از چه سنی برای تزریق بوتاکس مناسب است و عوارض بوتاکس چیست؟ + ویدیو!


این روزها همه ما در مورد بوتاکس زیاد می شنویم، بوتاکس یک سم است، قوی ترین سم شناخته شده برای انسان. اگر فقط یک میلیونم گرم وارد بدن شود، انسان را می کشد.

تزریق سمی که در بسیاری از موارد توسط باکتری ها تولید می شود و پس از رقیق شدن و ضعیف شدن، حرکت ماهیچه ها را مهار می کند تا سایر چین و چروک ها کمتر روی پوست ظاهر شوند.

تزریق بوتاکس

بوتوک

مقدمه ای بر بوتاکس سمی خطرناک

تزریق بوتاکس این روزها رایج ترین عمل زیبایی در آمریکاست و در کشور ما به قدری رایج است که افراد زیادی را در اطراف خود می شناسیم که از این طریق به خود جوانی بخشیده اند.

تا به حال صحبت های زیادی در مورد بوتاکس شده است و ما نمی خواهیم آن را بارها و بارها تکرار کنیم، اما می خواهیم در مورد این ماده جوان چیزی بگوییم که شاید در جایی نشنیده باشید، پس دلگرم باشید.

بوتوک

بوتاکس چیست؟

امروزه در کشورهای اروپایی از ترکیبات تزریقی زیادی برای رفع چین و چروک یا افزایش حجم بدن استفاده می شود که متاسفانه در جامعه ما اطلاعات محدودی در این مورد وجود دارد.

به طور خلاصه، این نوع ترکیبات به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

مثله شدن مفاصل؛ با فلج كردن عضلات پيشاني يا اطراف چشم، گرفتگي آن ناحيه را برطرف كرده و از انقباض عضلاني جلوگيري مي كنند كه چين و چروک و گاهي ابرو را از بين مي برد و مدت اثر آنها بين 3 تا 6 ماه مي باشد.

مخفف Botok سم بوتولیسم است. تزریق مقدار کمی از این ماده به طور مستقیم به عضله، فعالیت آن را کاهش می دهد و چین و چروک هایی را که به دلیل بار بیش از حد آن روی صورت ایجاد می شود، از بین می برد که باعث می شود چهره جوان تر و شاداب تر به نظر برسد. این یک روش سریع و نسبتا غیر تهاجمی است.

از بوتاکس می توان برای درمان چین و چروک پیشانی و اطراف چشم (در مناطقی که حرکت ماهیچه ها ضروری نیست) استفاده کرد تا از پیشرفت و ایجاد چین و چروک جلوگیری شود.

بوتاکس در حال حاضر متداول ترین روش مورد استفاده در آمریکا از نظر زیباسازی است و بازیگران هالیوود بیشترین مصرف این ماده را دارند.

بوتوک

چرا بوتاکس؟

چرا بوتاکس بهترین راه است؟

تزریق بوتاکس این یک راه سریع و موثر برای از بین بردن چین و چروک است. زمان شروع اثر بوتاکس بین 4 تا 7 روز است. بین 10 تا 20 دقیقه طول می کشد تا تزریق انجام شود و شما می توانید به سرعت پس از تزریق به محل کار خود بازگردید، اگرچه اکثر افراد هنگام ترک متوجه تزریق نمی شوند.

اثرات تزریق بوتاکس بسته به تعداد تزریق های قبلی بین 4 تا 6 ماه باقی می ماند. اگر به مدت یک سال هر 3 ماه یکبار تزریق بوتاکس انجام شود، فواصل بین تزریق های بعدی به تدریج افزایش می یابد، یعنی در عمل با تزریق بوتاکس کمتر، اثرات طولانی تری حاصل می شود.

بوتوک

اگر بوتاکس توسط یک فرد غیر متخصص تزریق شود …

عوارض بعد از تزریق بوتاکس معمولاً به دلیل اشتباهات تزریق ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید  چگونه از سیب برای درمان یبوست استفاده کنیم ؟

مثلاً اگر بوتاکس در جاهای مناسب تزریق نشود یا دوز دارو مناسب نباشد و بیش از حد تزریق شود، دارو خیلی رقیق شده و پخش می شود یا محل تزریق فشرده و ماساژ داده می شود یا تقلبی است و داروهای غیر استاندارد استفاده می شود تزریق توسط افراد غیر متخصص در مکان های نامناسب مانند آرایشگاه ها احتمال بروز عوارض را افزایش می دهد اما خود بوتاکس بسیار موثر است و عوارض کمی دارد.

اگر عوارضی داشته باشد مثلاً می تواند باعث سردردهای گذرا و علائم سرماخوردگی بعد از تزریق شود و یا باعث افتادگی پلک شود که گذرا و خطرناک نیست. البته فراموش نکنید که شلی پلک نیز می تواند به دلیل عدم مهارت پزشکی کافی در تزریق ایجاد شود.

انواع بوتاکس (دیسپورت) در کشور ما در بریتانیا، کره و کانادا موجود است، اما بوتاکس کانادایی مورد تایید وزارت بهداشت نیست زیرا این نوع بوتاکس در واقع در چین تولید می شود و در برخی از بیماران واکنش های آلرژیک ایجاد می کند.

این نوع بوتاکس ها نه تنها کیفیت بسیار پایینی دارند بلکه قیمت پایینی نیز دارند و به همین دلیل متاسفانه برخی از پزشکان بوتاکس چینی گران قیمت را خریداری می کنند و هزینه های بالایی را از بیماران و علاقه مندان به تزریق بوتاکس دریافت می کنند.

بوتوک

این سم چگونه ساخته می شود؟

این در واقع یک نوع باکتری است کلستریدیوم بوتولینوم این سم را تولید می کند. اولین بار در اوایل قرن نوزدهم به عنوان یک مسمومیت غذایی بسیار کشنده که عمدتاً در اثر خوردن سوسیس و کالباس ایجاد می شود، شناسایی شد. سپس این باکتری و سم آن به نام بوتولوس کشف شد که معادل کلمه سوسیس است.

بوتوک

تزریق بوتاکس

دو نوع خط اخم وجود دارد

نوع ثابت

که در حالت آرام نیز موجود است. این خط نه تنها با استفاده از بوتاکس از بین می رود و نیاز به تزریق فیلر نیز دارد.

نوع حرکت

یعنی در آرامش وجود ندارد، این نوع با زدن بوتاکس و جلوگیری از اخم کردن کاملا از بین می رود.

بوتوک

آیا فلج عضلانی دائمی است؟

نه. اثر این دارو بین 2 تا 6 ماه است و پس از آن ترشح استیل کولین ادامه یافته و ماهیچه شروع به حرکت و انقباض می کند.

چه مقدار از این دارو برای درمان و زیبایی استفاده می شود؟

مقدار این دارو بر اساس واحد محاسبه می شود، به دلیل خطر آن باید فاصله زیادی بین دوز درمانی و دوز کشنده آن وجود داشته باشد. حدود 100 واحد در تزریقات زیبایی و حداکثر 600 واحد در درمان استفاده می شود، در حالی که دوز جزر و مدی بیش از 3000 واحد است. این دارو چگونه است و چگونه نگهداری می شود؟ این دارو به صورت تزریقی تزریق می شود و بوتاکس و دیسپورت نام دارد. البته امروزه در اکثر نقاط دنیا از جمله ایران از بوتاکس استفاده می شود. نحوه نگهداری این دارو نیز مهم است. طول عمر آن کوتاه بوده و باید در دمای ۵- درجه سانتیگراد نگهداری شود در غیر این صورت اثر آن از بین می رود.

بیشتر بخوانید  اگر به نارسایی دریچه های قلب مشکوک هستید حتما بخوانید!

تزریق صورت چگونه می تواند چین و چروک را برطرف کند؟

تمام حرکات صورت، از جمله حرکات احساسی و صورت، توسط عضلات درست زیر پوست انجام می شود. فعالیت زیاد و انقباض این عضلات باعث ایجاد چین و چروک در صورت می شود. بوتاکس با فلج موقت این عضلات عمل می کند.

بوتوک

ترکیبات پرکننده

پرکردن شیارها باعث پر شدن چین و چروک هایی مانند پرکردن خط خنده، رفع لاغر شدن دست ها و صورت، سوراخ های زیر چشم، افزایش حجم لب ها، گونه ها، چانه و همچنین اندام ها (سینه و …) می شود که سالک است. و غیره، و همچنین تغییرات محدود در وضعیت بینی.

ترکیبات پرکننده به دو نوع موقت و دائمی تقسیم می شوند ژل دائمی (پلی آکریل آمید) انواع مختلفی وجود دارد و مطالعات و تحقیقات متعددی که در سی سال اخیر در اروپا روی برخی از آنها وجود دارد نشان داده است که نه تنها حساسیت، سرطان زایی، مسمومیت و … وجود ندارد، بلکه غیر قابل جذب و تجزیه پذیر است. انطباق با بافت همبند بدن و یکنواختی کامل آن نیز ثابت شده است.

ژل ها ترکیباتی هستند که چین و چروک ها و سوراخ های عمیق را پر می کنند و برای برجسته کردن گونه ها و لب ها استفاده می شوند. اثر آنها بین 6 ماه تا 6 سال است.

ژل های موقت بین 6 تا 18 ماه و ژل های دائمی حداقل 6 سال ماندگاری دارند.ژل های موقت مانند کلاژن و اسید هیالورونیک هستند و نام های مختلفی مانند جودرم، روفیلان، رستیلن، ماتریدک و … دارند.

ژل های دائمی اصولاً دائمی هستند، اما از آنجایی که بعد از 5 تا 6 سال کوچک می شوند و بافت های بدن نیز تحلیل می روند، باید عمر مفید آنها را بین 5 تا 10 سال در نظر گرفت. امروزه ژل های دائمی عمدتا حاوی پلی آکریل آمید و پلی متیل متاکریلات هستند.

تفاوت بین ژل پیج و اکرامید چیست؟

تفاوت ژل دائمی و اکرامید – عوارض جانبی مانند حساسیت به نوع آرامید بسیار کمتر است و با توجه به اینکه فرمول هر دو ژل ماندگاری یکسانی دارد، تفاوت اصلی در درجه خلوص و مواد افزودنی است. . به ژل و بسته بندی و تکنولوژی تولید و ژل برای مکان های ظریف مانند لب و خط خنده مناسب نیست.

بوتوک

آیا بوتاکس باعث افسردگی می شود؟

محققان دریافته اند که تزریق بوتاکس در اطراف چشم بر روی لبخند افراد تأثیر می گذارد و به نظر می رسد این افراد اصلاً نمی خندند و اگر در نظر بگیریم که شادی و شادی در درون و خنده بیرون می تواند ظاهر خوبی داشته باشد و شادی ما تأثیرگذار باشد. می توان گفت که بوتاکس به شما کمک می کند افسرده تر شوید.

محققان همچنین دریافته‌اند افرادی که از بوتاکس دور چشم استفاده می‌کنند نسبت به دیگرانی که بوتاکس می‌کنند افسرده‌تر و کمتر خوشحال هستند. در واقع افرادی که در ناحیه دور چشم بوتاکس می زنند برای مدت طولانی نمی توانند.بسیاری از افراد احساسات خود را ابراز می کنند و باعث افسردگی آنها می شود.

بوتوک

تزریق بوتاکس در چه مواردی ممنوع است؟

1. اگر فردی اختلال انعقادی دارد.
2. استفاده از داروهای ضد انعقاد
3. بارداری
4. سن زیر 18 سال و همچنین سن بالای 75 سال
5. التهاب، میاستنی گراویس، نفروپاتی و نارسایی کلیه
6. بیماری حاد قلبی عروقی
7. ایمنی ضعیف یا کسانی که عفونت فعال دارند.
8. واکسیناسیون در 2 هفته گذشته
9. کسانی که بدون دلیل از فلج عضلانی رنج می برند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با مزایای درمانی قرص دار والبایوات

بوتوک

بوتاکس چه تاثیری بر زیبایی دارد؟

بوتاکس با مسدود کردن تکانه های عصبی و کاهش حرکت عضلات عمل می کند. با کاهش حرکت، سطح پوست به تدریج صاف می شود و چین و چروک های متوسط ​​تا قوی شروع به ناپدید شدن می کنند.

اگر تزریق بوتاکس را متوقف کنید، پوست شما بیشتر از قبل شل نمی شود؟

نه. این مشکل ظاهر نمی شود و پس از انقضای دارو، عضلات به آرامی شل می شوند و به حالت اولیه باز می گردند، اما آرامش بیشتر از قبل نخواهد بود.

انجام بوتاکس چقدر طول می کشد؟

در صورت تحمل فرد، این تزریق بیش از چند دقیقه طول نمی کشد و در عرض چند دقیقه کامل می شود.

آیا می توان بوتاکس را در تمام قسمت های صورت اعمال کرد؟

نه. این امر برای تمام قسمت های صورت امکان پذیر نخواهد بود زیرا نیمی از بوتاکس در برخی از قسمت های صورت تزریق می شود که باعث می شود فرم طبیعی صورت غیر طبیعی شود.

مدت زمان این تغییر 3 تا 4 ماه می باشد. هزینه این درمان جدید در ایالات متحده بین 1000 تا 2000 دلار برآورد شده است. باید گفت صرف نظر از قیمت و مدت زمان این درمان، به دلیل پیچیدگی روش، لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود و سپس انجام شود.

بوتوک

عوارض بوتاکس چیست؟

خوشبختانه، عوارض جانبی عمومی مانند مسمومیت یا آلرژی بسیار نادر است و تنها تعداد کمی از افراد از ضعف شکایت دارند که در عرض 3 تا 4 روز از بین می رود.

اکثر عوارض جانبی موضعی هستند. گاهی اوقات تورم، کبودی و خونریزی وجود دارد که در عرض یک هفته خود به خود برطرف می شود.

مهم ترین عوارض بوتاکس به سه مورد مربوط می شود: تزریق بیش از حد، تزریق خارج از رحم و رساندن دارو به نواحی اطراف که غیرقابل پیش بینی و غیرقابل پیش بینی است. در نتیجه، عضلات ممکن است بیش از حد ضعیف شوند یا عضلات اطراف از کار بیفتند. علائم شامل پایین آمدن پیشانی و اطراف چشم ها، ابروها و بینی، پایین افتادن پلک ها، پایین آمدن دو گوشه دهان و مشکل در غذا خوردن و مشکل در بلع در صورت تزریق عمیق به گردن است.

بوتوک

ویدئوهای مربوط به تزریق بوتاکس

بوتوک

بوتوک

بوتوک

بوتوک

مراجعه پزشکان به تزریق بوتاکس

دکتر هادی سرمست جراح و (بوتاکس)

آدرس: تهران-پاسداران، بوستان 9، ساختمان مهر، پ. 133 طبقه پنجم واحد

تلفن تماس: 1722793042
22793025

آدرس دوم:

تهران – بلوار دهکده المپیک – خیابان زیبا دشت شمالی – فروشگاه جام شهروند – مرکز جراحی ارم

021-44763110

بوتوک

دکتر فرشید دبیرزاده متخصص پوست (بوتاکس)

آدرس: اصفهان، خیابان توحید میانی، نبش کوچه بهار، مجتمع کوه نور (بانک پارسیان)، طبقه چهارم، واحد 43

تلفن: 36290838

بوتوک

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید