از وزغ های آدمخوار تا نزدیک شدن مارها به جغدها / رازهای باورنکردنی و شگفت انگیز در مورد طبیعت


1. غلاف های نهنگ اسپرم در سواحل سائو میگل در آزور شنا می کنند

از وزغ های آدمخوار تا نزدیک شدن مارها به جغدها / رازهای باورنکردنی و شگفت انگیز در مورد طبیعت

اسپرم نهنگ مهارت های اجتماعی بسیار خوبی دارد و از طریق کلیک و زبان بدن ارتباط برقرار می کند. دانشمندان گزارش کرده‌اند که ارتباط نهنگ‌های اسپرم شامل تاکتیک‌های مبارزه مشترک است. دانشمندان با تجزیه و تحلیل رجیستری نهنگ های قرن نوزدهمی که به تازگی دیجیتالی شده اند، دریافتند که تاثیر نهنگ ها بر اهداف خود تنها در چند سال 58 درصد کاهش یافته است.

نهنگ‌ها یاد گرفته‌اند که تاکتیک‌های معمول خود را برای تشکیل دایره‌های دفاعی (مانند حملات اورکا) کنار بگذارند و در مقابل قایق‌های بادبانی شنا کنند. جالب‌تر اینکه نهنگ‌ها در مناطق جدیدی که قبلا مورد حمله قرار نگرفته بودند نیز با پیروی از آنهایی که حمله کردند، تاکتیک‌های جدیدی را آموختند.

2. وزغ های نیشکر که تبدیل به آدمخواری شده اند

از وزغ های آدمخوار تا نزدیک شدن مارها به جغدها / رازهای باورنکردنی و شگفت انگیز در مورد طبیعت

قورباغه نی (Rhinella marina) یک گونه مهاجم در استرالیا است که قورباغه های آن به آدمخوارهای حریص تبدیل شده اند.

این قورباغه ها توسط کشاورزان در دهه 1930 برای بلعیدن سوسک هایی که مزارع نیشکر را نابود می کردند معرفی کردند، اما قورباغه ها شکارچی طبیعی نداشتند. بدین ترتیب جمعیت وزغ از 102 به بیش از 200 میلیون نفر افزایش یافت. با افزایش چشمگیر جمعیت وزغ و مقدار محدود غذا، قورباغه های همیشه سازگار به زودی به آدمخواری متوسل شدند. بلافاصله پس از جوجه ریزی، وزغ های نیشکر تنها برای چند روز آسیب پذیر می مانند.

3. مارهای دریایی غواصان را با شرکای احتمالی اشتباه می گیرند

از وزغ های آدمخوار تا نزدیک شدن مارها به جغدها / رازهای باورنکردنی و شگفت انگیز در مورد طبیعت

غواصان به تنهایی به مارمولک نزدیک می شوند یکی از غواصان هنگام شنا در جزایر چپل در دیواره مرجانی بزرگ در استرالیای جنوبی متوجه شد که یک مار نر بسیار سمی صدا ایجاد می کند. خزندگان زیر آب غواص را قبل از اینکه خود را دور باله های او بپیچند و با عشق آب اطراف را لیس بزنند تعقیب کردند. مطالعه ای که توسط یک غواص و همکارش انجام شد نشان داد که رفتار غیرعادی مارها دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسید: مارها او را به عنوان یک شریک بالقوه اشتباه درک می کردند و مانند یک زوج رفتار می کردند.

بیشتر بخوانید  وزارت نیرو از قیمت رقابتی بیمه رازی دفاع می کند

در واقع، بسیاری از 158 تعامل غواصان با مارها در طول فصل جفت گیری مارها، بین ماه های مه و آگوست رخ داده است. این حیوانات که اخیراً از مارهایی که زمانی در خشکی زندگی می کردند تا در اقیانوس ها زندگی می کردند تکامل یافته اند، بینایی بسیار ضعیفی دارند، به این معنی که مارهایی که از نظر جنسی ناامید شده اند فقط می توانند لیس بزنند تا ثابت کنند که یک غواص مار نیست. بدتر از آن، از آنجایی که ماده ها معمولاً هنگام جفت گیری از نرها فرار می کنند، فرار از مارها فقط تشریفات خواستگاری را بیشتر تقلید می کند!

4. تاردیگراد اولین حیوان درهم تنیده کوانتومی در تاریخ شد

از وزغ های آدمخوار تا نزدیک شدن مارها به جغدها / رازهای باورنکردنی و شگفت انگیز در مورد طبیعت

میکروگراف الکترونی رنگی Tardigrad (SEM) که خرس آبی نیز نامیده می شود.

Tardigrade بدون شک برخی از سرسخت ترین حیواناتی هستند که تا به حال وجود داشته اند. او از تیراندازی، فرود در آب داغ، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش شدید و فرود تصادفی روی ماه جان سالم به در برد. موجودات میکروسکوپی از بسیاری از سناریوهای خنده‌دار جان سالم به در برده‌اند، زیرا می‌توانند با یک «تن» تقریباً غیرقابل تخریب آب بدنشان را از دست بدهند، و این شگفت‌انگیز بود. مطالعه ای که در دسامبر منتشر شد ادعا می کند که تاردیگریدها جهشی جدید به قلمرو کوانتومی انجام داده اند. اولین حیوان درهم تنیده کوانتومی باشید که در تاریخ مشاهده شد.

پس از جمع آوری سه تاردگراد از یک ناودان پشت بام در دانمارک، دانشمندان حیوانات را با سرد کردن آنها تا کسری بالای صفر مطلق (منفی 459.67 درجه فارنهایت یا منفی 273.15 درجه سانتیگراد) منجمد کردند و آنها را به “تون ماهی” تبدیل کردند. سپس با قرار دادن آنها در سیستم الکتریکی، دانشمندان گفتند که حیوانات را به حالت درهم تنیدگی کوانتومی موقت آوردند و خواص آنها را با خواص دستگاه الکتریکی مرتبط کردند. پس از احیا، تاردیگراد زنده مانده می تواند به طور منطقی ادعا کند که اولین حیوانی است که از درهم تنیدگی کوانتومی جان سالم به در برده است. این مطالعه که بین برخی از فیزیکدانان بحث برانگیز است، هنوز در انتظار بررسی است.

بیشتر بخوانید  مراسم درختکاری در شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد

دیدگاهتان را بنویسید