مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

از «آزادسازی سهام عدالت با موافقت رهبر انقلاب» تا «جدیدترین نرخ سکه امامی»

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سهام عدالت: امیرمهدی صبایی رئیس هیات مدیره صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: قرار است صندوق توسعه ملی معادل 510 میلیون ریال به حساب صندوق تثبیت واریز کند. تاکنون 3984 میلیارد تومان معادل حدود 168 میلیون دلار در صندوق تثبیت واریز شده است.(ایسنا)

تاریخ اقتصادی ایران و جهان به طور کلی آیینه‌ای از رویدادهای اقتصادی است که در گذشته رخ داده و ریشه‌های تاریخی بسیاری از واقعیت‌های ایران و جهان امروز را منعکس می‌کند. موضوع «اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان» در این مقاله به وقایع تاریخی نهم اردیبهشت اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر اقتصاد ایران و جهان تأثیر گذاشت.

در 9 اردیبهشت 1307 پیشنهاد استخدام یک فرانسوی (آندره گدار) به عنوان مدیر کل عتیقه جات، کتابخانه ها و موزه های عتیقه به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

در 9 اردیبهشت 1330 رضاخان پهلوی طی قراردادی با انگلیسی ها قرارداد شرکت نفت انگلیسی «دارسیا» را تا سال 1993 تمدید کرد. تمدید شده.

در 9 اردیبهشت 1340 مجلس شورای ملی قانون ملی شدن نفت ایران را تصویب کرد.

مارگارت تاچر، رهبر حزب محافظه کار بریتانیا مستقر در تهران، امروز، 30 می 1978، گفت که خرید نظامی ایران هزاران شغل در صنعت بریتانیا ایجاد کرده و به مبارزه با بیکاری در این کشور کمک کرده است.

هیأت وزیران در 9 اردیبهشت 1389 به پیشنهاد رئیس جمهور به تشکیل ستاد ویژه متشکل از پنج وزارتخانه، بانک مرکزی و بانک های عملیاتی رأی داد.

در 9 اردیبهشت 1390 علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دستور رئیس جمهور را مبنی بر رفع موانع استفاده از ذخیره 35 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید  نخستین تمرین حاج صفی در تیم آ.اک یونان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

در تاریخ 9 اردیبهشت 1393 بانک مرکزی نامه ای به شبکه بانکی ارسال کرد که طی آن توافقنامه اخیر بانک ها و موسسات اعتباری در خصوص «کاهش نرخ سود سپرده ها» رسماً اعلام شد. هدف از این اقدام «تنظیم بازار پول و جلوگیری از نرخ هیجانی»، «کاهش هزینه ها و خطرات تسهیلات اعتباری»، «ایجاد رقابت سالم در شبکه بانکی» و «تعدیل نرخ ها برای کاهش تورم» است.

شورای پول و اعتبار در 9 اردیبهشت 1394 نرخ سود معافیت ها را 4 درصد کاهش داد و در نتیجه نرخ سود سپرده های بانکی را 2 درصد کاهش داد.

در 30 می 2016، رئیس کمیته دفاع شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که بیش از 430 میلیارد دلار به طور غیرقانونی در 17 سال از این کشور خارج شده است.

در تاریخ 9 اردیبهشت 1396 فروش واحدهای مسکونی نوساز – تا سقف سه سال ساخت – در مناطق شهر تهران مشمول تخفیف ویژه مالیات بر املاک شد. با توجه به آنچه برای محاسبه ارزش معاملاتی املاک شهر تهران – مبنای مالیات فروش مسکن در سال 1377 – در بافت فرسوده تهران محاسبه شد، تنها 50 درصد ارزش معاملاتی تعیین شده براساس 5 است. ٪ مالیات.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ 9 اردیبهشت 1395 با صدور بیانیه ای با درخواست رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی سهم عدالت موافقت کردند و به نقش سهم عدالت در ارتقای عدالت اجتماعی و تحکیم خانواده های کم درآمد اشاره کردند.

18 اردیبهشت 1400 هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) امروز پنجشنبه (18 اردیبهشت 1400) با 79 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته 9 میلیون و 949 هزار تومان معامله شد. تومان که دوباره 9 میلیون تومان در کانال خواهد بود.

بیشتر بخوانید  قیمت جدید کارخانه کوییک ویژه اردیبهشت اعلام شد + جدول

منبع: درخشان

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *