از شایعات تا کارت یارانه نان واقعیت


به گزارش سلام نو به نقل از فارس، دولت سیزدهم اقدامی را که سال ها پیش دولت روحانی باید برای حذف ارز 4200 تومانی انجام می داد، در دستور کار قرار داد.

دولت اصلی در صدد انجام اصلاحات کلیدی اقتصادی در حوزه عدالت و حذف سود عده ای خاص است و همانطور که مقامات دولتی گفته اند حاضرند آبروی خود را در این راه قربانی کنند. یکی از موضوعات مهم در این زمینه آزادسازی قیمت ها و پرداخت مستقیم یارانه نان به مردم است.

در همین راستا عده ای مغرض تصویری فتوشاپی با عنوان کارت یارانه نان منتشر کرده اند که صحت ندارد.

از شایعه تا واقعیت کارت یارانه نان  این تصاویر چقدر واقعی هستند؟

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در این باره گفت: زیرساخت ها به گونه ای طراحی شده که مردم با برداشت کارت همزمان با خرید کالاهای اساسی، یارانه خود را دریافت کنند. به این ترتیب مبلغ هزینه های خرید و مبلغ از حساب بانکی وی از یارانه فردی کسر می شود. در این روش یارانه فقط به آردی که به دست مردم رسیده است تعلق می گیرد و نه برای تمام آرد نانوایی. نیازی به کارت و حساب بانکی جدید نیست و خرید با کارت بانکی فعلی افراد انجام می شود. قیمت و شکل خرید نان تغییر نمی کند.

همچنین مخبر معاون اول رئیس جمهور شب گذشته با تاکید بر اینکه یارانه نان و دارو به هیچ وجه لغو نمی شود، گفت: یارانه نان سنتی در نظر گرفته شد که طبق مصوبه مجلس باید به صورت الکترونیکی پرداخت شود. ” شکل”. ‌

برای سایر کالاهای اساسی ماهانه مبلغی برای جبران افزایش قیمت در نظر گرفته شده است. اقشار پردرآمد بخشی از هزینه تهیه این کالاها را می پردازند، اما اقشار ضعیف و کم درآمد از این یارانه ها نهایت استفاده را می کنند و پولی که به آنها داده می شود به آنها آرامش می دهد.

بیشتر بخوانید  غذای فوری درست کن | ترفند پیتزا باگتی +فیلم

مخبر تاکید کرد: این یارانه ها و هزینه ها قبل از اعلام قیمت ها به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. در کنار این تمهیدات، سبد سهام برای دهک های پایین شرکت نیز در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید