اسامی بازیگران زن جوان فوت شده ایرانی [علت، تاریخ فوت و عکس]


در سال های اخیر به دفعات شاهد مرگ بازیگران جوان زن سینما و تلویزیون ایرانی بوده ایم. مرگ هر کدام از آن ها که دلایل مختلفی نیز داشت به نوعی بار غمی بر دوش هم میهنان ما گذاشت. به طوری که بسیاری از ما هنوز باور نمی کنیم که آن ها دیگر حضور ندارند. ما در این نوشته از ستاره نام بازیگران جوان فوت شده زن ایرانی را جمع آوری کرده ایم و به اختصار علت مرگ آن ها را بیان کرده ایم. 

اسامی بازیگران زن جوان فوت شده ایرانی

عسل بدیعی

عسل بدیعی متولد ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۶ در تهران و یکی از بازیگران جوان و با استعداد سینما و تلویزیون بود که در مدت کوتاه عمر خود در فیلم و سریال‌های مختلفی نقش‌آفرینی کرد. وی با بازی در فیلم بودن یا نبودن که موضوع پیوند قلبی داشت به عنوان ستاره جدید سینما شناخته شد و سرانجامی مانند این فیلم برایش در واقعیت رقم خورد. او در سال ۱۳۹۲ بر اثر ایست قلبی دچار مرگ مغزی شده و اعضای بدنش موجب نجات هفت نفر شد.

ماهچهره خلیلی

ماه‌چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان متولد ۲۵ دی ۱۳۵۵ بود که بازیگری در سینما را با فیلم چشمان سیاه و در تلویزیون با سریال مختارنامه آغاز کرد. این بازیگر محبوب کشورمان در سریال کلاه پهلوی، مرضیه و در چشم باد و نردبام آسمان حضور درخشانی داشت و سا‌ل‌ها به ایفای نقش در این عرصه پرداخت تا متاسفانه در سال ۱۳۹۹ بر اثر سرطان لوزالمعده در لندن در گذشت.

پوپک گلدره

پوپک گلدره بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۸ مرداد ۱۳۵۰ بود که با بازی در سریال ساعت خوش کار حرفه‌ای خود را آغاز کرد اما مجموعه دنیای شیرین دریا کاری بود که باعث دیده شدن او شد. سریال نرگس دیگر کار مشهور پوپک گلدره بود که متاسفانه با بازی او به پایان نرسید. این بازیگر پس از فیلمبرداری نیمی از سریال نرگس در یک سانحه رانندگی در منطقه سیسنگان به کما رفت و پس از هشت ماه در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۸۵ درگذشت.

بیشتر بخوانید  عبداللهی: مجیدی همه چیز را به موقع می گوید

آزاده نامداری

آزاده نامداری مجری و تهیه‌کننده تلویزیون متولد ۹ آذر ۱۳۶۳ بود که در سن ۱۹ سالگی فعالیت خود را در شبکه زاگرس کرمانشاه آغاز کرده و سپس به تهران آمد. اجرای برنامه “تازه ها” او را به عنوان چهره جوان و با استعداد اجرا معرفی کرد. آزاده نامداری در فیلم سینمایی مالاریا به ایفای نقش پرداخت. این چهره دوست‌داشتنی در نوروز ۱۴۰۰ در سن ۳۷ سالگی در منزل شخصی خود درگذشت یا به عبارتی خودکشی کرد.

تینا عبدی

تینا عبدی بازیگر جوان کشورمان متولد ۱۳۷۵ در تبریز بود. این بازیگر با سریال آنام دیده شد اما برای اولین‌بار در فیلم کاناپه به کارگردانی کیانوش عیاری فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد، فیلمی که تا همین حالا در توقیف مانده است. تینا عبدی در سال ۱۳۹۹ براثر ایست قلبی درگذشت.

پیشنهاد: در ستاره می توانید لیست بازیگران ایرانی بالای ۵۰ سال، بازیگران زن مجرد ایرانی و بیوگرافی پریناز ایزدیار را نیز بخوانید. 

ماهگل مهر

ماه‌گل مهر متولد ۱۶ مهر ۱۳۵۷ ، فرزند مهرو نونهالی و خواهر زاده‌ی رویا نونهالی بود که در طول سال‌های فعالیت خود با کارگردان‌های مطرحی مانند بهرام بیضایی، اکبر زنجان پور و قطب الدین صادقی همکاری داشت . آخرین حضور این بازیگر در تئاتر، نمایش ” دایی وانیا ” به کارگردانی اکبر زنجان‌پور بود . ماه‌گل مهر در اردیبهشت ۱۳۹۳، بر اثر سرطان ریه در تهران درگذشت.

دنیا فنی‌زاده

دنیا فنی‌زاده متولد ۲۰ آذر ۱۳۴۶ و از عروسک‌گردانان مشهور برنامه‌های کودک بود که با برنامه صندوق پست و عروسک‌گردانی کلاه‌قرمزی به شهرت رسید و نزدیک به دو دهه عروسک‌گردان کلاه قرمزی بود. او با وجود پیشنهادات بازیگری حاضر به تغییر هنر مورد علاقه خود نشده و با وجود بیماری سرطان به حرفه خود ادامه داد تا در سال ۱۳۹۵ بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان در سن ۴۹ سالگی درگذشت. دنیا فرزند، پرویز فنی‌‌زاده بود که البته پدر هم مرگ زودهنگام و تراژیکی داشت.

بیشتر بخوانید  تیپ رنگی سپیده خداوردی جذاب شد | ژست جالب سپیده خداوردی دیدنی است

ساناز کیهان

ساناز کیهان متولد ۳۱ شهریور ۱۳۶۱ بود که در چند فیلم و سریال نقش‌آفرینی کرد. سریال خط قرمز مشهورترین کار او بود که در آن نقش مقابل شهرام حقیقت‌دوست را ایفا کرد. فیلم نان عشق موتور ۱۰۰، سوگند، کلاهی برای باران، رفقای خوب و سریال همسفر و پای پیاده از دیگر کارهای ساناز کیهان است. این بازیگر ۲۵ دی ۱۳۹۰ در ۳۱ سالگی طی تصادفی در خیابان حسینیه ارشاد درگذشت.

زهره فکور صبور

زهره فکورصبور ۱ فروردینِ ۱۳۵۷ در تهران زاده شد. فکور صبور در یک خانواده هفت‌نفره زندگی کرد و دارای سه خواهر و یک برادر است. او فارغ‌التحصیل مقطع دیپلم بود. او نخستین بار در نیمهٔ دههٔ ۱۳۷۰ در سریال غبار نور مقابل دوربین رفت. فکورصبور در ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در ۴۳ سالگی درگذشت.

منابع رسمی علت مرگ او را اعلام نکردند. به نوشته خبرگزاری تسنیم، وی پس از مصرف تعدادی قرص جان باخته‌است. منابع دیگری نیز می‌گویند که او در زندگی‌اش مشکل داشته و به دلیل خوردن بیش از حد قرص اعصاب اوردوز کرده‌است.

پردیس افکاری

پردیس افکاری (۲۲ شهریور ۱۳۴۳ – ۳ اسفند ۱۴۰۲) بازیگر ایرانی بود. او کار سینمایی خود را در سال ۱۳۶۷ با فیلم شاخه‌های بید آغاز کرد. افکاری سپس در نقش اصلی فیلم اکشن پنجاه روز التهاب (۱۳۷۲) و فیلم قلاده‌های طلا (۱۳۹۰) به ایفای نقش پرداخت. او سپس در میانه دهه ۱۳۹۰ به ترکیه مهاجرت کرد و در تعدادی از آثار شبکهٔ جم تی‌وی به ایفای نقش پرداخت اما پس از کشته شدن سعید کریمیان، رئیس جم، به ایران بازگشت.

افکاری دچار سرطان کبد بود. به گفتهٔ همسرش، محمد نجفی، از زمان تشخیص سرطان تا زمان مرگ پردیس کمتر از یک هفته گذشته بود. مراحل درمان نتیجه‌ای نداشت و افکاری در ۳ اسفند ۱۴۰۲ درگذشت. پیکر او در ۷ اسفند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن شد.

بیشتر بخوانید  فروش ویژه اطلس سایپا آغاز شد+ قیمت و زمان عرضه خودرو

آیسا اوجی

آیسا اوجی یکی از بازیگران دهه هفتادی که در سال ۱۳۷۵ به دنیا آمد. آیسا اوجی بازیگر بسیار فعالی نبود و فقط در چند فیلم حضور داشت. یکی از این فیلم‌ها فیلم کوتاه «گاهی انسان» به کارگردانی محمد تهرانی و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده است که در آن بازیگرانی همچون سجاد اسیوند، علی میرابی، داوود اسیوند، کامران دهقان، امیر اخلاقی و ارشیا ناخد هم‌بازی کرد.

این بازیگر جوان که از دوران کودکی با یک نوع بیماری قلبی مبارزه می‌کرد و تحت درمان بود، در نهایت به دلیل عارضه قلبی مادرزادی و بروز لخته در مغزش فوت کرد. آیسای ۲۷ ساله از وقتی کودک بود تا زمان درگذشتش تحت درمان بوده بود، اما نهایتاً این بیماری او را به سوی مرگ کشاند.

 

بتینا مظلومی

بتینا مظلومی متولد ۱۶ آذر ۱۳۵۹ در تهران بازیگر و کارگردان سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران بود.

بتینا مظلومی نمایش های «مردهای مردم» و «پیچ تند» را به روی صحنه تئاتر برده و کارگردانی کرده بود. این بانوی هنرمند ، علاوه بر کارگردانی بازیگر تئاتر بود و در نمایش های بسیاری نقش آفرینی کرد.

در نمایش «مردهای مردم» به کارگردانی مشترک بتینا مظلومی و محسن سراجی بازیگران مطرح تئاتر همچون قربان نجفی ، گل چهره سجادیه ، شهرزاد عبدالمجید ، شیوا خسرومهر و مسعود سخایی در آتن نقش آفرینی کرده بودند.

زنده یاد بتینا مظلومی در سریال باغچه مینو به کارگردانی رضا صفدری نقش آفرینی کرد که در سال ۱۳۸۲ از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

بتینا مظلومی روز ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۰ به دلیل ابتلا به کرونا و وخامت حال و عدم احیا جان خود را از دست داد.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید