از بهترین کارآفرین صنایع دستی استان کرمان تقدیر شد / تهیه پرونده پرونده راور به عنوان یک شهر ملی فرش



ایسنا / کرمان در مراسم اختتامیه رویداد بین المللی هفته صنایع دستی ایران و تقدیر از کارآفرینان فعال صنایع دستی کشور ، از اکرم کلاندیاری به عنوان کارآفرین برتر صنایع دستی تجلیل شد.

فریدون فیالی ، مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ، در مراسم اختتامیه رویداد بین المللی هفته صنایع دستی ایران و ارزیابی کارآفرینان فعال صنایع دستی که با حضور معاون وزیر صنایع دستی برگزار شد ، اظهار داشت: کدام یک می تواند باعث شود استان افتخار.

وی افزود: من هنر دمیدن روح در بدن یک بدن بی جان و صنایع دستی را به عنوان یک سرمایه اجتماعی ، فرهنگی ، مفهومی ترین و عملی ترین هنر در کشور می دانم که می تواند بخشی از فرهنگ یک جامعه را نمایان کند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان ، این فعال گفت: اتفاق خوبی که در استان کرمان افتاده حامیانی هستند که به شکل واقعی ، قاطع و توسط فعالان اقتصادی شکل می گیرند. من قول می دهم از ظرفیت عوامل اقتصادی خاص برای پشتیبانی از برنامه ریزی های انجام شده در استان کرمان استفاده کنم. این موضوع ممکن است در سالهای گذشته مطرح شده باشد ، اما در زمینه صنایع دستی و گردشگری کمتر به چشم می خورد.

وی بیان کرد: امسال برنامه کوچک و مشاغل خانگی در استان کرمان 12000 شغل را مورد بررسی قرار داد که بیشتر آنها در صنایع دستی و تجهیزاتی تعریف شده است که بانک رسالت راحت تر به صنعتگران در قالب کارالحسنه پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید  واکسیناسیون کارکنان مترو از فردا آغاز می شود

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: واحدهای اقتصادی تحت عنوان مسئولیت های اجتماعی که از صنایع دستی حمایت می کنند و حمایت از آنها باید منجر به تولید یک زنجیره ارزش شود ، یعنی. زنجیره ارزش در صنعت صنایع دستی باید در استان کرمان تکمیل شود.

وی همچنین گفت: پنج مورد بافت پاشنه کرمان ، ملافه های قلعه گنج ، فرش راور ، فیروزه شهربابک و چاقوی راین برای ثبت شهرهای ملی تهیه شده است.

گفتنی است مراسم اختتامیه رویداد بین المللی هفته صنایع دستی ایران و ارزیابی صنعتگران فعال کشور با حضور مقامات و صنعتگران استانهای مختلف کشور عصر روز 15 تیرماه در ویدئو کنفرانس برگزار شد .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید