از هشدارهای کمبود گوشت قریب الوقوع گرفته تا افزایش قیمت مرغ


از هشدارهای کمبود گوشت قریب الوقوع گرفته تا افزایش قیمت مرغ

روز جدید : معیتبا عالی ، مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه تأخیر در تصمیم گیری مسئولان با هزینه نابودی صنعت دام به پایان می رسد ، گفت: مسئولان مربوطه هنوز نتوانسته اند با ایده و این بحران دام را برطرف کنند. این مشکل زمانی شروع به کار می کند که دامداری ها نباید از نظر تأمین مواد اولیه خود مشکلی داشته باشند.

در سال های اخیر ، مشکلات کمبود ، گرانی و دسترسی به دام توسط دامداران طیور و دام مطرح شده است ، اما متأسفانه مقامات اقدامات مناسبی را برای مقابله با این بحران و در نهایت با عواقب تصمیمات اشتباه در تولید و تولید نهایی انجام نداده اند. بازار کاملاً واضح است ، چرا که علی رغم انتقادات گسترده نسبت به اختصاص 4200 جلد برای واردات کالاهای اساسی ، از جمله دام ، اما این اتفاق در حالی رخ داد که سود حاصل از این تعداد به جیب دلالان و واسطه ها می رود.

به دلیل خشکسالی و شرایط کم بارندگی در سال برداشت آبیاری ، کشاورزان به دلیل کاهش علوفه در منطقه مرتع با بحران جدی روبرو شده اند که در کنار کمبودها و گرانی در ماه های اخیر منجر به تولید حیوانات مثمر و حتی باردار شده است. به کشتارگاههایی که خسارت جدی به صنعت دام نمی تواند جبران شود.

بر این اساس ، در هفته های اخیر با انتشار فیلم هایی از فضای مجازی برای ذبح گاو باردار ، احساسات مردم جریحه دار شده است ، زیرا در گذشته پرورش دهندگان گاوهایی را که باردار نبودند ، تا 20 کیلوگرم شیر دادند ، اما اکنون گاوهای غیر باردار هستند آنها 30 کیلوگرم شیر می دهند و او را به کشتارگاه می فرستند ، زیرا پرورش این گاو برای آنها اقتصادی نیست. با اجرای قانون جامع سیستم دامداری ، مشکلات یکبار برای همیشه حل می شود ، در غیر این صورت با کاهش جمعیت دام های مولد در آینده ای نه چندان دور با بحران تأمین گوشت روبرو خواهیم شد.

تحقیقات بازار نشان می دهد که علی رغم افزایش هزینه های تولید ، این هزینه هیچ ارتباطی با درصد فروش ندارد ، در حالی که مصرف کننده گوشت و شیر را با قیمت های بیش از حد و چندین برابر بیشتر از قیمت خرید درب دریافت می کند که دلیل آن است. مسئله اصلی این تعداد را باید در تصمیمات غلط کارمندان دولت و مداخلات نامناسب در بازار جستجو کرد ، که منجر به نابودی صنعت دام و در نهایت منجر به مکانی می شود که منابع گوشت و لبنیات به چندین دهه قبل برمی گردد.

بیشتر بخوانید  سایه مرگ کرونا در جنوب غربی خوزستان / 4 نفر دیگر جان خود را از دست دادند

اکنون ما برای آگاهی از آخرین جزئیات در مورد تأثیر بارندگی کم و خشکسالی بر صنعت دام و آینده گوشت و دام در کشور پس از بحران کشتار دام های مولد به دلیل کمبود و قیمت بالای دام ، به مقامات مربوطه مراجعه خواهیم کرد:

آیا باید 100000 تن منتظر مرغ باشیم؟

یکی از اعضای اتاق بازرگانی پیش بینی می کند که در صورت ادامه وضعیت موجود منابع دام ، مرغ حداقل به 80 تا 100 هزار تن در هر کیلوگرم برسد. اما آیا این گفته درست است؟ آیا برای این منبع پروتئین باید انتظار پایین بودن قیمت در بازار را داشته باشیم؟

محمدعلی کمالی سروستانی ، مشاور ارشد هیئت مدیره اتحادیه ملی مرغ گوشتی در مصاحبه با ایلنا در پاسخ به این س saidال گفت: پرداخت یارانه به ابتدای سال به سیاست کلی دولت آینده بستگی دارد زنجیره مرغ یا تصمیم بگیرید که برای گرفتن آخرین حلقه به او پول بدهید.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت یارانه طیور را که همان ارز 4200 تنی است ، به اولین زنجیره ای پرداخت می کند ، یعنی. بازرگانان ، برای واردات مواد اولیه دام ، که سالها تجربه همیشه آنها را منحرف کرده و مشکلات زیادی ایجاد کرده است. “

کمالی سروستانی با بیان اینکه در حال حاضر مرغداران در تهیه مواد اولیه یارانه ای یا دولتی دچار مشکل هستند ، افزود: مرغداران بخشی از دام را از بازار آزاد تهیه می کنند که این امر هزینه های آنها را بالاتر از قیمت مصوب افزایش می دهد.

وی افزود: از یک سو مواد اولیه دولتی به طور کامل به مرغداران نمی رسد و از طرف دیگر دولت قیمت منظمی را تحمیل می کند ، در این شرایط مشاهده آشفتگی بازار و نوسانات قیمت طبیعی است.

بیشتر بخوانید  دعوت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از همتای مغربی برای سفر به تل‌آویو

کمالی سروستانی در مورد نتایج یارانه های پایان زنجیره ، به عنوان مثال این مصرف کننده گفت: اگر دولت تصمیم بگیرد یارانه بازرگانان را لغو کند و به مصرف کننده پرداخت کند ، وضعیت بازار متفاوت خواهد بود.

وی افزود: در این شرایط بازار از قانون عرضه و تقاضا پیروی می کند و قیمت ها با توجه به میزان عرضه و تقاضا تعیین می شود.

کمالی سروستانی با اشاره به ظرفیت بالای صنعت طیور در کشور گفت: این صنعت از ظرفیت تولید بسیار بالایی برخوردار است ، بنابراین علاوه بر تأمین بازار داخلی ، امکان تهیه بازار منطقه نیز وجود دارد. در صورت پرداخت یارانه ها می توان با این ظرفیت بازار را انتظار داشت. “رقابت بین تولید کنندگان به نفع مصرف کنندگان است.

مشاور عالی وزارت هیئت مدیره اتحادیه ملی مرغ گوشتی کشور معتقد است؛ اگر سیاست یارانه را تا آخرین حلقه زنجیره اعمال کنیم ، یعنی. با مصرف کنندگان کمتر ، شاهد یک بازار بی ثبات و افزایش ناگهانی قیمت ها خواهیم بود.

کمالی سروستانی همچنین معتقد است حتی اگر سیاست اول ادامه یابد ، ادعای مرغ 100000 تومانی در آینده نزدیک اتفاق نخواهد افتاد.

در ماه های آینده کشور با کمبود جدی دام و گوشت روبرو خواهد شد

مویتبا عالی ، مدیر اجرایی اتحادیه ملی دامداران ، با اشاره به کشتار گسترده بره های تولیدی و گاو در کشور ، گفت:.

وی با بیان اینکه هزینه تولید هر کیلوگرم قوچ زنده برای کشاورزان 4 هزار تن است ، افزود: در حال حاضر حداکثر قیمتی که گوسفندان از کشاورزان خریداری می کنند 50 هزار تن در هر کیلوگرم است.

وی افزود: علی رغم افزایش قیمت لبنیات ، قیمت خرید شیر خام از دامداران تغییری نکرده است زیرا لبنیات دارای لابی های قوی هستند ، که متأسفانه دولت به دلیل کمبود ظرفیت اجرایی نمی تواند کارخانه ها را مجاب به خرید با قیمت واقعی کند. “

وی قیمت عالی هر کیلوگرم شیر خام را 8500 تن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر میانگین قیمت خرید هر کیلوگرم شیر خام از یک دامدار 4500 تا 6000 تن است اما دامداران در فروش شیر با ضرر قابل توجهی روبرو هستند. “

بیشتر بخوانید  در درگیری ارتش پاکستان با تروریست ها در بلوچستان 19 نفر کشته شدند

مدیر عامل اتحادیه دامداران در پاسخ به قیمت خرید تضمینی شیرخام 6400 تنی گفت: اتحادیه دامداران با قیمت خرید تضمینی اعلام شده توسط وزیر جهاد مخالفت می کند ، به عنوان هزینه هر کیلوگرم شیر خام برای کشاورز 8 500 جلد است. وجود خشکسالی در کشور ، درصد 6400 تومانی دردی را دوا نمی کند.

عالی با اشاره به اینکه کشتار گسترده بره ها منجر به عرضه مداوم دام شده است ، گفت: “طی سه تا شش ماه آینده ، در این زمینه با مشکل روبرو خواهیم شد و با کمبود جدی روبرو خواهیم شد.”

این فعال بخش خصوصی درباره اینکه تصمیم گیری برای برون رفت از وضعیت فعلی چیست ، تصریح کرد: دولت باید بیدار شود ، اکنون دولت آخرین روزهای خود را می گذراند و هیچ کس کاری نمی کند و همه چیز را به دولت بعدی تحویل می دهد. آنها این کار را می کنند

عالی در پاسخ به این س ifال که آیا فکر می کند دولت بعدی قادر به پاسخگویی به همه چالش ها خواهد بود ، افزود: “این کار بسیار دشواری است که انجام آن آسان نخواهد بود مگر اینکه همه دست به دست هم دهند و آماده بیرون آمدن از این مسئله باشند. در این صورت ، ما احتمالاً می توانیم بر وضعیت فعلی غلبه کنیم.

وی تأکید کرد: شرایط به گونه ای شده است که باید کاری برای نجات کشور انجام شود ، اوضاع بد اقتصادی تولیدکنندگان و مردم را تحت تأثیر قرار داده است و همه باید با هم کار کنند تا از شرایط فعلی خارج شوند ، در غیر این صورت همه ما انتظار عواقب شدید را داریم.

عالی ادامه داد: در شرایط فعلی حداکثر 30 درصد ورودی با نرخ مصوب و 70 درصد در بازار سیاه تأمین می شود که به طور قابل توجهی هزینه های تولید را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید