از زمان شیوع ویروس کرونا، تعداد افراد سیگاری سرد دو برابر شده است



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ابراهیم نعیمی با بیان این مطلب اظهار کرد: حدود 5 درصد از دانش آموزان ما دچار مشکلات و اختلالاتی هستند که از نظر روانی آسیب شناسی محسوب می شود و از 95 درصد مابقی، 15 درصد دانش آموزان ما افراد دارای مشکل هستند. ، اما این کاستی ها به معنای آسیب روحی نیست، بلکه عدم مهارت است و دانش آموزان باید مهارت های لازم را بیاموزند.

او می گوید: «همه می توانند در طول زندگی خود استرس داشته باشند یا با تعارضاتی مانند عدم تصمیم گیری درست مواجه شوند. 15 درصد از دانش آموزان ما که مشکل دارند نیز با این مشکل روبرو هستند و باید مهارت هایی را توسعه دهند که از طریق مشاوره و نه درمان مطلق به دست می آید.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان دانش آموزی گفت: بر اساس برآوردها 80 درصد دانش آموزان ما از سلامت روانی کامل برخوردار هستند و مشکلی ندارند.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل 5 درصد دانش آموزان دارای اختلالات روانی استرس و فشارهای روانی است که قابل رفع نیست و در نتیجه به دلیل نداشتن بار روانی متراکم دچار ناهنجاری های رفتاری-روانی و مشکلات متعدد می شوند. «نعیمی گفت.

وی افزود: نظارت ما بر سلامت دانش آموزان به دو صورت انجام می شود. یکی اجرای طرح پایش سلامت روان و دیگری خلاصه کردن سیستم مسائلی است که دانش آموزان ما از مشاوره می خواهند تا به آنها رسیدگی کند.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: معمولا دانشجویان مقطع کارشناسی با آسیب هایی مواجه می شوند که نیازمند حمایت های مشاوره ای بیشتری هستند اما در مجموع دانشجویان ما جزو سالم ترین افراد جامعه هستند و از بهترین سلامت روان برخوردار هستند. .

بیشتر بخوانید  فاجعه کرونا مشهد را با کمبود تابوت و آمبولانس مواجه کرد

نعیمی در خصوص شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان تاکید کرد: قطعا یکی از چالش های ما در حوزه سلامت دانش آموزی بحث اعتیاد و انواع مواد است که از نظر ما حتی یک دانش آموز با این آسیب زیاد است.

وی ادامه داد: در مجموع نتیجه یک کشور نشان می دهد که اعتیاد آسیب زیادی برای دانش آموزان ندارد. آسیب جدی در بین دانشجویان شیوع استعمال دخانیات است که سلامتی عزیزان را تحت تاثیر قرار می دهد و در این راستا باید با هم افزایی گروه درون دانشگاهی و نهادهای خارج از دانشگاه اقدامات موثری انجام شود. در این راستا اولویت با پیشگیری و توانمندسازی روانی- اجتماعی دانش آموزان بود.

وی بیان کرد: مهم ترین محوری که در راستای کاهش مصرف دخانیات و استعمال دخانیات در دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گیرد، تلاش برای ارتقای سواد سلامت روان در چند بعد به ویژه آموزش مهارت های زندگی است چرا که زمینه ساز ارتقای نگرش در حوزه است. دو حوزه نگرش، عاطفه و رفتار نیز در نتیجه تغییر خواهند کرد.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان دانش آموزی تاکید کرد: بسیاری از دانش آموزان ما نمی دانند چگونه مهارت های مشکل را حل کنند، بنابراین با توجه به این ضعف در مواجهه با چالش های زندگی; آنها برای حل مشکلات خود از راه های نادرست از جمله سیگار کشیدن و شادی های کاذب و کوتاه مدت استفاده می کنند، در حالی که یادگیری و البته به کارگیری مهارت های زندگی در زندگی باعث رشد و تکامل فردی و در مسیر سلامتی می شود.

بیشتر بخوانید  در حملات هوایی آمریکا به هاساکا در سوریه سه نفر کشته شدند

وی گفت: مهمترین محور کاهش میل دانش آموزان به مصرف دخانیات و دخانیات افزایش مهارت های زندگی است. متأسفانه تعداد دانش آموزان مستعد مصرف ما نسبت به دوره قبل از کرونا بیش از دو برابر شده است و با وجود اینکه تعداد دانش آموزان از افراد سیگاری بیشتر است. اما گرایش به سیگار در بین دانش آموزان نیز رو به افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید