مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

از دست دادن 3 میلیارد دلار در 5 ماه ، دستاورد جدید سیستم چند سطحی است!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گفته سردبیرانمصرف سرانه مرغ ایرانی 31 کیلوگرم در سال است که دو برابر میانگین جهانی 15 کیلوگرم است. از نظر کل مصرف در کشور ، 2 میلیون و 700 هزار تن گوشت مرغ مصرف می شود که اگر بخواهد از واردات تحویل شود ، با اعتبار 2 میلیارد دلار نیاز دارد.

تولید گوشت گاو و گوشت گوسفندی در کشور کمتر از 900000 تن در سال است ، که خوراک بخش گوسفند بیش از 99٪ از مراتع داخلی تأمین می شود ، اما در مورد گوشت گاو ترکیبی از هر دو به واردات دام بستگی دارد و شامل مراتع خانگی است.

با توجه به اینکه حدود 41٪ گوشت کاظمار مربوط به گوسفندها و بزهایی است که غذاهای خانگی می خورند و بقیه مربوط به گاو ، گاومیش و شتر است که همچنین مورد استفاده شتر ، گاومیش و بیشتر گاوها است ، سهم تولید گوشت صنعتی در ترکیب گوشت قرمز زیادی تولید نمی شود که نیاز به مواد اولیه وارداتی دارد ، اما این برای مزارع لبنی مهم است.

طبق 100٪ گوشت قرمز مصرف شده در داخل از خارج وارد می شود قیمت در کل 4.5 تا 5 دلار به ازای هر کیلوگرم حداکثر تا 2 میلیارد و 500 میلیون دلار وام ها نیاز به بررسی دفتر دارند بازار سرمقاله نشان می دهد که در سالهای اخیر ، یک میلیارد دلار برای واردات گوشت قرمز ، کره و غیره نیاز بوده است.

در سال 1399 حدود 2.1 میلیارد دلار صرف واردات روغن و دانه های روغنی شد که 30٪ بیشتر از نیاز داخلی است.

بیشتر بخوانید  کدام یک از خودروهای ایران‌خودرو و سایپا امروز گران شد؟ + جدول

اگر تقاضای ارزی 100 درصدی واردات مرغ ، گوشت گاو و دانه های روغنی را جمع کنیم ، به رقمی در حدود 5 میلیارد دلار خواهیم رسید که بدیهی است بیش از حد است ، زیرا وقتی محصولات در کشور تولید می شود ، تخمین قابل مقایسه است . به نسبت مختلف با واردات.

در حالی که مرغ وارداتی کیلویی 80 تا 90 سنت است ، مرغ تولیدی ایران 150 دلار ، گاز رایگان و برق رایگان است. 1 دلار و 70 سنت (37 هزار تن و بیشتر) به دست مردم می رسد و به راحتی قابل دسترسی نیست!

دولت در سال 1400 برای رفع نیاز به بازار 5 میلیارد دلار ، 8 میلیارد دلار واحد پول ترجیح داده می شود کالاهای مورد این سرقت ارز به اندازه کافی در دسترس مردم نباشد و روزی وجود ندارد قیمت جدید را امتحان نکنید.

این جنجال از بدو تولد 4200 دلار ، یعنی در سال 1397 ایجاد شده است و تا زمانی که یک سیستم چند ارزی وجود داشته باشد ، جمع نخواهد شد و مشکل نبود نظارت کافی و کلیشه های ضد بازار بی معنی رایج در سیاست ایران.

بمب 4200 دلاری تا امروز و برای مدت زمان طولانی سیستم چند سطحی اقتصاد را نابود کرده است واحد پول کاملاً جمع نشده ، اوضاع تغییر نخواهد کرد و این بازی زشت ، که نشانه روشنی از شکست قانون است ، جمع نخواهد شد.

پایان /

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *