اسامی برندهای معروف لباس در جهان [35 برند معروف + لوگو]


مد الگوی فرهنگی‌ ای است که توسط بخشی از جامعه، پذیرفته می‌شود و در یک دوره کوتاهی مورد استفاده قرار میگیرد، سپس فراموش می‌شود. البته بسیاری از این مدها را برندهای تجاری سر زبان‌ها انداخته و به همین ترتیب فروش خود را چندین برابر می‌کنند. اما آیا مشهورترین برندهای دنیا در حوزه مد و پوشاک را می‌شناسید؟

این اسامی براساس ارزش برند به ترتیب از بیشترین تا کمترین معرفی شده‌اند

اسامی برندهای معروف لباس در جهان

 

اسامی برندهای معروف لباس در جهان

۱- نایکی (Nike)

نایکی یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای جهانی پوشاک ورزشی است. شعار  این برند JUST DO IT “فقط انجامش بده” است.

لوگوی برند نایکی (Nike)

بیشتر بخوانید: بیش از ۱۵۰ ایده‌ انتخاب اسم برای مغازه، بوتیک و آنلاین شاپ لباس زنانه

۲- لویی ویتون (Louis Vuitton)

لویی ویتون یک خانه مد و شرکت لوکس فرانسوی است که از کیف‌های لوکس و کالاهای چرمی گرفته تا لباس‌ و پوشاک، کفش، عطر، ساعت، جواهرات، لوازم جانبی، عینک آفتابی و کتاب، تولیدات منحصر به فردی دارد.

لوگوی برند لویی ویتون (Louis Vuitton)

۳- شنل (Chanel)

برند شنل در پوشاک زنانه، کالاهای لوکس و لوازم جانبی مانند عطر و عینک تخصص دارد. برند شنل به دلیل ایجاد انقلابی در مد پوشاک جهان اعتبار دارد.

لوگوی برند شنل (Chanel)

۴- هرمس (Hermes)

هرمس یک خانه طراحی لوکس فرانسوی است که در سال ۱۸۳۷ تأسیس شد. این خانه در کالاهای چرمی، لوازم جانبی سبک زندگی، اثاثیه منزل، عطرسازی، ساعت، پوشاک آماده (ready-to-wear) و جواهرات تخصص دارد.

لوگوی برند هرمس (Hermes)

۵- گوچی (Gucci)

گوچی یک خانه مد لوکس ایتالیایی است که در فلورانس، ایتالیا واقع شده است. خطوط تولید آن شامل کیف‌های دستی، لباس‌های آماده، کفش، لوازم جانبی و دکوراسیون منزل است. و مجوز نام و برند خود را به Coty برای عطر و لوازم آرایشی تحت نام Gucci Beauty گرفته است.

لوگوی برند گوچی (Gucci)

۶- دیور (Dior)

کریستین دیور اس ای که معمولا با نام دیور شناخته می‌شود، یک برند معروف پوشاک لوکس چندملیتی فرانسوی است و پیشروی انقلاب‌های مد و پوشاک بوده است.

لوگوی برند دیور (Dior)

۷- آدیداس (Adidas)

آدیداس یک شرکت تولید پوشاک و کفش ورزشی آلمانی است که دفتر مرکزی آن در هرتزوگناوراخ، باواریا، آلمان قرار دارد. این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده پوشاک ورزشی در اروپا و دومین تولیدکننده بزرگ در جهان پس از نایکی است.

لوگوی برند آدیداس (Adidas)

۸- زارا (Zara)

زارا یک زیرمجموعه خرده‌فروشی مد از گروه طراحی، تولید و خرده‌فروشی چندملیتی اسپانیایی Inditex است.برند زارا لباس، لوازم جانبی، محصولات زیبایی و عطر می‌فروشد.

لوگوی برند زارا (Zara)

۹- اچ اند ام (H&M)

Hennes & Mauritz که معمولا با نام تجاری H&M شناخته می‌شود، یک خرده فروش مد چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در استکهلم، سوئد قرار دارد و پوشاک، لوازم جانبی و لوازم خانگی ارزان قیمت ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید  پاپ فرانسیس خواستار از سرگیری مذاکرات هسته‌ای شد

 

لوگوی برند اچ اند ام (H&M)

۱۰- یونیکلو (Uniqlo)

شرکت یونیکلو طراح لباس و تولیدکننده ژاپنی است که علاوه بر ژاپن، در بیست کشور دیگر نیز فعالیت دارد.

لوگوی برند یونیکلو (Uniqlo)

۱۱- پرادا (Prada)

پرادا یک خانه مد لوکس ایتالیایی است که در سال ۱۹۱۳ در میلان توسط ماریو پرادا تأسیس شد. این شرکت در کیف‌های دستی چرمی، لوازم جانبی مسافرتی، کفش، لباس‌های آماده و سایر لوازم جانبی مد تخصص دارد. پرادا مجوز نام و برند خود را به Luxottica برای عینک و L’Oréal برای عطرها و لوازم آرایشی گرفته است.

لوگوی برند پرادا (Prada)

۱۲- بربری (Burberry)

بربری یک خانه مد لوکس بریتانیایی است که در سال ۱۸۵۶ توسط توماس باربری تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در لندن، انگلستان است. این شرکت لباس‌های-آماده از جمله کت‌های ترنچ، لوازم چرمی و کفش را طراحی و توزیع می‌کند.

 

لوگوی برند بربری (Burberry)

۱۳- لولولمون (Lululemon)

لولولمون یک خرده فروش پوشاک ورزشی ممتاز آمریکایی-کانادایی است که دفتر مرکزی آن در بریتیش کلمبیا و در یونایتد پور در دلاکور، ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این شرکت در سال ۱۹۹۸ به عنوان خرده‌فروش شلوار یوگا و سایر لباس‌های یوگا تأسیس شد و به فروش لباس‌های ورزشی، پوشاک سبک زندگی، لوازم جانبی و محصولات مراقبت شخصی نیز گسترش یافته است.

لوگوی برند لولولمون (Lululemon)

۱۴- مونکلر (Moncler)

مونکلر یک برند مد لوکس ایتالیایی است که در زمینه لباس‌های-آماده پوشاک تخصصی تخصص دارد و دفتر مرکزی آن در میلان، ایتالیا قرار دارد. از زمان شروع به کار خود به عنوان یک بوتیک کاپشن، مونکلر به طراحی جلیقه، بارانی، بادگیر، لباس بافتنی، کالاهای چرمی، کفش، عطر، و لوازم جانبی مرتبط گسترش یافته است.

لوگوی برند مونکلر (Moncler)

۱۵- پولو رالف لورن (Polo Ralph Lauren)

برند رالف لورن، یک شرکت مد لوکس آمریکایی است که در سال ۱۹۶۷ توسط طراح مد آمریکایی رالف لورن تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر نیویورک قرار دارد و محصولات لوکس در چهار دسته پوشاک، خانه، لوازم جانبی و عطرها تولید می‌کند.

لوگوی برند پولو رالف لورن (Polo Ralph Lauren)

۱۶- نورث فیس (The North Face)

نورث فیس یک شرکت آمریکایی محصولات تفریحی در فضای باز است که لباس، کفش و تجهیزات مربوط به فضای باز تولید می‌کند.

لوگوی برند نورث فیس (The North Face)

۱۷- لیوایز (Levi’s)

لیوایز یک شرکت پوشاک آمریکایی است که در سراسر جهان به دلیل مارک Levi’s شلوار جین شناخته شده است.

لوگوی برند لیوایز (Levi’s)

۱۸- ویکتوریا سیکرت (Victoria’s Secret)

ویکتوریا سیکرت یک خرده فروش لباس زیر زنانه، پوشاک و زیبایی آمریکایی است که در سال ۱۹۷۷ توسط روی و گی ریموند تأسیس شد.

بیشتر بخوانید  برخورد وحشتناک خودرو با عابران پیاده به دلیل سرعت زیاد / فیلم
لوگوی برند ویکتوریا سیکرت (Victoria’s Secret)

۱۹- نیو بالانس (New Balance)

New Balance Athletics, Inc. (NB) که به سادگی به اسم نیوبالانس شناخته می‌شود، یکی از تولیدکنندگان عمده کفش و پوشاک ورزشی در جهان است.

لوگوی برند نیو بالانس (New Balance)

۲۰- مایکل کورس (Michael Kors)

مایکل دیوید کورس یک طراح مد آمریکایی و مدیر ارشد خلاق برند خود، Michael Kors است که پوشاک آماده مردانه و زنانه، لوازم جانبی، ساعت، جواهرات، کفش و عطر را می‌فروشد. کورس اولین طراح لباس زنانه برای خانه فرانسوی سلین از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ بود. در ۲ ژانویه ۲۰۱۹، هلدینگ مایکل کورس  رسماا نام خود را به Capri Holdings Limited (NYSE: CPRI) تغییر داد. مایکل کورس، جیمی چو، و ورساچه سه برند تحت رهبری این هلدینگ هستند.

لوگوی برند مایکل کورس (Michael Kors)

۲۱- اسکچرز (Skechers)

اسکچرز یک شرکت چندملیتی کفش و پوشاک آمریکایی است. دفتر مرکزی آن در ساحل منهتن، کالیفرنیا، در سال ۱۹۹۲ تاسیس شد و سومین برند بزرگ کفش در ایالات متحده است.

لوگوی برند اسکچرز (Skechers)

۲۲- تی جی مکس (TJ Maxx)

TJ Maxx یک فروشگاه زنجیره ای تخفیف دار آمریکایی است که پوشاک و کفش مردانه، زنانه و کودکان، اسباب بازی، محصولات حمام و زیبایی، لوازم جانبی، جواهرات، و محصولات خانگی را از مبلمان و دکور گرفته تا لوازم خانه و ظروف آشپزخانه می‌فروشد.

لوگوی برند تی جی مکس (TJ Maxx)

۲۳- آندر آرمور (Under Armour)

آندر آرمور یک شرکت پوشاک ورزشی آمریکایی است که تولیدکننده کفش و پوشاک است و دفتر مرکزی آن در بالتیمور، مریلند، ایالات متحده است.

آندر آرمور (Under Armour)

۲۴- نوردستروم (Nordstrom)

نوردستروم یک فروشگاه زنجیره‌ای لوکس آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در سیاتل، واشنگتن است. در ابتدا منحصرا به عنوان یک فروشگاه کفش فعالیت می‌کرد و در سال ۱۹۶۳ شروع به فروش لباس کرد و به خرده فروشی خط کامل نوردستوم تبدیل شد.

لوگوی برند نوردستروم (Nordstrom)

۲۵- سی اند ای (C&A)

C&A یک زنجیره چندملیتی از فروشگاه‌های خرده فروشی پوشاک است که در هلند منشا گرفته است و اکنون دفاتر مرکزی اروپا در ویلورده، بلژیک و دوسلدورف، آلمان دارد.

لوگوی برند سی اند ای (C&A)

۲۶- دولچه اند گابانا (Dolce & Gabbana)

دولچه و گابانا یک خانه مد لوکس ایتالیایی است که در سال ۱۹۸۵ توسط طراحان ایتالیایی دومنیکو دولچه و استفانو گابانا در لگنانو تأسیس شد. این خانه در لباس‌های-آماده، کیف‌های دستی، لوازم جانبی، لوازم آرایشی و عطرها تخصص دارد و نام و برند خود را برای عینک به برند Luxottica دارد.

لوگوی برند دولچه اند گابانا (Dolce & Gabbana)

۲۷- فوت لاکر (Foot Locker Inc)

فوت لاکر یک خرده‌فروش پوشاک ورزشی و کفش چندملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در میدتاون منهتن، شهر نیویورک قرار دارد و در بیش از ۴۰ کشور جهان فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.
فوت لاکر (Foot Locker Inc)

۲۸- میسیز (Macy’s)

میسیز یک فروشگاه زنجیره‌ای پوشاک آمریکایی است که در سال ۱۸۵۸ توسط رونالد میسی تأسیس شد.

لوگوی برند میسیز (Macy’s)

۲۹- اسیکس (Asics)

اسیکس یک شرکت چند ملیتی ژاپنی است که کفش و لباس ورزشی تولید می‌کند. این نام مخفف عبارت لاتین anima sana در corpore sano است (که توسط Asics به عنوان “ذهن سالم، در بدن سالم” ترجمه شده است).

لوگوی برند اسیکس (Asics)

۳۰- ورا وانگ (Vera Wang)

ورا وانگ برای طراحی لباس عروس توسط طراح خود، ورا وانگ، شهرت بین المللی به دست‌آورد. لباس‌های او توسط افراد مشهور متعددی پوشیده شده است. او نام تجاری خود را گسترش داد و خط تولید ورا وانگ شامل مد لباس-‌های آماده، لوازم جانبی، عطرها و کالاهای خانگی شد.

لوگوی برند ورا وانگ (Vera Wang)

۳۱- پوما (Puma)

پوما اس ای یک شرکت چندملیتی آلمانی است که در زمینه طراحی و تولید کفش‌های ورزشی و غیر رسمی، پوشاک و لوازم جانبی فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن در هرتزوگناوراخ، باواریا، آلمان قرار دارد. پوما سومین تولیدکننده بزرگ لباس ورزشی در جهان است.

لوگوی برند پوما (Puma)

۳۲- برونلی (Brunello Cucinelli)

برونلی یک برند مد لوکس ایتالیایی است که پوشاک مردانه، پوشاک زنانه و لوازم جانبی را در اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و آسیای شرقی می‌فروشد.

لوگوی برند برونلی (Brunello Cucinelli)

۳۳- امریکن ایگل اوتفیترس (American Eagle Outfitters)

امریکن ایگل اوتفیترس یک خرده‌فروش پوشاک و لوازم جانبی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در پیتسبورگ، پنسیلوانیا قرار دارد.

لوگوی برند امریکن ایگل اوتفیترس (American Eagle Outfitters)

۳۴- آرمانی (Armani)

آرمانی یک خانه مد لوکس ایتالیایی است که توسط جورجیو آرمانی در میلان تاسیس شد و در زمینه طراحی، تولید، توزیع و خرده فروشی لباس، کالاهای چرمی، کفش، لوازم جانبی و دکوراسیون داخلی منزل فعالیت می‌کند و سومین گروه بزرگ مد ایتالیا پس از گوچی و پرادا محسوب می‌شود.

لوگوی برند آرمانی (Armani)

۳۵- فندی (Fendi)

فندی یک خانه مد لوکس ایتالیایی است که خز، لباس‌های-آماده، کالاهای چرمی، کفش، عطر، عینک، ساعت و لوازم جانبی تولید می‌کند. برند فندی در سال ۱۹۲۵ توسط ادواردو فندی و آدل کازاگراند در رم تأسیس شد و شهرت آن بیشتر به دلیل خز، لوازم جانبی خز و کالاهای چرمی خود است.

لوگوی برند فندی (Fendi)

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید