از یک عمر استفاده از کولر گازی و برش دهنده لذت ببرید


تعمیر و نگهداری تهویه مطبوع در ایران اهمیت چندانی ندارد و افراد کمی تمایل به انجام خدمات دوره ای برای دوام دستگاه خود دارند. این اقدام در سایر نقاط جهان اجباری است و از نظر شهروندان بسیار ارزشمند است. سیستم های خنک کننده عمر کمتری نسبت به سایر تجهیزات ساختمانی دارند ، اما با نگهداری مناسب و نگهداری به موقع می توانید به راحتی از آن برای سالهای آینده استفاده کنید.

به گزارش ایسنا ، طبق اعلام شرکت ونداد تجهیز ، البته یک سرویس کولر گازی کار هرکسی نیست اگر می خواهید عمر جدایی را بیشتر کنید ، این مقاله برای شما مناسب است ، پس با ما همراه باشید.

قبل از سرویس کولر ، آن را در خانه تمیز کنید

تعمیر و نگهداری مناسب کولر گازی و افزایش عمر مفید آن فقط به تعمیر و نگهداری دوره ای ختم نمی شود. تمیز کردن آن در منزل برای جلوگیری از بروز مشکل در هنگام سرویس و جلوگیری از آسیب جدی به کولر ضروری است. به خصوص در فصل گرما ، شما باید یک روز در ماه کولر را بشویید. تمیز کردن کولر دارای جزئیات زیادی است که به این نکات و جزئیات توجه نمی شود ، عواقب بدی در پی دارد.

نکات اساسی برای تمیز کردن تهویه هوا در خانه:

· در مراحل تمیز کردن پانل داخلی مراقب باشید خیس نشوید.

قبل از بازگرداندن فیلترها از خشک بودن آنها اطمینان حاصل کنید!

مطمئن شوید که قطعات درست در جای خود قرار گرفته اند!

· بعد از شستشو مسیر تخلیه کولر را بررسی کنید!

بیشتر بخوانید  نامه عباس عبدی به آیت الله رئیسی / طرح دفاعی بر امید مردم به دولت شما متمرکز است

قبل از بستن کامل قاب ، از سالم بودن سیمها و اتصالات اطمینان حاصل کنید!

هر کولر گازی و اسپیلت راهنمای خاص خود را دارد ، و در آن می خوانید که شما می توانید به بهترین نحو از دستگاه محافظت کنید و عمر مفید دستگاه را برای سالها افزایش دهید. بهتر است نگهداری کولرهای گازی خود را به افراد متخصص بسپارید تا به دلیل کمبود تجربه در طی این فرآیند با مشکل و هزینه های بیش از حد مواجه نشوید.

مشکلات رایج قبل از سرویس کولر گازی

ممکن است در استفاده از کولر گازی با مشکل روبرو شوید. این مشکلات به شما هشدار می دهد که زمان سرویس دهی کولر گازی شما فرا رسیده است. آنها در بسیاری از دستگاه ها معمول هستند ، اما در حالت ایده آل شما باید کولر خود را قبل از اینکه با مشکلی روبرو شوید ، سرویس دهید تا از آسیب احتمالی آن جلوگیری کند. مشکلات رایج تهویه مطبوع پیش از خدمات عبارتند از:

خاموش شدن ناگهانی کولر

· انتقال هوای گرم به محیط

· صدای غیر عادی دستگاه

یخ زدن صفحه داخلی در هنگام استفاده طولانی مدت از دستگاه

· با دکمه کنترل از راه دور کولر را روشن نکنید

· هنگام خاموش شدن کمپرسور دستگاه روشن می شود

· و ….

اهمیت سرویس دوره ای و بهترین زمان برای سرویس دهی

می توانید به خود بگویید که سرویس تهویه مطبوع چندان ضروری نیست! اما شما عمر دستگاه را با هر سرویس چند برابر می کنید. هدف از استفاده از سیستم های تهویه مطبوع تهیه تهویه هوا است. به همین دلیل باید پس از مدتی ذرات گرد و غبار از دستگاه خارج شود تا بازده دستگاه شما همانند روز اول باشد و تهویه هوا و خنک کننده را تولید کند. نگهداری کولر برای مدت زمان کوتاه منجر به آسیب کمتری در موتور می شود. همچنین برای جلوگیری از بیماری ها و آلرژی های تنفسی ، کولرهای گازی باید در مناسب ترین زمان سرویس دهی شوند ، زیرا ورودی دستگاه در معرض گرد و غبار است و می تواند به موتور کولر گازی آسیب برساند. بهترین زمان سرویس کولر هر 6 ماه یکبار است. البته این به نحوه استفاده از دستگاه بستگی دارد. تکنسین خدمات تهویه مطبوع شما می تواند بهترین دوره زمانی را بر اساس عمر مفید دستگاه محاسبه کند.

بیشتر بخوانید  آویختن فرش از بالکن های اروپایی رسم داشت + عکس

نحوه سرویس کولر گازی

قبل از راه اندازی کولر گازی مطمئن شوید که برق روشن نشده است. توجه به این نکته ایمنی کوچک از عواقب ناگوار بسیاری جلوگیری می کند. قبل از سرویس باید پنل بیرونی و واحد داخلی را بشویید. برای خرید کولر بهتر است به سراغ مارک های معروف مانند کولر گازی به دنبال گارانتی معتبر باشید.

نحوه شستن پانل اسپلیت خارجی

در این عملیات شستشو لازم نیست نگران موتور فن خارجی باشید ، زیرا این قطعه کاملا عایق بندی شده است. شستن را تا جایی که هیچ آلودگی روی آن باقی نماند ادامه دهید. در پایان کار ، درب را مانند حالت اول ببندید و آن را کاملا محکم کنید تا صدای اضافی ایجاد نشود.

نحوه شستشوی کولر گازی داخلی

ابتدا جعبه را باز کنید ، فیلترها را برداشته و با فشار آب تمیز کنید. آخرین مرحله شستشوی سیم پیچ های کولر است ، اگر فکر می کنید کولر در جذب چربی و گرد و غبار اختلال ایجاد می کند ، ابتدا سیم پیچ ها را با گاز تمیز کننده مرطوب کنید و سپس با برس شروع به شستشو کنید.

کجا می توانیم بهترین خدمات شغلی را پیدا کنیم؟

کارشناسان فعال در این زمینه تأکید می کنند که تعمیر و نگهداری کولرهای گازی باید توسط یک سرویس یا تکنسین مجاز انجام شود تا از خطاهای احتمالی جلوگیری شود. اما چگونه یک کارگر خدمات حرفه ای پیدا کنیم؟

شرکت ونداد مجهز وی با سالها تجربه در بازار نصب ، از کارشناسان خبره خدمات در محل استفاده می کند. برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصان فروش شرکت ونداد تجهیز با شماره 88839003-021 تماس بگیرید. نادیده گرفتن یا تأخیر در سرویس باعث اختلال در عملکرد دستگاه می شود. با غبارروبی به موقع و رفع نقص احتمالی ، عمر مفید کولر را افزایش دهید و از تهویه مطبوع آن برای سالهای سال لذت ببرید.

بیشتر بخوانید  اجرای بیش از 14 پروژه دانش بنیان در راستای ارتقای کیفیت محصول

پایان گزارش آگهی

دیدگاهتان را بنویسید