از روغن نارون برای بهبود اختلالات جنسی استفاده کنید



محققان تأثیر استفاده از اسانس نارون را در زنان مبتلا به اختلال جنسی مورد مطالعه قرار داده اند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که استنشاق این اسانس می تواند رضایت جنسی را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا ، رضایت جنسی به عنوان یک عامل کلیدی در کیفیت زندگی افراد شناخته می شود و یکی از مهمترین جنبه های زندگی خانوادگی است. عوامل زیادی در رضایت جنسی نقش دارند و نادیده گرفتن مشکلات افراد در عملکرد جنسی می تواند مشکلات روانی و خانوادگی ایجاد کند.

“دیسپارونی” یا رابطه جنسی دردناک یکی از شایع ترین اختلالات در عملکرد جنسی زنان است و بر سلامت روانی ، روابط خانوادگی و کیفیت زندگی آنها تأثیر منفی می گذارد. تشخیص و درمان اختلال عملکرد جنسی در زنان پیچیده است و نیاز به ارزیابی دقیق دارد و بسته به نوع اختلال باید درمان های متفاوتی در نظر گرفته شود.

درمان اختلالات جنسی شامل درمان های غیر دارویی مانند مشاوره جنسی و دارو است. با توجه به عوارض جانبی داروهای شیمیایی ، هزینه زیاد تهیه مواد اولیه این داروها ، مصرف کم داروهای شیمیایی در بین انسان ها و ممنوعیت استفاده از آنها در برخی افراد ، محققان بر یافتن ترکیبات گیاهی و استفاده از طب مکمل

آروماتراپی یا آروماتراپی ؛ این یکی از روشهای طب مکمل است و از روغنها و روغنهای ضروری برای ارتقای سلامت و درمان بیماریها استفاده می کند. نارون یکی از گیاهانی است که برای عملکرد جنسی سنتی در طب سنتی توصیه می شود.

مطالعات نشان می دهد که اسانس بدست آمده از این گیاه حاوی فیتواستروژن است که می تواند بر عملکرد جنسی تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید  وقت درست کردن دسر نداری؟ کیک یخچالی رو توی سریع ترین زمان ممکن درست کن | طرز تهیه کیک یخچالی + ویدئو

با توجه به موارد فوق ؛ محققان تأثیر استنشاق اسانس نارون بر بیماری دیسپارونیا و رضایت جنسی در زنان در سنین باروری را مورد مطالعه قرار داده اند.

این کارآزمایی بالینی بر روی 94 زن 18 تا 45 ساله که با مراکز درمانی مشهد تماس گرفتند ، انجام شد.

شرکت کنندگان در این مطالعه به طور تصادفی به سه گروه تقسیم شدند و همه شرکت کنندگان پرسشنامه شاخص عملکرد جنسی را تکمیل کردند.

از گروه اول خواسته شد که 5 تا 7 قطره اسانس نارون را سه بار در روز به مدت چهار هفته روی ماسک بریزند و آن را به مدت 20 دقیقه استنشاق کنند. گروه دوم 20 دقیقه قبل از مقاربت از اسانس استفاده کردند. در پایان هفته چهارم ، مجدداً از شرکت کنندگان خواسته شد که پرسشنامه عملکرد جنسی را تکمیل کنند. شرکت کنندگان در گروه کنترل فقط در پایان مطالعه آموزش بهبود عملکرد جنسی را دریافت کردند.

با توجه به مشاهدات این مطالعه ؛ میانگین نمره رضایت جنسی تنها در گروه مداخله دوم (استنشاق اسانس نارون 20 دقیقه قبل از مقاربت جنسی) به طور معنی داری افزایش یافت.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که استنشاق اسانس نارون به مدت چهار هفته ، 20 دقیقه قبل از مقاربت ، درد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و رضایت جنسی را در مقایسه با دو گروه دیگر افزایش می دهد.

یکی از محدودیت های این مطالعه ؛ عدم کنترل بر همه عوامل م functionثر بر عملکرد جنسی ، مانند حالات روحی و خصوصیات فردی افراد ، هیچ راه مشخصی برای کنترل ندارد ، اما با قرارگیری تصادفی افراد در گروه ها ، این مشکل تا حدی برطرف شده است. بیماریهای جسمی و روانی تشخیص داده نشده نیز می توانند بر عملکرد جنسی تأثیر بگذارند. علاوه بر این ، به دلیل پرسشنامه های خودارزیابی و موانع فرهنگی-مذهبی ، ممکن است به برخی از مسائل جنسی توجه نشود.

بیشتر بخوانید  به اوج مذاکرات وین رسیدیم/ اکنون نیازمند تصمیمات سیاسی از سوی تهران هستیم

محققان این مطالعه با توجه به عدم وجود عوارض جانبی شناخته شده در اسانس نارون و سهولت استفاده از شکل اسانس ، ایجاد حس خوشایند در انسان ، مزیت اقتصادی و … ، از این محصول به عنوان روشی برای درمان آنها باعث بهبود اختلال عملکرد جنسی در زنان می شود.

این مطالعه نتیجه پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مامایی و یک پروژه تحقیقاتی است که توسط معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأیید شده است. محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد شرکت کردند.

نتایج این مطالعه در مقاله ای با عنوان “تأثیر استنشاق اسانس نارون بر دیسپارونی و رضایت جنسی زنان در سنین باروری: یک کارآزمایی بالینی تصادفی” در مجله زنان و زایمان ، زنان و ناباروری تحت حمایت ایران منتشر شده است. علم در مشهد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید