از هزینه های سفر به یونان بدانید!





راهنمای سفر به یونان




سفر به یونان هم مثل بیشتر سفرهای خارخی نیاز به ویزا و البته پاسپورتی با حداقل ۶ ماه اعتبار دارید. یونان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان است و با بیش از ۶۰ جزیره ی مسکونی، جاذبه های تاریخی، سواحل و کوه های سربه فلک کشیده اش جاذبه های زیادی برای بازدید دارد. کشوری با جزایر رویایی، آسمان آبی و دریای لاجوردی که گوشه گوشه اش آکنده از تاریخ و اسطوره های یونانی است.




کشور یونان از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی قاره اروپا قرار گرفته است. یونان از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است. یونان در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده‌است و میراث‌دار یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار سده سلطهٔ ترکان عثمانی است.


یونان با داشتن کمترین میزان جرم و جنایت، یکی از امن ترین کشورهای اروپاست. مردم یونان هم به صادق بودن مشهورند. اغلب اوقات اگر کیف دستی یا کیف پول خود را در کافه جا بگذارید، اگر دنبال کیف تان بروید، به احتمال زیاد آن را پیدا می کنید. در سفر به یونان اگر نیاز شد که به اداره ی پلیس بروید، سعی کنید همیشه به پلیس گردشگری مراجعه کنید چون آنها می توانند انگلیسی صحبت کنند و متخصص رفع مشکلات پلیسی گردشگران هستند. در سفر به یونان لازم است کارت شناسایی به همراه پاسپورت یا گواهی نامه ی رانندگی معتبر با خود داشته باشید. برهنگی در ساحل، چادر زدن در مکان های غیر مجاز و حالات مستی در ملا عام به ترتیب متداول ترین جرم هایی است که گردشگران در یونان مرتکب می شوند. در سفر به یونان همچنین عکس گرفتن در نقاط ممنوعه مثل فرودگاهها جرم محسوب می شود.


اطلاعات کلی برای سفر به یونان


  • یونان حدود 14 هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی دارد و از این لحاظ دهمین کشور دنیا محسوب می شود.

  • جمعیت یونان بالغ بر 10.7 میلیون نفر است که 4 درصد آن را مهاجران تشکیل می دهند (که اکثرا اهل کشور آلبانی هستند). همچنین جوامع بزرگی از یونانی ها در ایالات متحده، انگلستان و استرالیا زندگی می کنند (که تعدادشان در ملبورن استرالیا خیلی بیشتر از سایر نقاط دنیاست).

  • یونان بیش از 370 برند نوشیدنی دارد که اوزو با طعم رازیانه معروفترین و محبوب ترین نوشیدنی این کشور می باشد. یونانی ها شب که فرا می رسد این نوشیدنی محبوب را با کمی یخ و آب جرعه جرعه می نوشند و در کنار آن چیزی هم می خورند.

  • یونان بیشترین ارز خارجی خود را از راه صنعت گردشگری بدست می آورد و سالانه نزدیک به 10 میلیون گردشگر و توریست از یونان دیدن می کنند. بعد از گردشگری، صادرات محصولات کشاورزی مخصوصا زیتون و روغن زیتون، مرکبات و کشمش از دیگر صنایع مهم کشور یونانهستند.

  • عید پاک بزرگترین مناسبت در تقویم یونان محسوب می شود. در عید پاک محلی ها به جای تخم مرغ های شکلاتی به یکدیگر تخم مرغ های آبپزی به رنگ قرمز می دهند.

  • زبان رسمی : یونانی

  • واحد پول : یورو

  • شماره‌های اضطراری: ۱۱۲

  • اختلاف ساعت با تهران : یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.


بهترین زمان برای سفر به یونان از نظر آب و هوا




با توجه به شرایط جغرافیایی که کشور یونان دارد، از لحاظ آب و هوایی در بیشتر اوقات سال آفتابی است. به همین دلیل در فصل تابستان، بهار و حتی پاییز گردشگران متعددی به یونان سفر می کنند. در ماه‌های بین تیر تا مهر میانگین دما در یونان حدود ۳۰ درجه سانتی گراد است و در ماه‌های دی تا اسفند هوا به ۱۰ درجه سانتی گراد می‌رسد و شما ممکن است با بارش باران مواجه شوید.


یونان آب و هوای خوبی دارد. بهترین زمان سفر به یونان و دیدن تمام شهرهای آن، فصل تابستان و از اواسط جولای تا اواخر آگوست (تیر تا شهریور) است که دمای هوا رو به افزایش است؛ البته به خاطر اینکه همه دوست دارند در این زمان به یونان سفر کنند، همه جا شلوغ است. برای رفتن به جزایر یونان بهترین زمان ماه های جون تا سپتامبر (خرداد تا مهر) است. در طول این ماهها سواحل شمالی یونان مخصوصا شبه جزیره ی هالکی هایکی و جزایر ساموتراکی و تاتوس از نو زنده می شوند. در اکتبر (اواسط مهر تا اواسط آبان) هوا مخصوصا در غرب یونان یا در مناطق کوهستانی اغلب طوفانی ست اما درجزیره آیوس دیمتروس (بخش شمالی یونان)، یک تابستان کوچک خواهیم داشت و هوا بسیار مطبوع و لذت بخش خواهد بود. پاییز یونان هم زیباست؛ خورشید ملایم تر می تابد، دریا اغلب خوش رایحه تر از هواست و رنگ ها هم لطیف تر هستند.


یونان


بهترین زمان سفر به یونان از نظر فصل




بدون شک هر زمان که خواستید می توانید به این کشور سفر کنید زیرا همواره شرایط مساعدی برقرار است. در فصل بهار که از اواخر فروردین تا اواسط خرداد ادامه دارد؛ جمعیت مسافران کمتری به سمت این شهر گسیل می شوند، اگر از جمعیت زیاد گریزان هستید، در زمان جشن ایستر ارتدکس سفر کنید. در حالی که در این زمان به مدت یک هفته فروشگاه‌ها و رستوران‌ها تعطیل هستند. در فصل تابستان هوای یونان بسیار گرم می شود اما نه آنقدر که طاقت فرسا باشد به همین دلیل اگر به گرما علاقه چندانی ندارید سعی کنید در تابستان به یونان سفر نکنید، این فصل از اواخر خرداد تا اواخر مرداد ادامه دارد. و اما بهترین زمان برای سفر به شهرهای این کشور در فصل های پاییز و زمستان است، شرایط هوایی در این دو فصل بسیار ملایم بوده و برای گردشگری مناسب است.


بهترین زمان برای سفر به یونان از نظر قیمت


در یونان سه فصل مختلف وجود دارد که روی قیمت های سفر تاثیر می گذارد: از ماه اکتبر تا آوریل (اواسط مهر تا اوایل اردیبهشت) قیمت ها پایین هستند، از ماه می تا جون و سپتامبر (اواسط اردیبهشت تا اواسط تیر و اوایل مهر) قیمت ها متوسط اند و ماه های جولای و آگوست (اواسط تیر تا آخر شهریور) قیمت ها بالا می باشند. در عید پاک هم احتمالا قیمت ها هنوز بالا هستند. بنابراین بهترین فصل سفر به یونان از نظر قیمت، فصل پاییز و زمستان می باشد.



شهرهای گردشگری مهم برای سفر به یونان




آتن: بزرگترین شهر یونان و پایتخت این کشور است، جاذبه های تاریخی متعددی در این شهر وجود دارد که معمولا اولین مقصد گردشگران به یونان شهر آتن است.


پاتراس: شهری بر فراز تپه های باستانی پاناچایمون با منظره ای رو به خلیج پاتراس که تاریخ را در خود نهفته دارد. پاتراس که به آن “پاترا” هم گفته می شود، هزاره ای پر خاطره از زمان رومی ها دارد و اکنون نیز با عنوان دروازه یونان به غرب، به مرکز بازرگانی کشور و منطقه تبدیل شده است.


رودس: رودس، جزیره ای زیبا و رویایی در دریای اژه شرقی و متعلق به یونان است، سرزمینی با تاریخی کهن، طبیعتی آرامش بخش و مناظری جادویی دارد.


سانتورینی: جزیره سانتورینی دروازه ورود به یکی از همین رویاهاست. اینجا مکانیه که یکی از ویرانگرترین عنصر طبیعت، یعنی آتشفشان باعث به وجود آمدنش شده و امروزه یکی از زیباترین جزایر جهان شناخته شده و حسابی نظر توریست هارو به سمت خودش جلب کرده است.


لسبوس: در جزیره لسبوس گاهی مسیر گردشگری از دست مسافران خارج می شود، در این مجمع الجزایر باید صفحه به صحف با تاریخ آن قدم بزنید. از همین رو جزیره لسبوس برای کسانی که به تاریخ یونان علاقمند هستند بعد شهر آتن گزینه بسیار مناسبی است.




میکونوس: جزیره میکونوس هم این روزها تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری مهم در کشور یونان شده است و کسانی که به دنبال آرامشی از جنس آسمان و ساحل هستند می توانند جزیره میکونوس را برای سفرشان به یونان انتخاب کنند.




کرت: کرت، در کشور یونان جزیره ای زیبا بوده که در آب های دریای مدیترانه قرار گرفته است. جزیره کرت این روزها در کشور یونان به یکی از مقاصد گردشگری اروپایی تبدیل شده است.


کشور یونان




جاذبه های گردشگری مهم در سفر به یونان




موزه آکروپلیس – Acropolis Museum


موزه بسیار زیبایی که کلکسیون حیرت انگیزی از مجسمه های باشکوه در تپه مقدس آکروپولیس است. این کلکسیون در یک ساختمان دیدنی و مدرن که در سال ۲۰۰۹ باز شد قرار دارد.


کتابخانه هادریان- Library of Hadrian


کتابخانه بزرگی که توسط هادریان، امپراتوری روم ساخته شد. این کتابخانه ۱۲۰ متر طول دارد و در سال ۱۳۲ بعد از میلاد افتتاح شده و هم اکنون یکی از جاذبه های گردشگری در شهر آتن به شمار می رود.


آکروپلیس – Acropolis


کروپولیس، در شمال شرقی پارتنون در آتن، پایتخت یونان و در مرتفع ترین نقطه دشت و ۱۵۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. مجموعه تاریخی آکروپولیس برای مردم یونان یک نماد ملی محسوب می شود، این مجموعه با دقت و ظرافت بسیار دقیق هندسی و ریاضی ساخته شده است.


تئاتر دیونیسوس- Theater of Dionysus


تئاتر دیونیسوس محل تولد تئاتر اروپاست . در قرن پنجم قبل از میلاد، کمدی و تراژدی های زیادی از نویسندگان معروفی همانند ایسخولوس ، اوریپیدس و سوفوکل در اینجا اجرا می شد. در حقیقت این تیاتر بخشی از جشنواره ای به نام دیونیسوس بود، که به افتخار خدای دیونیسوس برگزار می شد.


دشت نمک کالونی لسبوس – Kalloni Salt Pans


اگر به پرنده ها خصوصا به فلامینگوها علاقه زیادی دارید، این پارک وحش طبیعی، یکی از بهترین گزینه ها برای دیدن آن هاست. فراموش نکنید که دوربین عکاسی و مقداری خوراکی همراه خودتان داشته باشید.


کلیسای جامع سنت آندروی پاتراس – Saint Andrew Cathedral Church


کلیسای جامع سنت آندروی پاتراس در سال ۱۹۰۸ تحت نظر آرشیتکت، آناستاسیوس متاخاس و به سبک بیزانتین ساخته شده است. مساحت این کلیسا ۱۸۰۰ متر مربع بوده و بزرگترین کلیسای یونان است.


قلعه پاتراس – Castle of Patras


قلعه ای در اواسط قرن ششم بر فراز خرابه های آکروپولیس ساخته شده است. این قلعه دارای ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا به کوهستان پاناچایکو تکیه داده است.


ساحل کاماری – Kamari Beach


یکی از زیباترین ساحل های سانتورینی که پلاژ مخصوص آفتاب هم دارد.


هزینه اقامت در کشور یونان




یونان هم مانند اکثر کشورهای گردشگری در سراسر دنیا دارای هتل های خوب و مناسب بسیاری است. نکته ای که شما باید قبل از سفر به یونان توجه داشته باشید آن است که حتما میزان بودجه و انتظاراتی که از محل اقامتتان دارید را مشخص کنید سپس اقدام به رزرو هتل در این شهر بنمایید. در ادامه راهنمای سفر به یونان ما به چند هتل مناسب برای اقامت در شهرهای کشور یونان نظیر آتن می پردازیم و همچنین حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این کشور را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۶ ذکر شده است).


  • هتل های دو ستاره ۳۰۰,۰۰۰ تا ۴۸۰,۰۰۰ تومان

  • هتل های سه ستاره ۳۵۰,۰۰۰ تا ۷۵۰,۰۰۰ تومان

  • هتل های چهار ستاره ۵۰۰,۰۰۰ تا ۹۵۰,۰۰۰ تومان

  • هتل های پنج ستاره ۷۵۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان


جاذبه های یونان


هتل های پیشنهادی برای سفر به یونان




هتل دروازه آتن – The Athens Gate Hotel




یکی از معروف ترین هتل های یونان در شهر آتن قرار دارد، هتل دروازه آتن در قلب بافت تاریخی شهر آتن بوده و دسترسی به جاذبه های تاریخی و مرکز شهر با اقامت در این هتل بسیار راحت است. از جمله امکانات خوبی که این هتل ۴ ستاره ارائه می دهد نیز رستوران، اینترنت رایگان پرسرعت، اتاق بیزینس، رم سرویس، اتاق ملاقات، اتاق مهمونی، خشک شویی، لاندری و صبحانه رایگان می باشد.

شماره تلفن: ۰۰۳۰۲۱۰۹۲۳۸۳۰۲


هتل اّ اند بی – O&B Athens Boutique Hotel




یکی از لوکس ترین هتل های کشور یونان که در شهر آتن قرار دارد هتل اّ اند بی است. از جمله امکانات این هتل ۴ ستاره رستوران، اتاق های خانوادگی، اتاق های سیگار ممنوع، اینترنت رایگان پرسرعت، صبحانه رایگان، لاندری و رم سرویس را می توانیم نام ببریم.

شماره تلفن: ۰۰۳۰۲۱۰۳۳۱۲۹۴۰


هتل آوا – AVA Hotel




دیگر هتل ۴ ستاره ایی که در راهنمای سفر به یونان می خواهیم آن را معرفی نماییم، هتل آوا است. این هتل در دارای امکانات رفاهی فوق العاده و موقعیت مکانی فوق العاده ای است، از همین رو می توانید با اقامت در این شهر به راحتی به جاذبه های تاریخی و گردشگری در شهر آتن کشور یونان دسترسی داشته باشید.

شماره تلفن: ۰۰۳۰۲۱۰۳۲۵۹۰۰۰


هزینه خورد و خوراک در سفر به یونان




در راهنمای سفر به یونان ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، از همین رو به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب در این شهر باید ۱۰ یورو پرداخت نمایید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط با سرویس میز یک غذای دو نفره را میل کنید، باید مبلغ ۳۰ یورو را هزینه نمایید. اگر هم بخواهید یک ساندویچ همبرگر میل کنید باید ۶ یورو بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی ۰٫۵۰ یورو می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل ۲٫۹۱ یورو پرداخت بنمایید.


رستوران های پیشنهادی برای سفر به یونان




رستوران فانکی گورمت – Funky Gourmet


یکی از بهترین رستوران های شهر آتن که فضای داخلی آن بسیار شیک است رستوران فانکی گورمت هست. در این رستوران می توانید انواع غذاهای یونانی را بهترین طعم ممکن سرو کنید.


رستوران لیتوس – Lithos Tavern Restaurant


دیگر رستورانی که می خواهیم در راهنمای سفر به یونان آن را معرفی کنیم، رستوران لیتوس است. این رستوران از لحاظ کیفیت غذا در طبقه عالی قرار دارد ولی خوب کمی هزینه تهیه غذا در این رستوران بالا است. اگر می خواهید در سفرتان به آتن رستوران لوکس و فوق العاده را تجربه کنید این رستوران گزینه مناسبی است.


رستوران اسپوندی – Spondi


یکی از رستوران های خوب کشور یونان در شهر آتن است به نام اسپوندی، در این رستوران می توانید انواع غذاهای خوشمزه، تاره و با بهترین طعم یونانی را میل کنید.


هزینه حمل و نقل در کشور یونان


  • هزینه بلیط تک سفره ۱٫۴۰ یورو

  • هزینه بلیط ماهانه ۳۰ یورو


هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳٫۴۰ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۰٫۸۰ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۱۰٫۸۵ یورو باید پرداخت نمایید.


divider


بیشتر بخوانید:


هزینه سفر به عراق چقدر شده است؟


برای تعطیلات نوروز قصد سفر به مالزی را دارید؟حتما بخوانید!


به سفر خارجی میروید: به این نکات مهم توجه کنید!


گردآوری توسط بخش گردشگری


مجله دلگرم


بیشتر بخوانید  مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر هرات

دیدگاهتان را بنویسید