از فردا انتشار نتایج اولیه آزمون/انتخاب کارشناسی ارشد رشته علوم پزشکی آغاز می شود.



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نتایج اولیه 1401 کارشناسی ارشد علوم پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند از فردا نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

مسابقه داوطلبان کسب عنوان کارشناسی ارشد علوم پزشکی 1401 در روزهای پنجشنبه 14 و جمعه 15 خرداد ماه سال جاری در 34 حوزه امتحانی دانشگاه های علوم پزشکی در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد. بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، حدود 64 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و برخی از داوطلبان نیز در آزمون دو رشته شرکت می کنند.

همانطور که در اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی آمده است، آزمون کارشناسی ارشد 1401 گروه پزشکی در تمامی رشته ها به جز مددکاری اجتماعی در یک مرحله برگزار شد و رشته های با ظرفیت پذیرش 3 دانشجو یا بیشتر مشمول یک سهمیه اضافی 10% بیش از ظرفیت پذیرش استعدادها با آزمون و بدون آزمون عالی هستند.

برای دروسی که به صورت مجموعه امتحانی ترکیب می شوند، تنها یک برگه سوال برای این مجموعه صادر می شود. داوطلب با انتخاب گروه در صورت دارا بودن شرایط شرکت در یکی از رشته های مورد نظر از آن گروه می توانست در رشته آن گروه در آزمون شرکت کند.

سوابق تحصیلی داوطلبان عنوان کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال 1401 در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و داوطلبان از فردا شنبه 27 تیرماه تا ساعت 13 می توانند انتخاب رشته کنند. بعد از ظهر ساعت: 00 روز سه شنبه 21 تیر.

بیشتر بخوانید  جواد نکونام جریمه شد

دیدگاهتان را بنویسید