استاندار از عدم توزیع وامهای مانده برای مدارس نیمه ویران شده در فردوس انتقاد می کند – آژانس مر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشترحمید حلاج مقدم پیش از ظهر روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش فردوس با اشاره به اینکه شهر فردوس با 28 درصد مدارس تخریب شده بیشترین تخریب شده را در استان دارد ، افزود: با این وجود در توزیع وام های تعادل اعتباری وجود ندارد اختصاص داده شده به نوسازی مدارس فرسوده در فردوس ، و وضعیت در سایر شهرهای استان نیز به همین ترتیب است.

وی افزود: از وام هایی که استاندار برای توزیع به فرمانداران داده است ، 20 درصد وام را به مدارس صادراتی توزیع کرده ایم و شاخص های توزیع این وام ها باید در سطح ملی و کلان اصلاح شود. “

وی تأکید کرد: با توجه به حجم زیاد مدارس تخریب شده در فردوس ، انتظار داریم مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان حداقل مدارس فعلی را از محل اعتبارات ملی به اتمام برسانند و یا به پروژه های خیرخواهانه کمک کنند.

حلاج مقدم همچنین خواستار نوسازی مدارس فرسوده در همان منطقه شد تا پراکندگی مدارس در سطح شهر حفظ شود و مشکلی برای خانواده ها و دانش آموزان ایجاد نشود.

فرماندار فردوس در پاسخ به انتقاد برخی از اعضای شورای آموزش و پرورش فردوس با بیان اینکه با وجود نیاز مبرم به آموزش در این مدارس ، چندین فضای آموزشی در اختیار سایر ارگان ها و آموزش عالی است ، گفت: فقط ساختمان توسط دانشکده مهندسی در حال بازسازی است و بقیه مناطق مطالعه اجاره ای فرسوده هستند و نیاز به نوسازی دارند.

بیشتر بخوانید  ارزانترین محصول ایران خودرو چند؟+ قیمت جدید محصولات ایران خودرو

مدیر آموزش و پرورش فردوس نیز با ارائه گزارشی اظهار داشت: 50 دانش آموز در 10 رشته در مسابقات کشوری رتبه ملی را کسب می کنند و در مسابقات انرژی جدید با 18 شهروند منتخب شهرستان فردوس تنها استان است.

محمد ناظری از آمدن دانش آموزی از فردوس به مرحله کشوری جشنواره جابر بن حیان خبر داد و افزود: به زودی 40 میلیون کتاب رایگان توسط وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی بین مدارس شهرستان فردوس توزیع می شود.

در این جلسه معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش فردوس گفت: فقط سینما فردوس به دلیل فرسودگی ساختمان بیش از 4 سال تعطیل است.

مهدی آبیار افزود: خواست مردم ایجاد سینمایی در مکان دیگری است که در آن فضای آمفی تئاتر سالن “امیدهای انقلابی” تجهیز شده است.

این پیشنهاد با واکنش های مخالف و متفاوت اعضای جلسه روبرو شد. با دستور فرماندار فردوس ، تصمیم بر این شد که ظرف پنج روز موقعیت سینمای جدید را بسته به ظرفیت مجتمع فرهنگی هنری فردوس بررسی و نتیجه را توسط کارشناس اعلام کند تا تصمیم نهایی گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید