از کاهش تصدی گری نهاد ناظر صنعت بیمه استقبال می کنیم



این خبر را مهندس مجید بهزادپور در نشست خبری ویژه هفته دولت اعلام کرد و افزود: تمامی برنامه ها و پروژه های قبلی که در راستای مسیرهای اصلی دولت باشد به اتمام می رسد و در دوره چهار ساله از

سند تحول اقتصادی نقشه راه ماست

رئیس کل بیمه مرکزی در گفتگو با جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی با تاکید بر اینکه سند تحول در واقع موتور محرکه حرکت بیمه ای است، تصریح کرد: پشتوانه اصلی ما سند تحول اقتصادی دولت است که مدعی است حاوی سند تحول اقتصادی است. نقشه راه با تمام جزئیات مشخص می کند و هدف گیری دقیقی دارد.

وی در تشریح پروژه های جدید ناظر صنعت بیمه از عزم جدی بیمه مرکزی برای برخورد با تخلفات و کلاهبرداری های صنعت بیمه خبر داد و توضیح داد: بهبود در حوزه های مختلف نظارتی علاوه بر حمایت از صاحبان حقوق از جمله بیمه گذاران. و پذیره نویسان از منابع مالی این صنعت نیز محافظت خواهد کرد.

وضعیت صنعت بیمه در کشور در سطح منطقه قابل قبول است

رئیس شورای عالی بیمه با ارائه آخرین آمار و دستاوردهای داخلی و بین المللی صنعت، تعداد حق بیمه های تولیدی در جهان را شش هزار میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: مجموع دارایی های صنعت بیمه کشور بالغ بر 600 میلیارد دلار است. 250 هزار میلیارد و با اذعان به اینکه وضعیت تولید حق بیمه چندان مناسب نیست، گفت: سال گذشته بیش از 53 میلیون خسارت پرداخت شده و بر اساس سایر شاخص ها شرایط قابل قبولی در سطح منطقه داریم.

وی تمرکز صنعت بیمه در دو حوزه شخص ثالث و درمان را غیرقابل قبول دانست و بر لزوم تغییر رویکرد و تمرکز بر بیمه های عمر تاکید کرد.

بیشتر بخوانید  زیارت الهام چرخنده با دو پسرش در شاه عبدالعظیم

مهندس بهزادپور در این خصوص راه اندازی پروژه های «بیمانی»، «فریب آنلاین»، «ارزیابی ریسک راننده» را از سامانه های موثر در کاهش مسیر کسب و کار بیمه عنوان کرد و گفت: هر چه مسیر بیمه کوتاهتر باشد، آسانتر است. است.” خواهد شد.» اگر این کار انجام شود، ضریب نفوذ بیمه نیز افزایش می یابد.

رئیس شورای عالی بیمه در بخش دوم ارائه خود بر اهمیت شورای عالی در تصمیم گیری تاکید کرد و اجرای فاز اول «تکافل» را به عنوان یک محصول برشمرد و افزود: انشاالله تکافل تخصصی انجام شود. شرکت ها در مراحل بعدی تشکیل می شوند و پس از آن می توان با ایجاد بازار جدید منجر به افزایش بیمه نفوذ شود.

رئیس کل بیمه مرکزی از رویکرد جدید نهاد ناظر بر صنعت بیمه با تاکید بر لزوم ارتباط، تعامل و هم افزایی با نهادهای مرتبط و برنامه ریزی مشترک ایجاد نهاد داوری با انگیزه کاهش پرونده های بیمه ای، تا چندی پیش در جلسات مشورتی بخش بیمه و قوه قضائیه و سایر نهادها مورد تاکید قرار گرفت و اظهار داشت: بیمه یک صنعت چند کارکردی است و از این حیث مرکز نوآوری بیمه و بر این اساس صندوق ویژه ای طراحی کرده ایم که در این زمینه فعالیت خواهد کرد. راه اندازی شد.” در آینده نزدیک با امضای تفاهم نامه با معاونت علمی رئیس جمهور خواهد بود.

آموزش حلقه مفقوده صنعت بیمه است

مهندس مجید بهزادپور شکاف تحصیلی را یکی از چالش های اصلی صنعت بیمه برشمرد و ادامه داد: اگر موضوع آموزش های تخصصی در صنعت بیمه جدی گرفته نشود در ورود مجدد به بازارهای جهانی و عرصه های بین المللی با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد. .

وی تهدید تحریم های سخت را فرصتی طلایی برای صنعت بیمه برای کسب تجربیات جدید در حوزه بیمه اتکایی و تاب آوری بیمه عنوان کرد و افزود: حیات اقتصادی کشور در گرو بیمه است و این صنعت روی زمین، دریا و آسمان است. او در کنار ملت بزرگ ایران ایستاده است.

بیشتر بخوانید  کدام روحانی روحانی امروز به دیدار رئیس جمهور رفت؟

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اولویت های دستگاه نظارتی در بخش های تخصصی و اتکایی خاطرنشان کرد: با ورود شرکت های بیمه اتکایی تخصصی، روند کاهش سنوات و دولت چابک تر با حفظ منافع شتاب بیشتری می گیرد. کشورها.

آمادگی کامل برای پوشش بیمه ای رویداد بزرگ اربعین را داریم

بیمه اربعین بدون افزایش حق بیمه و با تعهدات بیشتر به زائران حسینی ارائه می شود.

رئیس شورای عالی بیمه از افزایش خدمات بیمه ای به زائران خبر داد و گفت: امکانات و ظرفیت های همه شرکت های بیمه را برای ارائه بالاترین خدمات ممکن به زائران حسینی بسیج کرده ایم.

ما آینده صنعت بیمه را به برجام گره نمی زنیم

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به یکی از رسانه ها در خصوص آخرین آرایش نظارتی صنعت بیمه در تعاملات بین المللی گفت: قبل از تحریم ها با بسیاری از شرکت های بین المللی ارتباط داشتیم اما به دلیل تحریم ها این تعاملات شد. خاتمه یافت. حدود یک دهه است اما با تکیه بر ظرفیت های داخلی این فاصله را جبران کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه آینده صنعت بیمه به برجام گره نخورده است، افزود: برگزاری دوره های آموزشی با استانداردهای بین المللی، حضور پررنگ صنعت بیمه را در کشور پس از برجام تضمین می کند.

سوئیچ ایمنی یک مقررات نیست بلکه یک سیستم است

از نظر نظارت هوشمند جا برای خرد جمعی وجود دارد و برای هرگونه تغییر در ساختار مبادلات بیمه ای آمادگی کامل داریم.

رئیس حراست مرکزی استقرار سامانه سوئیچ و ارتباط آن با آمیتیس را موضوعی انحرافی دانست و بیان کرد: آوردن نام شرکت در ارتباط با سامانه نظارت هوشمند موضوعی انحرافی است و حراست مرکزی موظف است از این موضوع خودداری کند. فرآیند نظارت با مشکل مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید  فال حافظ روزانه پنجشنبه 4 آبان 1402 با معنی و تفسیر دقیق

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری که در مورد مقررات تغییر بیمه پرسیده بود، توضیح داد که سوئیج یک سیستم و قطب حرفه ای است که روند گردش اطلاعات را سرعت می بخشد.

وی تاکید کرد: بیش از هفتاد درصد فروش بیمه محصول نمایندگان و دلالان است و سامانه سوئیچ نه تنها آسیبی به کسب و کار آنها وارد نمی کند، بلکه روند و روند رفع تخلفات را تسریع می کند.

ما از بررسی استقبال می کنیم

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه انتقادات و سوالات دستگاه های مدیریتی صنعت بیمه می تواند فرصت ارزشمندی باشد، گفت: انتقادات دستگاه ها را با نظر کارشناسی پاسخ می دهیم و در نهایت تصمیمی اتخاذ می شود که به نفع صنعت بیمه

وی با اشاره به اضافه شدن شرکت های صدا و سیما و هلال احمر به لیست مودیان حوزه بیمه، از قانونگذار خواست تا شیوه کار در این زمینه را تغییر دهد.

مهندس بهزادپور همچنین از اصحاب رسانه خواست تا با نقد سازنده و تحلیل کارشناسی به رشد و توسعه صنعت بیمه کمک کنند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست خبرنگاران حوزه بیمه نیز ضمن تبریک هفته دولت به رئیس کل بیمه مرکزی، سوالات و نقطه نظرات خود را در حوزه های مختلف مطرح کردند و پاسخ های مناسبی دریافت کردند.

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید