استانبول کجا بریم؟ مکانهای تفریحی و جذاب با قیمتی مناسب



آنچه دیگران می خوانند:

مکان هایی برای مهمانی در استانبول

شهر استانبول حدود 2576 کیلومتر مربع مساحت دارد و 15214177 نفر در این شهر زندگی می کنند. استانبول یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که دو قاره آسیا و اروپا را از طریق پل بسفر به هم متصل می کند. بنابراین با عبور از تنگه بسفر (Bogazici تا Koprus) می توانید از سکونتگاه های آسیایی به شهرک های اروپایی شهر برسید.

مکان های تفریحی و گردشگری استانبول

استانبول شهری است که باید در خیابان هایش قدم زد و از دیدنی هایش لذت برد. قبل از سفر بهتر است با مکان های خاص این شهر زیبا آشنا شوید.

1. مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه این اولین جایی است که در سفر به استانبول باید دید. این مسجد در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و به مدت هزار سال کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده است، اما در قرن پانزدهم میلادی توسط معمار عثمانی سینان به مسجدی باشکوه در میان بناهای دیدنی استانبول تبدیل شد.

2. مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد با قدمتی 400 ساله باید آن را ساختمانی باشکوه در میان دیدنی های استانبول به حساب آورد که به خاطر تزئینات کاشی آبی اش شهرت دارد. مسجد آبی نیز شناخته شده است.

3. آب انبار تاریخی باسیلیکا

مخزن باسیلیکا در نزدیکی دو مسجد بالا قرار دارد و در زمان امپراتوری بیزانس ساخته شده است. در این مخزن حدود 300 ستون با سرستون های رنگارنگ وجود دارد.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

4. کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی مخزن بازیلیکا خیلی دور نیست. جایی که منظره ای زیبا از تنگه تاریخی بسفر (Bogazici Koprusu) و مکان های دیدنی بسیاری از پادشاهان ترکیه خواهید داشت. تمامی این جاذبه ها در قسمت اروپایی شهر قرار دارند که می توانید روز اول و دوم سفر خود را به آن اختصاص دهید.

5. کاخ دلما باغچه

کاخ دلما باغچه در استانبول این کاخ یکی از کاخ‌های باقی‌مانده عثمانی است که پس از توپکاپی، محل اقامت پادشاهان ترک بوده است.

6. روملی حصار

روملی حصار این یکی از دیگر قلعه های معروف استانبول است که می توانید پس از بازدید از دلما باغچه به آن بروید. تنگه بسفر شهر استانبول را به دو نیمه آسیایی و اروپایی تقسیم می کند و مسیری است که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند.

7. برج گالاتا

برج گالاتا و اطراف آن که یکی از جاهای دیدنی استانبول است، چیزهای زیادی برای دیدن دارد. گالاتا با طول عمر 700 سال و ارتفاع 67 متر در زمان امپراتوری روم شرقی ساخته شد و برای مدت طولانی بلندترین ساختمان منطقه بود. قدم زدن در کوچه پس کوچه های بخش آسیایی استانبول خاطرات خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

8. آرامش در جزایر شاهزاده

اگر به دنبال آرامش و آرامش بیشتر هستید، به یکی از آنها بروید جزایر پرنس برو پرنس شامل 9 جزیره کوچک و بزرگ است و حدود یک ساعت طول می کشد تا به استانبول برسید. از این 9 جزیره، تنها می توان از 4 جزیره بویوک آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا و کینالی آدا دیدن کرد. بویوک آدا بزرگترین و محبوب ترین جزایر در بین تمام این جزایر است.

بیشتر بخوانید  این هوش مصنوعی مدل موی ایده‌آل برایت انتخاب می کند + فیلم

مکان هایی برای مهمانی در استانبول

9. بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یکی از مکان های دیدنی استانبول است که طرفداران زیادی دارد و همیشه مملو از مسافران و افراد محلی است و نمی توانید آن را از دست بدهید. این بازار در سال 1455 به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد و به تدریج گسترش یافت. بازار بزرگ که تمام راهروها در آن پوشیده شده است، یکی از بهترین انتخاب ها برای دیدار با مردم این شهر است.

10. کلیسای چورا

این کلیسا یکی از باورنکردنی ترین دیدنی های استانبول است که پس از ورود اسلام در قرن شانزدهم به مسجد تبدیل شد. کلیسای چورا استانبول یکی از مهمترین آثار دوره بیزانس است که نقاشی ها و تزئینات تاریخی ارزشمند آن یکی از دلایل اهمیت سازه است. این اثر شش گنبد دارد و در مجاورت مسجد سلطان احمد قرار دارد.

11. موزه هنرهای مدرن استانبول

اگر جلوی کاخ توپکاپی بایستید، بنای ارزشمندی را می بینید که به همت خانواده ازکای باشه در استانبول ساخته و تاسیس شده است. موزه هنر مدرن یکی از مکان های دیدنی استانبول است که به تمام سوالات شما در مورد هنر مدرن ترکیه پاسخ می دهد. این اثر دارای بخش های مختلفی مانند کتابخانه، نمایشگاه، گالری، سینما، کافه و فروشگاه می باشد.

12. مسجد سلیمانیه

این مسجد زیبا بین سال های 1550 تا 1557 ساخته شده است. اگر بخواهیم چند نما از شهر استانبول را فهرست کنیم، یکی از آنها مسجد سلیمانیه است. این به سفارش است سلطان سلیمان اول و با هنر معمار سنان ساخته شد تا به عنوان یکی از دیدنی ترین مکان های دیدنی استانبول ثبت شود.

بیشتر بخوانید  ریزش‌ سنگین قیمت لاماری ادامه دارد + قیمت جدید

برای مشاهده تمامی موارد فوق، یا باید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و تاکسی استفاده کنید یا از خدمات خودروی اجاره ای استفاده کنید.

اجاره ماشین در استانبول

در نظر داشته باشید که با توجه به گرانی کرایه تاکسی و نبود مترو در تمام ساعات شبانه روز، بهترین راه برای تردد در شهر کرایه ماشین است. شرکت های زیادی در صنعت اجاره خودرو فعالیت می کنند که بهترین و موفق ترین آنها شرکت سعادت رنت است که طی سالیان متمادی توانسته طرفداران بی شماری پیدا کند و به عنوان یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه شناخته شود. شما می توانید با اجاره ماشین در استانبولتجربه رانندگی جذابی را تجربه کنید و سفر خود را لذت بخش تر کنید.

مکان هایی برای مهمانی در استانبول

تجربه اجاره ماشین در استانبول یکی از سرگرمی های هیجان انگیز برای شماست که بدون راننده ارائه می شود. برای رزرو کافیست به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید و با بررسی خودروها متناسب با بودجه خود را انتخاب کنید. با تعیین زمان و مکان و ارائه مدارک اجاره ماشین در استانبول ماشین را در محل مشخص شده تحویل بگیرید.

* این مطلب یک گزارش تبلیغاتی است و شمانیوز مسئولیتی در قبال آن ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید