از متوسلیان و آهوان تا روز علی در خیابان های پایتخت


به گزارش ایرنا ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سی و هشتاد و هشتمین جلسه این شورا ، دقیقه 65 کمیته فرعی تعیین شورای شهرداری تهران را بررسی و با آرا و نظرات خود تصویب کردند ؛ بنابراین ، ما به شرح حال و شخصیت این چهره ها نگاه خواهیم کرد.

در میان خیابان های ذکر شده یا تغییر نام یافته ها نام های بزرگی مانند علی دایی ، سردار حاج ، احمد متوسلیان و نام چندین روزنامه نگار از جمله جاوید الاطار ، کاظم آهوان ، گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و … وجود دارد. مشاهیر. ادبیات و هنر شنیده می شد.

از جانب "مدافعان" و "اخوان" در حالی که "علی دایی" در خیابان های پایتخت

سردار احمد متوسلیان

بزرگراه فتح ، موسوم به Motusalian
در طی دقیقه 65 قرائت کمیته فرعی انتصاب شورای اسلامی شهر تهران ، یکی از پیشنهادات نامگذاری بزرگراه فتح حاج احمد متوسلیان بود که اعلام شد زیرا خبری از شهادت این فرمانده نبود و وی به اسارت در آمد. نیروهای اسرائیلی بیش از سه دهه است. از عنوان شهید برای این نامگذاری استفاده نشده است.

احمد متوسلیان در تاریخ 6 آوریل 1943 در محله ای در جنوب تهران متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در دبستان اسلامی مصطفوی به پایان رساند. وی هنگام تحصیل به پدرش در بازار تهران در صنعت شیرینی سازی کمک کرد. وی پس از پایان دوره دبستان وارد هنرستان صنایع شد و در سال 1351 فارغ التحصیل شد.

سپس به خدمت سربازی اعزام شد و دوره تخصصی تانک را در شیراز گذراند و پس از آن به سرپل ذهاب اعزام شد. وی در سال 1977 در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه علم و صنعت ایران پذیرفته شد.

احمد متوسلیان فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله در جنگ ایران و عراق بود و یکی از چهار ایرانی بود که در سال 1982 در لبنان ربوده شد. پس از 39 سال ، سرنوشت او و همرزمانش هنوز مشخص نیست.

از جانب "مدافعان" و "اخوان" در حالی که "علی دایی" در خیابان های پایتخت

علی دایی

بلوار غرب بی نام در کنار مجموعه آزادی به نام روز علی

پیشنهاد دیگر ارائه شده در این جلسه نامگذاری بلوار بینام غربی در کنار مجموعه آزادی علی دایی بود و اعلام شد که این پیشنهاد به درخواست جمعی از خبرنگاران و خبرنگاران ورزشی و به دلیل موقعیت و شهرت این بازیکن ملی پوش سابق مطرح شده است. تیم در جهان است. و در سال های اخیر در رسانه های اجتماعی مطرح شده است.

اما علی دی کیست؟ شاید افراد کمی باشند که با نام این اسطوره فوتبال ایران و آقای گل جهان آشنا نباشند. این در کشورهای دیگر و در میان طرفداران فوتبال محبوب است.

دایی زاده در 5 فوریه 1980 بازیکن بازنشسته تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس بود. وی علاوه بر بازی در لیگ برتر ایران ، در ستاره های قطر ، امارات و بوندس لیگای آلمان نیز بازی کرد. او بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران محسوب می شود و در کنار کریستیانو رونالدو ، آقای گل جهان؛ بهترین مهاجم تاریخ جام ملت های آسیا و همچنین بهترین مهاجم ایران پس از انقلاب در نظرسنجی های وب سایت IFOS انتخاب شدند.

نام او همچنین در فهرست 10 بازیکن برتر تاریخ فوتبال آسیا از ISP است و با 109 گل در 148 مسابقه ملی ، او رکورد بیشترین گل زده در مسابقات فوتبال ملی مردان در جهان و با 14 گل را دارد. او رکورددار بیشترین گل در مسابقات است. چندین دوره برای جام ملت های آسیا وجود دارد.

اکنون با موافقت شورای شهر تهران ، بلوار غربی که نام آن در کنار مجموعه آزادی نیست ، به نام این فوتبالیست محبوب نامگذاری شده است.

از جانب "مدافعان" و "اخوان" در حالی که "علی دایی" در خیابان های پایتخت

کاظم آهوان

10 کوچه به نام اهالی فرهنگ و روزنامه نگاران نامگذاری شد

در این جلسه شورای شهر تهران ، تعدادی از خیابانهای خیابان قائم مقام فراهانی در منطقه 6 تهران مطابق با مناطق وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی از طرف تعدادی از اهالی فرهنگ و رسانه پیشنهاد و به شهادت رسیدند. روزنامه نگاران

در همین راستا ، برای کوچه های اول ، سوم ، پنجم ، هفتم ، دوم ، چهارم ، ششم ، هشتم ، دهم و دوازدهم خیابان قائم مقام فراهانی ، نام های بزرگی مانند نسیم شمال ، شاعر و روزنامه نگار مشهور دوره پهلوی اول ، که شهید بود ، میرزا صالح شیرازی ، از چهره های برجسته مطبوعات ایران ، صدیقه دولت آبادی ، مریم عمید سمنانی ، دو روزنامه نگار که به عنوان روزنامه نگار در فرهنگ نشر کار می کردند و سخت کار می کردند. پیشنهاد می شود.

همچنین کوچه چهارم خیابان قائم مقام فراهانی بنام “کیومرث صابری فومنی” معروف به “گل آقا” کوچه ششم بنام “کاظم اخوان” روزنامه نگار شهید اسیر شده توسط نیروهای اسرائیلی در شرکت رهبر بزرگ اسلامی حج احمد متوسلیان و کوچه هشتم ، به نام “احمد بورکانی” ، چهره معروف روزنامه نگار مدرن ایرانی ، توسط همکاران در کوچه های ششم ، دهم و دوازدهم کوچه های “ادیب الممالک فراهانی” و “یوسف اعتصام الملل” تغییر نام خواهد یافت. مولک »، پدر پروین اعتصامی ، که وی نیز روزنامه نگار بود. پیدا شد

به منظور نامگذاری خیابان ها برای بانوان و به درخواست زنان شورای شهر ، کوچه رضا واقع در منطقه 3 به “محتهد بانو نصرت امین اصفهانی” و کوچه حافظ در منطقه 11 به “توبا آزمود” تغییر نام می یابد.

بانو نصرت امین اصفهانی وی یکی از نویسندگان مشهور ایرانی است که در سال 1265 متولد شد و یکی از زنان وکیل و مجتهد جهان اسلام و از اساتید حوزه علمیه اصفهان است. وی در اصفهان تحصیل کرد و به سطح علمی بالایی رسید و سرانجام مجوز اجتهاد گرفت.

او عمر خود را به نوشتن و تدریس سپری کرده و چندین کتاب مانند راه مقدسین ، مخزن عرفان و 15 جلد تفسیر کامل از قرآن تألیف کرده است که همه آنها با عنوان بانوی ایران منتشر می شوند. . این خانم عزیز در سال 1983 درگذشت.

طوبی آزموده همچنین بنیانگذار دبستان ناموس است و آن مدرسه را با پشتکار و مبارزه حفظ می کند. وی همچنین اولین دبیرستان دخترانه را در سال 1307 در تهران تأسیس کرد. این بانوی بزرگوار در سال 1315 در سن 60 سالگی درگذشت.

در این جلسه شورای شهر تهران همچنین تصمیم این کمیسیون در مورد تغییر نام خیابان لادن در منطقه 2 خلخال ، کوچه شقایق در منطقه نمین 2 و کوچه کاج در منطقه 2 بیجار را اعلام کرد. خیابان شقایق در منطقه 6 به نام فومنات و کوچه نصر در منطقه 6 به نام صومعه سرا.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با 14 رأی موافق این نام ها و تغییر نام ها هستند.

از جانب "مدافعان" و "اخوان" در حالی که "علی دایی" در خیابان های پایتخت

کمیته فرعی نامگذاری را چقدر می شناسیم؟

شورای نامزدی شورای اسلامی کمیته فرعی شورای اسلامی شهر T در نامگذاری و تغییر نام شهرها ، خیابان ها ، کوچه ها ، میادین ، ​​بازارها ، کاخ ها ، معابر ، پردیس ها ، پارک ها ، کوچه ها ، خیابان های مرده و اماکن عمومی در منطقه شهری تهران در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و شورای شهر شورای اسلامی پایتخت با حضور سه نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و زیست فرهنگی ، رئیس روابط عمومی و روابط بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ، مدیرکل امور عمومی و روابط بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ، مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل شهرداری تهران و نماینده منتخب توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی تشکیل می شود.

جلسات کمیسیون با حضور 2/3 اعضا رسمیت می یابد و مصوبات آن با رای اکثریت اعضای حاضر و پس از پیشنهاد به شورا و تصویب آن در صحن علنی دادگاه معتبر خواهد بود. شورا؛ دبیرخانه این کمیسیون در اداره اصلی روابط عمومی و روابط بین الملل شهرداری تهران است و مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل شهرداری تهران به عنوان دبیر کمیسیون منصوب شده است.

جلسات کمیسیون هر 15 روز یکبار در شورای اسلامی شهر تهران برگزار می شود و صورتجلسات کمیسیون باید در دفتر مخصوصی ثبت و به امضای اعضای حاضر در هر جلسه برسد.

ارائه پیشنهاد نامگذاری یا تغییر نام خیابانها و اماکن عمومی تهران به کمیسیون مربوطه در شورای اسلامی شهر تهران و دبیرخانه کمیسیون موظف است کلیه پیشنهادهای دریافتی را دریافت و ثبت و در جلسات مربوطه برنامه ریزی و اعلام نماید چهره های فیزیکی یا قانونی

همچنین به منظور تسهیل کار کارشناسی و تسریع در روند نامگذاری و تغییر نام معابر ، این کمیسیون موظف است کمیته های کارشناسی را تشکیل داده و با حضور شهردار محترم شهرداری در هر منطقه از شهرداری تهران نام و تغییر نام دهد. منطقه (رئیس کمیته) ، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه (دبیر کمیته) ، نماینده انجمن های منطقه ای منطقه (در صورت تشکیل انجمن های شورای در این زمینه) با معرفی اجرایی ستاد شورای انجمن ها ، نماینده کامل بنیاد شهید انقلاب اسلامی ”در تهران در منطقه بنیاد امام یکی از مساجد منطقه با معرفی شورای هماهنگی مساجد تهران است ، یک متخصص در مسائل فرهنگی اجتماعی آشنا با تاریخ و ادبیات برای انتخاب و معرفی توسط شهردار منطقه ، با اولویت به اساتید دانشگاه یا استادان در همان منطقه است. این منطقه باید مسکونی باشد و یک نماینده کامل از فرماندهی منطقه مقاومت بسیج که منطقه شهرداری در آن قرار دارد ، باید اقدام کند.

بیشتر بخوانید  مراجعه کنید | اولین فیلم از صحنه آتش سوزی و انفجار در بندر جبل علی

دیدگاهتان را بنویسید