان سرمایه ای تمام نشدنی برای آینده ثبت شود. نسل ها “

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به پیشکسوتان دفاع مقدس ، نقش یگان های رزمی خراسان را در هشت سال جهاد حقیقت علیه دروغ م effectiveثر خواند و ادامه داد: یگان های رزمی خراسان نقش اساسی در دفاع مقدس ایجاد کردند با احداث یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس. از یک سو و ثبت خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس خراسان ، از سوی دیگر ، وی برای تداوم این نقش موثر اقدام کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: ملت نجیب در ایران شایسته بهترین خدمات است و این گفته با وجود برخی مشکلات و نگرانی ها با حضور پرشور مردم از شهرهای فقیر استان در انتخابات 28 خرداد تأیید شد. “

ساخت موزه دفاع مقدس استان در پایانه

خراسان رضوی ، مدیرکل حفظ آثار و نشر آثار با ارزش دفاع مقدس نیز گفت: عملیات اجرایی اصلی موزه دفاع مقدس استان متمرکز بر پروژه محوطه سازی است و طبق برنامه ریزی های میدانی ، محوطه سازی آن در این هفته به اتمام می رسد. در طول جنگ جهانی دوم هفته دفاع.

سرتیپ دوم حسینعلی یوسفالی زاده افزود: بیش از 600 جانباز دفاع مقدس استان در شهرهای مختلف تجربیات خود را با جوانان “آتش آزادی” در میان می گذارند و تاکنون برکات زیادی از این همکاری صمیمانه و بی دقتی دریافت شده است.

بیشتر بخوانید  وزیر خارجه هند با ظریف دیدار می کند

وی ادامه داد: اکنون که کتابخانه و مرکز اسناد دفاع مقدس استان به بهره برداری رسیده و موزه دفاع مقدس مراحل پایانی خود را طی می کند ، توجه ویژه به نگهداری و مدیریت این پروژه ها ضروری است. ، ما شاهد نتیجه گیری مطلوب فرهنگی و اساسی از این مرکز خواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی خواستار ثبت اسناد خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس شد

دائرlopالمعارف دفاع مقدس در 2500 مقاله تدوین شده است

امروز نیز نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از این پروژه در مراحل ساخت فرهنگسرا و موزه دفاع مقدس در مشهد بازدید کردند. خراسان رضوی ، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این بازدید گفت: تخمین زده می شود که بیش از 2000 و 500 پرونده برای تدوین دائرlopالمعارف دفاع مقدس خراسان رضوی تعریف شده است که به 30 مورد نیاز دارد. حجم این اثر فاخر.

سردار یوسفلی زاده افزود: در حال حاضر تدوین دائرlopالمعارف دفاع مقدس استان با تحقیقات گسترده و حضور بیش از صد نفر از اساتید دانشگاه ها و حوزه های علمیه ، محققان و پیشکسوتان دفاع مقدس انجام می شود و امیدواریم سه نفر مجلدات ، از جمله 500 پرونده ، تا پایان سال جاری تدوین ، تدوین و منتشر می شود.

وی ادامه داد: تدوین کتب باشکوه ادبی شامل خاطرات ، داستان کوتاه ، داستان کوتاه و زندگینامه فرماندهان شهدا و رزمندگان یگان های دفاع مقدس خراسان ، بخشی دیگر از اداره کل حفظ و نشر دفاع مقدس استان است. که امیدواریم در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس بیش از 100 عنوان کتاب و نویسنده باشکوه در زمینه ادبیات دفاع مقدس منتشر شود

بیشتر بخوانید  ایا فردا مدارس گیلان تعطیل است شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱

خراسان رضوی ، مدیرکل حفاظت از بقاع متبرکه و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: پس از بهره برداری از ساختمان مرکز اسناد دفاع مقدس به عنوان اولین مرحله فرهنگسرا ، ساخت این پروژه عظیم در پنج مناطقی از جمله ساختمان مقاومت اسلامی ، سالن کنفرانس ، ساختمان اداری ، موتورخانه و محوطه سازی همزمان در حال انجام است و امیدواریم با همکاری مقامات منطقه ای و شهرستانی ساخت و ساز و تجهیزات این پروژه سریعتر ادامه یابد.

وی افزود: حمایت مسئولان استانی و منطقه ای از پر كردن بناهای یادبود شهدای گمنام در برخی مناطق استان ضروری است.

در پایان این نشست ، جمعی از نمایندگان شهرهای استان نظرات خود را در مورد راههای تسریع در ساخت موزه دفاع مقدس در این استان ابراز داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید