اسامی خوراکی های عجیب و غریب در ایران



آنچه دیگران می خوانند:

طبق اخبار شما: روزنامه خراسان نوشت: «آیا می‌خواهید با ثروت خود به همه نشان دهید که چقدر باکلاس و جذاب هستید؟» پس از فروشگاه ما دیدن کنید! این کالاها از میوه های استوایی گرفته تا غذاهای نیمه تمام و آماده خارجی را شامل می شود. اسم این غذاها که توجه افراد را به خود جلب می کند و برایشان سوال برانگیز می شود جالب است. البته اگر این روزها سری به فروشگاه های زنجیره ای بزنید، تعدادی از این غذاها را می بینید که در ویترین ها ردیف شده اند. احتمالاً پس از دیدن میوه هایی به نام های اژدها، رامبوتان، لیچی و غیره یا گوشت گوساله و سیب زمینی سرخ شده، در مورد معنای این نام های عجیب گیج شده اید؟

پنیر آبی – رقصیدن، ظریف

در میان انواع پنیر، پنیر آبی یا بلوچیز خاص ترین است و فرانسوی ها و ایتالیایی ها هر دو ادعای مالکیت آن را دارند. نمی توان طعم، عطر و بافت بلوچیز را در یک خط توصیف کرد، اما به طور کلی می توان گفت که این پنیر شبیه پنیر کپک زده است، طعمی تند، گزنده، فلفلی، شور و ترش دارد. اما طرفداران این پنیر بوی خاص آن را به سایر خصوصیات این پنیر ترجیح می دهند. . این پنیر چند سالی است که در ایران بین افرادی که به دنبال غذاهای خارجی با کلاس هستند رواج پیدا کرده است و این پنیر را نه به عنوان صبحانه بلکه به عنوان میان وعده در مهمانی ها می خورند.

سیب زمینی سرخ کرده در مزرعه – سیب زمینی سرخ کرده خودمان

سیب زمینی سرخ شده ممکن است نامی مرموز باشد، اما در واقع سیب زمینی سرخ شده است و از آنجایی که سربازان آمریکایی برای اولین بار آن را در کشورهای فرانسوی زبان امتحان کردند، آنها را سیب زمینی سرخ کرده نامیدند. البته بلژیکی ها معتقدند که سیب زمینی سرخ شده را برای اولین بار اختراع کردند و شرکت Bateau می گوید که سیب زمینی سرخ کرده خودش را به روش بلژیکی درست کرده است.

رامبوتان – پنبه

رامبوتان شیرین، کمی ترش با کمی توت فرنگی است. این میوه در جنوب شرقی آسیا یافت می شود و بومی مالزی، اندونزی و تایلند است. در زبان مالایی به معنای میوه کرک دار است که نامش را از ظاهرش گرفته که شبیه پشم پنبه است. رامبوتان به صورت دسته‌ای روی درخت خودش رشد می‌کند و در رنگ‌های زرد و صورتی موجود است. این میوه شیرین و آبدار دارای دانه ای درشت قهوه ای روشن به قطر 2 سانتی متر است.

گوشت گوساله – گوشت گوساله ماساژ داده شده

گوشت گوساله یکی از لوکس ترین گوشت های ایران است که چند سال پیش سر و صدای زیادی به پا کرد. این گوشت از گوساله ای می آید که فقط دوشیده شده و البته ماساژ داده شده است! بله تعجب نکنید این گوساله ها ماساژورهای مخصوصی دارند. افراد ثروتمندی که عاشق گوشت گوساله به خصوص استیک آن هستند، معتقدند که این گوشت به دلیل طرز برخورد با آن، بافت نرمی پیدا می کند که در هنگام پخت آن را ترد و خوش طعم تر می کند.

بیشتر بخوانید  خبر خوش وزیر آموزش و پرورش به معلمان

بیکن – گوشت فرآوری شده

بعد از سوسیس آلمانی و بلغاری، بیکن فرانسوی و ایرلندی هم اکنون در سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای موجود است. معمولاً در کشورهای خارجی بیکن از گوشت خوک تهیه می شود، اما در کشور ما بیکن با گوشت گوساله درست می شود. به طور کلی بیکن نوعی غذای فرآوری شده گوشت خوک است که در کشورهای اسلامی با گوشت های حلال مانند گوسفند، گوساله، مرغ و بوقلمون تهیه می شود. بیکن را می توان سرخ کرد یا سرد خورد. این در حالی است که بیکن ایرلندی به دلیل سبک پختش در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد.

ماست ایسلندی – غلیظ، اما غلیظ نیست

می گویند ماست ایسلندی در این کشور توسط وایکینگ های باستان درست می شد و غلیظ تر از ماست آمریکایی و اروپایی است. ماست باید غلیظ و بدون چربی باشد. ماست ایسلندی ماستی است که میزان پروتئین آن بسیار بیشتر از ماست معمولی است. برخی از شرکت های تولیدی ادعا می کنند که میزان پروتئین موجود در ماست ایسلندی که تولید می کنند سه برابر بیشتر از ماست های دیگر است.

ترشی اسپانیایی – ترکیبی از زیتون، ترشی، قارچ و…

ترشی اسپانیایی از سرکه، زیتون سبز، زیتون سیاه، تربچه سفید، گل کلم، ترشی، ذرت، انبه، هویج، قارچ، رب گوجه فرنگی، سیر، موسیر، نمک و البته فلفل تشکیل شده است. در حال حاضر ترشی اسپانیایی از چند برند معروف در بازار ایران یافت می شود که قیمت آن ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

بشقاب بودا – گران ترین غذای دریایی در جهان

بشقاب بودا یکی از غذاهای مجلل در فهرست گران ترین غذاهای دریایی جهان است که از چین می آید و نام کامل آن «بودا از دیوار می پرد» است. سوپ بودا در چین به روش های مختلفی تهیه می شود، اما در انگلستان به دلیل افزودن مواد گران قیمت و مجموعه ای از مواد غذایی دریایی، قیمت یک کاسه حدود 170 هزار دلار است. بشقاب بودا ترکیب متعادلی از غذایی است که ما هر روز به آن نیاز داریم و می گویند چرا به آن بودا می گویند چون بودا این طور غذا می خورد!

جک فروت – مناسب برای تزئین و جایگزینی بشقاب

این میوه غول پیکر در جنوب و غرب هند، سریلانکا، فیلیپین و بنگلادش می روید. جک فروت شبیه آناناس است، اما شیرین تر. هنگام خوردن این میوه به دلیل داشتن آب میوه چسبناک برای جلوگیری از بریدن پوست باید ابتدا تیغه چاقو را چرب کرد و بعد از برش دست ها را چرب کرد تا گیاه بیشتر تکه تکه شود. به راحتی. . از جک فروت برای تهیه مربا و تزئین کیک استفاده می شود. جک فروت به عنوان بزرگترین میوه جهان شناخته می شود. دارای پوست بسیار ضخیم و وزن بالغ آن 36 کیلوگرم و طول آن تا 90 سانتی متر و قطر آن 50 سانتی متر می باشد. در هند از برگ های آن به عنوان بشقاب نیز استفاده می شود.

اژدها – میوه اژدها با طعم گلابی

این میوه بومی مکزیک و آمریکای مرکزی و جنوبی است و در کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند ویتنام، تایوان، چین جنوبی و مالزی نیز می روید. اژدها دارای سه رنگ سفید، صورتی و قرمز است و طعمی شبیه گلابی دارد. قسمت داخلی این میوه خوراکی است و برخلاف ظاهر و نامش طعم آن تلخ نیست. طعم آن سرد و کمی شیرین است. به این میوه میوه اژدها، میوه اژدهای قرمز و … می گویند. طبق افسانه چینی، میوه اژدها از آخرین نفس آتشین اژدهایی که در جنگ کشته شده است، باقی مانده است. درون پرطرفدارترین نوع این میوه، ماده ای تفاله مانند با دانه های ریز و سیاه رنگ است که خوراکی و مفید نیز می باشد.

بیشتر بخوانید  تاکید رئیس جمهور بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی

کیوانو – خیار که مزه آن شبیه موز است

کیوانو که با نام خربزه شاخدار یا خیار آفریقایی نیز شناخته می شود، میوه ای عجیب و غریب بومی صحرای کالاهاری در قاره آفریقا، مرکز و جنوب آفریقا است. کیوانوی رسیده طعم موز دارد و کیوانوی نارس نزدیک به خیار است. پس از دیدن عکس آن، ممکن است فکر کنید چگونه آن را بخورید؟ پوست بیرونی این میوه ضخیم و پوشیده از برجستگی های کوچک است. به همین دلیل ممکن است این میوه در نگاه اول خوراکی به نظر نرسد. ساده ترین راه برای خوردن کیوانو این است که آن را به دو نیم کرده و با قاشق گوشت داخل آن را مانند میوه بخورید. علاوه بر گوشت و دانه های داخلی، پوست این میوه را نیز می توان خورد. برای طعم بهتر توصیه می شود کمی نمک یا شکر اضافه کنید.

کامکوات – پرتقال کوچک

زادگاه اصلی این میوه چین است و یکی از مرکبات بسیار ریز به حساب می آید که شبیه پرتقال است اما از نظر اندازه کوچکتر است. کامکوات میوه ای جالب و خوش طعم از خانواده مرکبات است که بیشتر ما آن را دیده ایم. این میوه پوستی نارنجی دارد و داخل آن شبیه سایر مرکبات است اما از نظر اندازه و شکل مانند خرمای کوچک بیضی شکل با هسته است. این میوه زمستانی بهاری طعمی شبیه به سایر مرکبات دارد با این تفاوت که می توان آن را به صورت کامل و با پوست مصرف کرد.

کاکتوس – گلابی خاردار یا گلابی خاردار

میوه کاکتوس یا گلابی خاردار نام میوه ای است که روی برگ های کاکتوس نوپال می روید. این میوه به انجیر هندی نیز معروف است. نوپال به عنوان محل اصلی کاشت میوه کاکتوس شناخته می شود. طعم این میوه شبیه هندوانه و آدامس است. این میوه گران قیمت و مجلل اخیرا در بازارهای جهانی جای خود را پیدا کرده است و از اسانس آن در نوشیدنی های گازدار نیز استفاده می شود.

مارک های قهوه – از استارباکس تا نسپرسو

قهوه در بین جوانان بسیار محبوب است، اما بازکن های برند فقط یک مارک خاص قهوه می نوشند. استارباکس معروف ترین برند قهوه در بین دوستداران قهوه است. سایر برندهای قهوه عبارتند از Costa، ​​Maxwell House، Nespresso، Ili، Jacobs و Lavazza. دوستداران قهوه لوکس معتقدند که هر برند قهوه طعم خاص خود را دارد و حاضر به تغییر برند قهوه مورد علاقه خود نیستند.

پنیر کممبر – شبیه خامه با پوست خوراکی

پنیر کاممبر یا کاممبر نوعی پنیر فرانسوی است که قدمت آن به حدود 200 سال پیش می رسد. این پنیر معمولا برای تهیه کیک، ساندویچ یا دسر استفاده می شود که در اصل از شیر گاو تهیه می شود. یکی از رایج ترین روش های خوردن آن با نان است اما به سبک کاملا فرانسوی! این پنیر نرم و خامه ای در فرانسه با نان باگت، نان تست و هر نوع نان خمیری، برشته و خوشمزه خورده می شود. اگر این پنیر را برای اولین بار در یک مهمانی خاص می بینید، ممکن است فکر کنید که باید پوست بیرونی پنیر را دور بریزید، اما این کار را نکنید زیرا این پوست بسیار خوشمزه و لذیذ است.

بیشتر بخوانید  ظریف: سربرنیتسا زخمی عمیق در ضمیر بشریت است - آژانس مهر | اخبار ایران و جهان

خاویار الماس – سوغاتی لوکس ایرانی

خاویار را همه می شناسیم و می دانیم که یکی از گران ترین غذاهای دنیاست، البته خودش و اسمش خارجی نیست و نوع ایرانی اش هم معروف است. این غذای اشرافی معمولاً در صبحانه با زرده تخم مرغ یا پیاز خرد شده میل می شود. در این میان خاویار الماس را می توان الماسی در میان غذاهای دریایی دانست. زیرا بسیار نادر است و به گونه خاصی تعلق ندارد. خاویار الماس به دلیل رنگ شفاف و طلایی اش که در واقع تخم ماهی زال است شناخته می شود. این نوع خاویار در سراسر جهان با نام خاویار الماس شناخته می شود. حتما می دانید که خاستگاه اصلی آن ایران است و همچنین خاویار زال ایرانی در دنیا بسیار معروف است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیش از 85 درصد خاویار ایران صادر می شود و به دلیل قیمت بالای آن، در ایران عده کمی خاویار مصرف می کنند.

پاپایا – معروف ترین میوه لوکس

شاید اولین و معروف ترین میوه لاکچری که در سال های اخیر در بین افراد تجمل گرا محبوبیت پیدا کرده است پاپایا باشد. این میوه را می توان حتی در میان آجیل ها خشک یافت. پاپایا یا طالبی میوه ای استوایی با ظاهری شبیه به انبه، بافتی شبیه آووکادوی رسیده و طعمی شبیه آناناس یا گرم شیرین است. این میوه به رنگ کهربایی و نارنجی است.

لیچی – ترکیبی از طعم گلابی و هندوانه

لیچی پوست نازکی دارد اما پوسته ای شفاف و ژله مانند دارد. این میوه هسته ای بزرگ و غیرقابل خوردن دارد که می توان گفت شکل و اندازه میوه لیسک بیشتر به اندازه هسته آن مربوط می شود. طعم میوه لیسکی شبیه به انگور، گلابی و گاهی هندوانه است. این میوه دارای عطر ملایم گلی است. این میوه معطر و شیرین بومی جنوب چین است و این کشور به عنوان تولید کننده اصلی لیچی شناخته می شود. کشورهای جنوب آسیا، شبه قاره هند و آفریقای جنوبی نیز به عنوان تولید کننده لیچی در نظر گرفته می شوند.

اسنک – از اسنیکرز شکلاتی گرفته تا چیپس پرینگلز

شکلات ها بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بازیکنان لوکس هستند. در این میان شکلات هایی مانند اسنیکرز (آمریکایی)، توبلرون (سوئیسی)، کدبری (انگلیسی)، گیلیان (بلژیکی) و فررو روچر (ایتالیایی) از محبوب ترین شکلات ها با نام های عجیب هستند. از دیگر تنقلات خارجی و گران قیمت می توان به چیپس پرینگلز، بیسکویت اورئو، اسمارتیز ام اند ام، پاستیل هاریبو و ویفر نسکویک اشاره کرد.


دیدگاهتان را بنویسید