مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

از بین بردن بوی بد برنج پخته شده با این روش های فوق العاده

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بوی بد برنج را با راهکارهایی ساده و موثر از بین ببرید!

راه های ساده ای برای از بین بردن بوی بد برنج خام یا بوی بدی که پس از ماندن برنج در ظرف ایجاد می شود وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید موادی مانند آبلیمو، گلاب، سرکه و غیره است.
برنج خام به دلایل مختلفی می تواند بوی نامطبوعی داشته باشد و این بو در هنگام پخت و پز می تواند ناخوشایند باشد. از طرفی گاهی غذایی که با آن برنج می پزید، مانند پلوپز، به دلیل ماندن طولانی مدت برنج پخته شده در آن، بوی بدی می دهد. پس در این شرایط نامناسب چه کنیم؟ در این مقاله به چگونگی از بین بردن بوی بد برنج خام و بوی بد غذاهای برنجی با استفاده از آبلیمو، سرکه یا مواد دیگر می پردازیم.

بوی بد برنج خام را از بین ببرید

برنج وقتی در کنار مواد شوینده یا هر ماده معطر دیگری قرار می گیرد بوی بدی می دهد. شاید اولین فکری که به ذهن می رسد دور انداختن برنجی باشد که بوی بدی دارد اما نیازی به این کار نیست زیرا راه هایی برای از بین بردن این بوی نامطبوع وجود دارد.
ابتدا برنج را روی سطح پخش کنید.
در نظر داشته باشید که برای از بین بردن بوی بد باید آن را در سایه قرار داد (دلیل اینکه می گوییم برنج نباید زیر نور آفتاب پخش شود این است که خورشید در هنگام پخت حالت خود را از دست می دهد و متلاشی می شود).
در حین پخت می توانید کمی آب لیمو به آب برنج اضافه کنید.
گلاب یکی دیگر از مواردی است که افزودن آب برنج بوی بد برنج را از بین می برد.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه ی خورش کدو با آلبالو جدید و خوشمزه


بوی بد برنج را از بین ببرید

بوی بد غذاهای برنجی را از بین ببرید

شاید فکر کنید اگر پلوپز را بارها و بارها بشویید، می توانید از شر این بوی نامطبوع خلاص شوید، اما حقیقت این است که چند بار شستن پلوپز مشکلی را حل نمی کند و حتی بعد از شستن، باز هم این احساس را خواهید داشت. بوی ناخوشایند. در اینجا چند روش برای خلاص شدن از شر بوی برنج از پلوپز یا غذاهای دیگر آورده شده است.

1- بوی بد کاسه را با آب برنج و سرکه از بین ببرید

شاید تعجب کنید که بدانید استفاده از آب و سرکه تمام چیزی است که برای خلاص شدن از شر بوی بد برنج نیاز دارید. برای این کار یک لیوان سرکه را با سه لیوان آب مخلوط کنید. این مخلوط را در قابلمه داخلی پلوپز بریزید و آن را روشن کنید. پس از جوشاندن مخلوط در پودینگ، آن را خاموش کنید و بگذارید خنک شود. پس از خنک شدن مجدد قابلمه را با آب بشویید. حالا متوجه محو شدن بوی آزاردهنده داخل آن خواهید شد.
یکی دیگر از مزایای استفاده از سرکه برای رفع بوی بد برنج این است که بعد از شستن، هیچ لکه ای روی پلوپز باقی نمی ماند.


بوی بد برنج

۲- استفاده از مخلوط آبلیمو و نارگیل

برای از بین بردن بوی بد برنج علاوه بر سرکه می توانید از مخلوط آبلیمو و عصاره نارگیل استفاده کنید.
خانواده مرکبات به خصوص لیمو بوی داخل قابلمه را به سرعت جذب کرده و علاوه بر از بین بردن بوی نامطبوع، تمامی باکتری های باقی مانده در قابلمه را نیز از بین می برد.
برای این کار مخلوطی از آب لیمو و عصاره نارگیل را در ظرفی که بوی برنج می دهد بپاشید و بگذارید چند دقیقه بماند. در آخر پلوپز را بشویید.
همانطور که گفته شد بوی بد برنج بیشتر ناشی از باقی مانده برنج در ظرف است، بنابراین بهتر است دستگاه برنج و سایر ظروفی را که در آن می پزید بلافاصله بعد از مصرف بشویید. از قرار دادن کاسه برنج خام در کنار مواد خودداری کنید.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه ی نرگسی اسفناج غذای رژیمی و مقوی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *