از بستن صحنه چه می دانید؟



به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، شهرستان صحنه از نظر گردشگری بسیار غنی و چشمگیر است. در گوشه و کنار این شهر سراب های زیبایی وجود دارد. سراب صحنه، بید سرخ، گروس، مریم نگار و… از سراب های زیبای این شهر هستند. سراب و دربند صحنه نیز از جمله این مقاصد گردشگری هستند. دربند صحنه در شمال شهر صحنه واقع شده و یکی از مناطق خوش آب و هوای این شهرستان است. به دلیل وجود آبشارهای زیبا و پر سر و صدا و همچنین ایجاد مراکز اقامتی و اجتماعی در این منطقه مسافران و گردشگران زیادی از شهرهای حومه شهر و استان های دیگر به این مکان سفر می کنند.

در صحنه، دره ای بسیار زیبا با انواع درختان وحشی و باغات میوه است که در تاریخ باستان ایران احتمالاً محل سکونت و تفرجگاه بسیاری از پادشاهان دوران مختلف بوده است. بسته شدن صحنه با درختان ماشین و آبشارها و سراب های زیبا گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

در چشمه های اصلی این دره در سال های نه چندان دور آبشار کوچکی وجود داشت که امروزه به آبشار خشکه معروف است. در زیر این آبشار خشک شده منابع آبی دربند به نام چهارچشمه (چوار چین) وجود دارد که قسمت شمالی دربند است و یکی از زیباترین و دیدنی ترین مکان های دربند به شمار می رود. نیمی از این آب برای استفاده اهالی شهر که در قسمت شمالی شهر زندگی می کنند مصرف می شود.آب چهارچشمه پس از 500 متر به ارتفاع پشت آبشار اصلی می رسد و آبشاری بسیار زیبا و دیدنی ایجاد می کند. . و سپس در مسیر خود به بسیاری از درختان ماشین مانند گردو، انجیر، گلابی، سماق و سنجد آبیاری کرد و مناظر بسیار زیبا و دلپذیری را خلق کرد که اکنون در تابستان با مزایایی که ارائه کرده اند پذیرای مهمانان است. در سراسر استان و کشور.

بیشتر بخوانید  جزئیات وام ازدواج 1401 / ماجرای پایان کارت وام رسمی چیست؟

سراب صحنه همچنین مزارع صحنه را در این منطقه آبیاری می کند. آبشار کنار این سراب تحت فشار زیاد از شکاف کوه بیرون می ریزد. آبشار یکی از زیباترین و زیباترین مکان‌های فصل بهار است، اما در هر فصل جلوه‌ای خاص دارد. سراب دربند صحنه از چهار چشمه اصلی سرچشمه می گیرد و آبشاری را تشکیل می دهد که آب آن از شمال به جنوب جریان دارد.

لازم به ذکر است که در ورودی دربند باید ماشین خود را پارک کرده و در هوای سرد و دلپذیر صحنه، پیاده روی نشاط آور را تجربه کنید. بعد از پارک ماشین می توانید با ویلچرهایی که در آنجا قرار دارد وسایل خود را ببرید.

همچنین یک دریاچه مصنوعی با چندین قایق پدالی برای تفریح ​​وجود دارد.

لازم به ذکر است ورودی خودروها پنج هزار تومان و برای عابر پیاده و دوچرخه رایگان است.

صحنه مناطق گردشگری شهری

مثلث بی نظیر «امروله»، «دالاهانی» و «حجر» در قسمت شهر دینور با ارتفاعات و مناظر زیبا با آب و هوای مساعد و باغ‌ها و دشت‌های زیبا و سراب‌های خروشان چشم‌اندازی دیدنی دارد.
روستای قلب‌شکل «اماله» در بخش مرکزی شهرستان صحنه که در منطقه گروس قرار دارد، یکی از مکان‌های گردشگری صحنه است. باغ ها اطراف روستا را احاطه کرده اند به طوری که روستا از بالا به شکل قلب دیده می شود.

مسیر دسترسی:

در مسیر همدان به کرمانشاه پس از طی مسافتی حدود 120 کیلومتری (65 کیلومتری شرق کرمانشاه) به شهر صحنه می رسید. سراب دربند در شمال این شهر قرار دارد.

با ماشین شخصی از تهران: می توانید از تهران به ساوه بروید، تهران را ترک کنید و بعد از ساوا به سمت ساوه حرکت کنید. در مسیر همدان به کرمانشاه به صحنه خواهید رسید. در مجموع برای این مسیر از تهران تا صحنه باید حدود 435 کیلومتر رانندگی کنید.

بیشتر بخوانید  فال حافظ روزانه دوشنبه 9 بهمن 1402 با معنی و تفسیر دقیق

حمل و نقل عمومی: اتوبوس های کرمانشاه هر روز و به تناوب از دو پایانه غرب و جنوب تردد می کنند که می توانید سوار یکی از آنها شوید و با هماهنگی راننده به کرمانشاه نرسیده و در شهر صحنه پیاده شوید.

لازم به ذکر است از پارکینگ دربند موتورهای سه چرخه با قیمت برگشتی 15000 تومان شما را به گردخمه می رساند.

شماره تلفن نمایندگی میلاد: 35 و 48320034 083

دیدگاهتان را بنویسید