استانداری به شرط حضور در جبهه ها – آژانس مهر اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر، گروه ولایتی – یحیی کویر: ، شهید محمدرضا خوشنویسی وی در سال 1340 در یک خانواده مذهبی در شهر کنگاور و عشق و ارادت خود به اهل بیت به دنیا آمد (ع) او از والدینش آموخت.

سال گذشته دبیرستان شهید خوشنویسی این با آغاز انقلاب همراه بود و از همان زمان مبارزات انتخاباتی او آغاز شد و او و دوستانش به تبلیغ انقلاب و شرکت در تظاهرات پرداختند.

شهید قلیوند پس از پیروزی انقلاب ، وی با مدرک تحصیلی و به دلیل سن کم به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد ، اما به دلیل تقوا و رهبری قدرتمند ، یک سال و نیم به عنوان فرمانده سپاه خدمت کرد.

وی سپس برای امتحان معلمی پذیرفته شد و برای ادامه تحصیل از مسئولیت خود در سپاه صرف نظر کرد ، اما او همیشه معتقد بود که او یک بسیجی است. پس از فارغ التحصیلی تحصیلات وی در آموزش و پرورش به عنوان معلم کار کرده است ، اما از آنجا که حضور در کلاس ها امکان حضور در جبهه ها را محدود می کند ، سعی می کند در مناطقی مانند آموزش و پرورش و کادر پشتیبانی فعالیت کند و رفتن به جبهه های او ضرری به درس دانش آموزان نمی زند.

این شهید به امام خمینی (ره) ایمان عمیق داشت و در خانواده و محیط کارش اخلاق را به عنوان اولویت اصلی خود رعایت می کرد و در عین حال مدیری توانمند بود.

کمک به مظلومین و محرومان جامعه همیشه در دستور کار شهید است قلیوند وی حضور داشت و علی رغم پیشنهادات فراوان از مناصب مختلف دولتی ، هیچ یک از آنها را در جبهه های جنگ نپذیرفت و به دوستان خود توصیه کرد که حرفه های حضرت امام (ره) را چهره به چهره دنبال کنند.

بیشتر بخوانید  دانلود مداحی پیاده روی اربعین | گلچین جدیدترین مداحی های فارسی پیاده روی اربعین

استان حضور جبهه ها را تأمین کرد

یکی از همرزمان این شهید بزرگوار در خاطرات این شهید می گوید: شهید قلیوند او همه کارها را برای ماندن در جبهه انجام داد ، حتی یک بار که برای مصاحبه برای پست استانداری به وزارت کشور رفت ، او عمداً به سوالات مصاحبه پاسخ غلط داد تا فرماندار نشود و مشکلی برای بودن نداشته باشد. در جلو اما وقتی وزیر کشور از این ماجرا مطلع شد ، به دلیل شایستگی این شهید والا مقام با او تماس گرفت و در آبان 1366 وی را با قبول شرط حضور همزمان در جبهه به عنوان فرماندار کنگاور منصوب کرد.

وی از مسئولیت استاندار غافل نبود و با نهایت اخلاص ، فروتنی و اداره صحیح ، وظایف خود را به خوبی انجام می داد و وظایف خود را شبانه روز انجام می داد. مهم او در تلاش بود وی در بسیاری از عملیات ها از جمله کربلای 4 ، کربلای 5 ، والفجر مقدماتی و والفجر حضور دارد.

او هرگز زندگی دنیوی را به عنوان یک هدف نمی دید و یک نمونه اخلاقی و اجتماعی از یک انسان واقعی بود. بنابراین جاذبه معنوی او برای همه دوستان ، آشنایان و حتی مخالفانش آشکار است و ارادت خاص آنها را نسبت به او برمی انگیزد و معتقد است که نباید خود را در زندگی این جهان به جلوه های مختلف آن از جمله درجه ، موقعیت و غیره محدود کند. او عاشق نبود ، بلکه فقط در جلو بود و هر وقت احساس می کرد در جلو به او احتیاج دارد ، به جبهه می رفت.

بیشتر بخوانید  زورگیری خنده‌دار یک میمون از نگهبان مظلوم! + ویدیو

در اثبات بیولوژیکی ساده این شهید که در سن جوانی به مقام عالی استانداری رسیده است ، ممکن است یک مراسم ازدواج ساده برگزار شود. اش که بدون جشن خاصی برگزار شد. نتیجه این ازدواج یک دختر است.

وی پس از پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران ، علیرغم ناراحتی از بی توجهی به شهدا ، وی تأكید كرد: “اگر من خمینی (ره) را كه فرماندهی جنگ و دفاع را داشته باشم ، دفاع خواهیم كرد و اگر آنها صلح كنند ، ما صلح خواهیم كرد. . “

استان حضور جبهه ها را تأمین کرد

سرانجام ، در اولین روزهای آگوست 1967 ، کمتر از یک سال از زمان فرمانداری اش در كنگاوار ، منافقین نابینا با حمایت كامل صدام از آن طرف مرز قصرشیرین به ایران حمله كردند و شهرهای غرب اسلام آباد را تصرف كردند. کرد و سرپل من دارم میروم آنها مردم ، زنان و کودکان را در نزدیکی تنگه کشتند بندرگاه آنها 34 كیلومتر از كرمانشاه پیشروی كرده بودند و شهید با شنیدن این خبر بلافاصله به منطقه عملیاتی رسید.

شهید قلیوند در 23 آگوست 1988 ، در نبرد با منافقین و ارتش متجاوز بعثی در عراق ، بر اثر اصابت ترکش مجروح و کشته شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

این شهید بزرگوار ساعاتی قبل از شهادت در آخرین نوشته های خود نوشت: “هر فریاد بدون امام ساکت است و هر ملت بدون امام سرگردان است و هر امید بدون امام ناامیدی است.”

در بخشی از وصیت نامه خود ، به همسرش متوسل شد تا در حالت پریشانی به حضرت زینب (سلام الله علیها) متوسل شود؛ زیرا وی خواهر و خانواده اش را به سخت ترین شکل ممکن در مقابل چشمان خود از دست داد و قطعاً اتکا به این بانوی بزرگوار راهی است که باید طی شود. ا خواهد بود.

بیشتر بخوانید  آیا پایتخت در آستانه تأسیس بیمارستان های صحرایی است؟

استان حضور جبهه ها را تأمین کرد

در قسمت دیگری از اراده اش او می نویسد: همسر عزیز من ، دخترم خوب او را همانطور که شایسته اوست تربیت کنید و به او بگویید که زندگی کند ، زیرا آینده زندگی شما مانند نام شماست جدید بگذارید جلال خدا را رها نکند و همیشه در کنار خانواده شهدا باشد غصه خوردن احساس کنید ، امیدوارم با اتکال به لطف و رحمت خداوند متعال ، در همه مراحل زندگی پیروز و سربلند باشید و بر مشکلات و مشکلات غلبه کنید. در پایان از شما طلب بخشش می کنم و امیدوارم که مادرم را بیش از پیش دوست داشته باشید ، زیرا او به محبت شما احتیاج دارد.

در بخشی از وصیت نامه شهید محمدرضا قلیوند آره ه: مادر و پدر عزیز ، امیدوارم مرا حلال کنید و پاداش تلاشی را که برای تربیت من ، مادر روح خود ، شیر و پدر روح ، درد و رنج خود انجام داده اید از خداوند بخواهید. من ببخشید.

پیکر پاک و مطهر شهید محمدرضا قلیوند شهدای کنگاور در گلزار به خاک سپرده شدند.

دیدگاهتان را بنویسید