از خواص بی نظیر فندق چه می دانید؟


از خواص بی نظیر فندق چه می دانید؟

از خواص بی نظیر فندق چه می دانید؟

دکتر بهاره ضیغمی ، متخصص تغذیه با اعلام این مطلب به ایسنا افزود: در میان میوه‌های روغنی، فندق قابل هضم‌ترین و مغذی‌ترین آنها به شمار می‌رود.

فندق خشک حدود 70 درصد وزن خود مواد چربی و 15 تا 20 درصد مواد پروتئینی دارد و به سبب فقدان مواد هیدروکربنی، مصرف آن به مبتلایان دیابت توصیه می‌شود.

فندق مغز دانه‌ای است که از نظر طب سنتی، طبیعت گرم و خشک دارد و دارای مقدار کمی مواد نشاسته‌ای است.

وی با بیان اینکه این گیاه دارای مواد مغذی فراوانی مثل کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم، سدیم و آهن است، گفت: این مغز دانه غذای بسیار مناسبی برای مبتلایان به دیابت است.

دکتر افزود: این گیاه روده و معده را تقویت و سموم را از بدن خارج می‌کند، اما فشار خون را بالا می‌برد و برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه نمی‌شود.

وی گفت: روغن فندق نیز برای از بین بردن سرفه و بیماری‌های کبدی بسیار مفید است و به دلیل داشتن فسفر زیاد، مغز را تقویت می‌کند و برای افرادی که کارهای فکری می‌کنند، مصرف آن توصیه می‌شود.

از خواص بی نظیر فندق چه می دانید؟

وی تاکید کرد: این میوه سرشار از ویتامین‌های A، B1، B2، C، E و املاح معدنی کلسیم، فسفر، آهن، گوگرد، منیزیم، روی و پتاسیم است.

همچنین در 100 گرم مغز فندق600 کالری، در 100 گرم فندق با پوست 300 کالری و در یک عدد آن 10 کالری انرژی نهفته است.

از آنجا که فندق دارای مقدار کمی مواد نشاسته‌ای و غنی از مواد معدنی است، برای مبتلایان به بیماری قند مفید است و برای کسانی که دچار کم خونی هستند، چنانچه پس از هر وعده غذایی، 5 تا 6 عدد خام آن را میل کنند، مشکلشان برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه ی کاپ کیک کاکائویی بدون نیاز به فر

ویتامین E مفید برای بیماران کبدی همچنین بر اساس یک تحقیق مشخص شد که استفاده از مکمل‌های ویتامین E و مواد غذایی حاوی این ماده می‌تواند برای درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های کبدی مفید باشد.


دیدگاهتان را بنویسید