مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اسامی ۱۶ شهر قرمز کرونایی در ۱ آبان ۱۴۰۰ اعلام شد / نقشه –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از تابناک، نکته قابل تامل در نقشه اخیر رنگ بندی کرونایی در کشورمان، افزایش استان‌هایی است که دست کم یکی از شهرستان‌های آن‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند، به گونه که تا هفته قبل تنها ۴ استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و فارس در این دسته بندی قرار می‌گرفتند و حالا ۴ استان دیگر یعنی آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و یزد هم در این زمره قرار دارند!

نسخه جدید نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان حکایت از حاکم شدن وضعیتی ناپایدار در برخی استان‌های کشورمان دارد، به گونه‌ای که هم بر شمار شهرهای قرمز افزوده شده و از شمار شهرهای آبی کاسته شده است.


به فاصله یک هفته، بار دیگر نقشه رنگ بندی کرونایی کشورمان به روز شد و بر نگرانی‌هایی که پیشتر هم مطرح بود، افزود؛ نگرانی‌هایی که خودشان را در افزایش تعداد شهرهای قرمز از ۹ به ۱۶ شهرستان هم نشان می‌دهند، اما محدود به این تغییر نیستند.

نگاهی دقیق‌تر به نقشه رنگ بندی کرونایی که از اول آبان ماه اعمال خواهد شد و مقایسه آن با نقشه‌های قبلی، حکایت از افزایش شهرهای نارنجی از ۱۰۶ به ۱۱۹ شهرستان دارد که معنای آن گسترش خطر شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در کشورمان در روزهای اخیر است

وضعیت ناپایدار و افزایش شهرهای قرمز کرونایی از اول آبان


این در حالی است که شمار شهرهای زرد تقریبا تغییری نکرده (از ۲۲۸ به ۲۲۷ شهرستان رسیده)، اما شمار شهرهای آبی که هفته قبل رشد چشمگیری را تجربه کرده و به ۱۰۵ شهرستان رسیده بود، حالا به ۸۶ شهرستان کاهش یافته است. شرایطی که با کاهش مراقبت‌ها و عادی انگاری وضعیت، می‌تواند به سرعت بدتر شده و رو به وخامت بگذارد.

بیشتر بخوانید  جزئیات تصادف شدید یک دستگاه میکسر با ۱۳ خودرو در تهران / یک خودرو سواری له شد

دورنمای وضعیتی که در انتهایش، موج ششم شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید در کشورمان رقم خواهد خورد که به باور متخصصان، می‌تواند مهیب‌تر از همه موج‌های قبلی باشد، حتی به رغم آنکه شمار زیادی از هموطنان مان واکسینه شده اند یا با دریافت دوز اول واکسن، تا حدی ایمن شده و چشم انتظار موعد دریافت دوز دوم واکسن و واکسینه شدن کامل هستند.

نکته قابل تامل در نقشه اخیر رنگ بندی کرونایی در کشورمان، افزایش استان‌هایی است که دست کم یکی از شهرستان‌های آن‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند، به گونه که تا هفته قبل تنها ۴ استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و فارس در این دسته بندی قرار می‌گرفتند و حالا ۴ استان دیگر یعنی آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و یزد هم در این زمره قرار دارند!

فهرست شهرهای قرمز به این شرح است؛

ردیف استان شهرستان وضعیت
۱ آذربایجان شرقی جلفا قرمز
۲ آذربایجان شرقی مرند قرمز
۳ آذربایجان غربی اشنویه قرمز
۴ آذربایجان غربی بوکان قرمز
۵ آذربایجان غربی پیرانشهر قرمز
۶ فارس استهبان قرمز
۷ کردستان بانه قرمز
۸ کردستان سقز قرمز
۹ کرمانشاه پاوه قرمز
۱۰ کرمانشاه جوانرود قرمز
۱۱ کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد قرمز
۱۲ کرمانشاه سرپل ذهاب قرمز
۱۳ کهگیلویه و بویراحمد چرام قرمز
۱۴ کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه قرمز
۱۵ مرکزی زرندیه قرمز
۱۶ یزد مهریز قرمز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *